Onkyo TX-NR509 springt uit standby door Raspberry Pi

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Als eerste de opstelling:

code:
1
2
3
[Samsung UE46D6200 TV] <==HDMI==> [Onkyo TX-NR509] <==HDMI== [Raspberry Pi]
        ||                                                         ||
         =======>>============= USB POWER ==============>>==========

Zodra ik de TV aanzet met de Samsung afstandsbediening gaat de Onkyo receiver ook uit standby zoals het altijd gewerkt heeft. De raspberry krijgt pas stroom en boot pas als de TV aangaat omdat hij daar zijn (usb) stroom vandaan haalt.
Als ik de TV weer uitzet dan gaat de Onkyo receiver ook weer in standby en de raspberry verliest zn power. Dit werkt ook allemaal prima zoals het hoort.

Echter, sinds ik de Raspberry heb gebeurt er iets vreemds. Ongeveer een uur nadat ik alles uitgeschakeld heb, springt de Onkyo receiver aan uit standby. Al meerdere malen wakker geworden door het harde klikken van de relais, om nog maar te zwijgen van de stroomrekening en slijtage. Enige manier om op dit moment de receiver uit te zetten is met de receiver afstandsbediening zelf.

Erg vreemd aangezien zonder de Raspberry het probleem niet optreed, maar na het uitschakelen van de TV heeft de Raspberry geen stroom meer...dus waar komt na een uur het signaal vandaan dat de Onkyo uit zijn standby haalt??

Het zal waarschijnlijk iets te maken hebben met de CEC instellingen, maar ik heb alle mogelijke combi's in de settings van de Raspberry al geprobeerd zonder success. De Raspberry herkent zowel de CEC adapter van de Samsung TV als de TX-NR509 receiver.

De Raspberry draait RasPlex (op OpenElec)

EDIT Title moet TX-NR509 zijn...

Fixed :>

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 11-06-2014 21:27 ]

• CU2morO
Schop

• roviaro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:36
Doet de TV niet iets waardoor er even spanning komt op de PI?

• CU2morO
Niet dat ik weet. Ik heb een aantal keer er naast gezeten, en op het moment dat ik de receiver aan hoor springen zie ik geen lampjes op de Raspberry oplichten.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Doet de tv geen software update 's nachts waardoor hij even tijdens het opstarten stroom op de usb poorten zet?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Wat heb je nog meer aan het netwerk hangen. Ik denk dat je het niet bij je PI hoeft te zoeken.

Toevallig geen firmware update gehad van je onkyo die sinds dan elke keer zelf snachts controleert voor updates ofzo?

• CU2morO
Thanks voor je reactie, ToFast, maar ik vind het moeilijk om te geloven dat het niet aan de Pi ligt, aangezien als ik de HDMI tussen de onkyo en pi weghaal het probleem niet optreed.

• roviaro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:36
Treedt het ook op als:
- De tv echt uit staat
- Als je de pi van de tv losthaalt (en wel aan de onkyo laat zitten)

Kun je meten aan de usb poort van de tv (of op de pi)? Ik zou uitzoeken of er toch niet een korte puls op de pi komt die net lang genoeg is om een hdmi signaal af te geven.

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 14:08
Niet de oorzaak maar misschien wel een oplossing: wij hebben thuis alle av apparatuur in een stekkerblok met schakelaar zitten. 's Nachts gaat de stroom er vanaf, dan kan de versterker natuurlijk nooit meer aanspringen.

Probeer anders een keer de usb kabel ook los te trekken nadat de tv uit is.
Pagina: 1