Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ramoonster
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-10 16:13
Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee smarthphones, dus de HTC Desire 500 en de Moto G.
Kwa hardware zijn ze grotendeels gelijk, beide quad-core, beide 1 GB RAM.
Wat vinden julie, en nu liever geen merk voorkeuren, maar echt hardware matige argumenten!

• BPP
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:08
De HTC heeft een kleiner scherm, geen HD resolutie en hij is duurder. Een no brainer als je het mij vraagt.

Of je moet de 500 zo mooi vinden en perse een SD slot willen hebben.

BPP wijzigde deze reactie 11-06-2014 22:52 (25%)

• Ramoonster
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-10 16:13
Misschien handig om erbij te vermelden, ik kan die HTC krijgen voor 70 euro!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-10 11:08
de Desire 500 heeft een Snapdragon 200 SoC, welke toch wel een stukje langzamer is dan de SD400 van de Moto G. Voor die 70 euro kun je beter een Chinaphone kopen. Anders gewoon voor de Moto G gaan

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:54

l3art

Moderator Mobile
--> MAA

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• kastjes
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11-05-2015
Waarvoor wil je de telefoon gaan gebruiken?
Hoe lang wil je de telefoon aanhouden?

Hardware matig en software matig,h eeft de Moto-G een aantal streepjes voor:
  • Betere processor/meer grafische kracht.
  • Nieuwere versie van android (4.4 ipv 4.1) , met update-perspectief in de toekomst (waardoor de levensduur langer zal zijn)
  • Een beter scherm.
  • Het is een populairder model dus meer ondersteuning van alternatieve software, en cases etc.
Wel mist hij een SD lezer.
Voor beide toestellen geldt, dat ze maar 1GB geheugen hebben, wat erg weinig is voor android, en waardoor je in de toekomst relatief snel tegen vertraging aan kunt lopen van de telefoon.

Waarvoor je ook kan kiezen, is een jong-gebruikte Blackberry Z10,
Deze zijn vanaf 100 euro te krijgen op tweakers V&A
Dan heb je wel een ander besturings systeem die geen widgets of rooted-apps ondersteund, maar wel android runtime 4.3 ingebakken. Waardoor je vrijwel alle android apps kan draaien, en makkelijk kan installeren via de play-store app: Snap

Dan heb je voor ~100 euro, minder geld dan een moto-G
  • Een betere processor dan de Moto-G
  • Een betere GPU dan de Moto-G
  • 2x Zoveel ram, waardoor je toestel toekomstbestendiger is
  • 4G in plaats van 3G
  • Wel NFC ipv geen NFC.
  • Een licht aanvoelend en snel OS tegenover android op de moto-G.
Het alternatief van een China-phone zou ik ver links laten liggen als je kwaliteit wilt.
Dit omdat die vaak mediatek-soc's hebben met zeer slechte antenne's.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:35
1 Gb geheugen is niet erg weinig vor een Android toestel, 4.4 Kitkat is zelfs geoptimaliseerd om op de helft daarvan goed te draaien.

Ik zou de HTC nemen omdat hij de goedkoopste is, bevalt hij niet kun je hem voor hetzelfde geld weer kwijt op marktplaats en verlies je er niets aan.

• svennd
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 17-10 15:29
dacht dat er een nieuwe versie is aangekondigt met SD reader van de motoG... mss nog even wachten daarop ?

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-08 17:23
In deze prijsklasse kijkend naar de specs, zou ik gaan voor 2e hands Z10.

Ook omdat het os, standaard een paar nuttige features heeft die android nog niet heeft op het gebied van gebruiksgemak, systeemsnelheid en privacy instellingen.

De 500 zou ik qua specs niet aanraden, en als je niet de dure versie van de moto-g koopt mist die gewoon erg veel specs bij de moto-g zoals 4g, nfc of zelfs sd.

• acoster
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-10 15:20
Eind Juni komt er een nieuwe versie van de MOTO G, met 4G-ondersteuning en met een SD-kaart-slot.
nieuws: Motorola komt met budgetmobiel Moto E en voorziet Moto G van 4g

Volgens verschillende webwinkels op 27 juni leverbaar voor rond de 200 euro (koelblauw bijvoorbeeld, weet niet of links naar shops mogen...)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True