Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude voeding behouden of nieuwe kopen?

Pagina: 1
Acties:

• wannez1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-01 22:26
Ik ben van plan om een nieuwe PC te gaan bouwen en dan ongeveer het budgetgamesysteem van Desktop Best Buy Guide: maart 2014

Omdat de voeding die ik nu heb wel sterk is en prijzig was dacht ik dat hij nog wel geschikt zou kunnen zijn om te behouden. Ik heb er niet zo veel verstand van daarom vraag ik het even hier en hoop dat iemand me daar iets meer over kan vertellen...
Ik heb volgens de aankoopbon een tt w0106 toughpower 700w atx 2 in mijn PC zitten. Qua wattage is het denk ik wel genoeg toch... :?

BVD

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08 14:53
Hoi!

Dat heeft vooral te maken met hoelang je de huidige voeding al hebt. Gemiddelde levens duur van een voedings-type dat niet brons of hoger gecertificeerd is ligt rond de 3-5jaar. Afhankelijk hiervan zou kijken naar een nieuwe voeding. Als ie meer dan 3 jaar oud is zou ik een nieuwe kopen. Risico dat je anders loopt is dat als je voeding het begeeft de rest van je pc ook kapot kan gaan.

Als je naar een nieuwe voeding zoekt, kijk dan naar wat voor gecertificeerd hij heeft. Oplopend van brons naar platinum. Hoe hoger hoe duurder uiteraard, echter betekend het certificaat ook hoe energie zuinig de voeding is. Bijv bij brons wordt daadwerkelijk min 80% van getrokken stroom goed gebruikt. Dit scheelt op langer termijn weer op de energie rekening.

Helpt dit?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nee, dit helpt niet, gezien er aardig wat onzin in je bericht staat.

80+ bronze/gold/platinum zegt in feite niks over kwaliteit. Zo zijn er bronze voedingen die betere onderdelen hebben dan gold voedingen. Het zegt wel wat over de zuinigheid, maar je kan nogsteeds een [erg] zuinige voeding maken met onderdelen die binnen 2 jaar sneuvelen, Corsair is hier best goed in geworden.

Alles wat nu niet 80+ bronze is, is overigens wel troep. Denk aan merken als MS-Tech, Sweex, Huntkey en dat soort shit. Dat wil je nieteens naast je computer leggen.

Over jouw voeding kan ik zo 123 niks vinden, doorgaans geen positief teken....

People as things, that’s where it starts.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
CWT PSH design, beetje hoge ripple op de 12V voor de een prima design, maar kan niet vinden welke condensators erin zitten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic