Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

plaats onafhankelijk omgeving inrichten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil over van windows server 2003r2 naar windows server 2012r2.
daarnaast wil ik office 365 gebruiken met exchange 2013 server.
en wil dat de gebruikers op afstand kunnen werken dus vanuit thuis snel verbinding kunnen maken door in te loggen op cloud.

dit is voor mijn school opdracht.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 22:52 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:54
Als je nou eens begon met welke manieren jij hebt gebruikt en waarom je nu twijfelt tussen bepaalde technieken?

Dit is geen boodschappenlijstje forum, maar als je een PM stuurt wil ik wel a € xxx,- per uur komen consulteren. :D

Inventaris - Koop mijn meuk!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dichtgespijkerde laptops en VPN toegang. Meer heb je niet nodig. Naja, tokens misschien.
Maar je boodschappenlijstje hier neerpleuren is wel erg gemakkelijk, en daar doen we dus ook niet aan mee. Geef eerst maar eens aan wat je eigen ideeen er bij waren, dan kunnen we daar commentaar op geven.

Stageopdracht toevallig? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is namelijk voor mijn school opdracht. dus helaas kan ik je niet betalen. Het gaat erom dat er een windows server 2012r2 domein komt en een exchange server welke dat weet ik nog niet. de mail server is nu gekoppeld aan een mobile device manager en het draait op een exchange 2003.

Ik wil in mijn opdracht het volgende gaan doen:
WIndows server 2012r2 inrichten als een domein controller daar in moeten de dns en dhcp functies ook in beschikbaar komen.

Daarnaast wil ik een exchange server inrichten ik denk zelf aan 2013
omdat het interessant is om het uit te breiden naar office 365 (exchange 2013 en office 2013) icm sharepoint voor remote samenwerken vanaf elke locatie en omdat je Hierbij de mobile sync server niet nodig hebt, deze zit ingebakken in exchange 2013.

Anders wil ik kijken naar rds voor remote werken naast exchange.

Ik zal graag wat meer informatie hier over willen weten.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Topicstarter: let even op Het algemeen beleid #quickstart

Je vraagt nu naar ervaringen van iets wat ontzettend breed is en eigenlijk niet te beantwoorden is.

Kun je bijvoorbeeld eens aangeven:
  • Waarom je dit wilt weten?
  • Wat je eigen ervaringen zijn?
  • Wat heeft voor jouw gewerkt, wat juist niet en waarom wel/niet)
Met die input ontstaat er hopelijk ruimte voor discussie en wordt het topic zinvol. In de huidige vorm lijkt je hier een enorm generieke vraag te stellen, zonder zelf input te leveren. En dat is hier niet de bedoeling...

Wil je je topicstart eens aanpassen en aanvullen? :)

[edit]
Net te laat met mijn reactie....
[b]serverbeheer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:36:
Ik zal graag wat meer informatie hier over willen weten.
Microsoft heeft enorme boeken en een gigantische site bomvol informatie. Wat wil je precies weten?

Het is handiger om aan te geven tegen welke problemen je precies aan loopt, en wat je geprobeerd hebt om deze op te lossen.

Overigens:
Het gaat erom dat er een windows server 2012r2 domein komt en een exchange server welke dat weet ik nog niet
Als dit je opdracht is, dan bouw je toch gewoon dit? (waarbij je het uiteraard eerst uitdenkt).
omdat het interessant is om het uit te breiden naar office 365 (exchange 2013 en office 2013) icm sharepoint voor remote samenwerken vanaf elke locatie en omdat je Hierbij de mobile sync server niet nodig hebt, deze zit ingebakken in exchange 2013.

Anders wil ik kijken naar rds voor remote werken naast exchange.
Al deze extra's lijk je zelf te verzinnen, terwijl daar kennelijk niet om gevraagd wordt. Aangezien je nu al ten onder lijkt te gaat aan je eigen ambitie (om het zo maar te stellen), zou je jezelf de vraag kunnen stellen of al die extra features handig zijn. Ik zou me als ik jou was focussen op de opdracht.

Let verder even op dat we je prima willen ondersteunen bij een schoolopdracht, maar we gaan geen opdrachten voor je uitwerken. Je zult dus zelf met specifieke vragen aankomen zetten en duidelijk aan moeten geven wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt. Het is immers de bedoeling dat je er van leert.

[ Voor 57% gewijzigd door Question Mark op 11-06-2014 22:58 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik het op een verkeerde manier heb overgebracht.

Het gaat namelijk erom dat ik advies moet geven aan mijn school over hoe de organisatie over kan gaan en naar welke kantoorautomatisering.

Mijn ervaring is met de servers installeren en configureren wel redelijk, daarom wil ik ook voor windows server 2012r2 gaan maar wil ook dat de organisatie vanuit thuis kunnen inloggen en kunnen werken. en daarom ook citrix en cloud gebruiken en office 365.

Over exchange heb ik heel weinig ervaring.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:59:
Het gaat namelijk erom dat ik advies moet geven aan mijn school over hoe de organisatie over kan gaan en naar welke kantoorautomatisering.
Advies geven begint met het naar boven halen van requirements, eisen en wensen. Pas als die bekend zijn kun je denken in termen van oplossingen.
  • Welke redudancy wil men
  • Vanaf wat voor soort werkplekken (en lokatie) moeten welke applicaties en data ontsloten worden
  • Wat zijn eventuele eisen aan disaster recovery
  • Hoeveel gebruikers moet de omgeving ondersteunen
  • welke mailboxgroottes en maillimieten
  • etc.
Pas als dit soort basic vragen beantwoord zijn kan voorzichtig gekeken worden naar het opstellen van een lijst met mogelijke oplossingen. Er zijn nl bijna altijd wel meerdere oplossingen te verzinnen. Je noemt bijvoorbeeld Office365, maar waarom geen Google apps om maar iets te noemen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1