• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een tijdje een usbstick gebruikt voor het opnemen van programma's op mijn UE40ES6900 van Samsung. Deze Kingston DataTraveler G3 van 8GB heeft op mijn Windows computer via USB2 een schrijfsnelheid van +/- 6 MB/s, getest met ChkFlsh.

Aangezien 8GB te weinig is, heb ik een nieuwe Kingston DataTraveler Mini 3.0 van 32GB gekocht. Deze heeft op mijn computer een schrijfsnelheid van +/- 9 MB/s. Echter als ik deze stick in de tv stop en deze wil gebruiken voor opnames, dan geeft de tv aan dat de usbstick niet snel genoeg is. Een schrijfsnelheid van 4 mbps is aangeraden, de stick haalt maar 1.8 mbps volgens de tv.

Op de website geeft Samsung aan dat usb sticks niet snel genoeg zijn, maar waarom werkt het opnemen op een tragere/kleinere usbstick dan wel en op de nieuwe grotere/sneller niet?

De stick wordt overigens geformatteerd door de tv, dus dat is het probleem niet.

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-01 18:39
Test meerdere malen uitgevoerd?
Ik kreeg de eerste keer toen ik mijn stick testte ook te melding te langzaam en een veel lagere waarde dan een Windows speedtest aangaf.
Nogmaals de test uitgevoerd en toe was de stick wel geschikt (met geloof ik een 3x hogere waarde dan bij de eerste test)

• bartbh
  • Niet online
Ja, de test heb ik nu een keer of 5 uitgevoerd en elke keer te langzaam. Wel fluctueren de waardes inderdaad.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom geen harddisk denk ik dan. 8 gig is niets natuurlijk

Iperf

• bartbh
  • Niet online
Omdat ik dan weer extra kabel nodig heb en ik de hard disk ergens achter moet moffelen. Usbstickje kan eenvoudig blijven zitten.

8gb is ook niet nodig, daarom wil ik die ook vervangen door een usb van 23 gb.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem (en dezelfde afweging: ik wil geen kabels meer!). Heb je al een oplossing gevonden?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou dan naar een ssd usb stick zoeken ofzo maar dan een echte .. niet zo'n laf 10 euro voor 32Gb ding

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 08-09-2014 19:42 ]

Iperf

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:36
Ik weet niet of de E-serie hetzelfde formaat gebruikt als oudere series, maar je zou eens kunnen kijken naar hcQd in "Samsung D8000 en TimeShift, welke USB werkt er nou wél in?"

• bartbh
  • Niet online
Met dat progje heb ik in ieder geval mijn ES6900 voor de gek gehouden. Opnemen wil nu in ieder geval, of het echter ook daadwerkelijk goed werkt moet ik nog testen.
Pagina: 1