Stil, compact, game systeem (1k budget)

Pagina: 1
Acties:

• brinxter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07-2024
Hoi allen,

Het is weer tijd voor een nieuwe computer, dus gaarne wil ik jullie inzicht daarop.
De vorige was een game-laptop, en ik had bij nader inzien, beter gewoon een desktop kunnen nemen, maar zo af en toe was het wel handig.
Dit keer echter, een wat compactere desktop.

Deze zal op mijn buro komen te staan, dus het zou prettig zijn als hij "geluidsarm" is, dus geen opstijgende heli's oid :)

Ik heb de nodige kennis om alles zelf in elkaar te zetten.
Aangezien ik alles tot dusver bij dezelfde leverancier beschikbaar zie, en die niet zo heul ver bij me vandaan zit, kan ik het ophalen, ipv. te laten verzenden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen, gamen, en nog eens gamen.
Ik zou echt ontzettend graag zeg maar "the Division" als hij uitkomt op ultra kunnen spelen.
Graag had ik ook een 780 erin gehad, maar ik denk dat dat echt ten koste zou gaan van de overige onderdelen.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?

1000 euro is zo'n beetje de bovengrens, ik zet de meuk zelf in elkaar, en haal het waarschijnlijk op.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb al de randapperatuur al, een LG W2453VQV monitor, en Logitech G19/G500

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 191,85€ 191,85
1MSI Z87-G45 Gaming€ 112,51€ 112,51
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 272,85€ 272,85
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,04€ 46,04
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 79,28€ 79,28
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,15€ 32,15
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1LG GTA0N Zwart€ 18,31€ 18,31
1Silverstone SST-ST45SF (450W)€ 73,50€ 73,50
1Crucial MX100 256GB€ 82,85€ 82,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 972,29

Enkel de kast + inhoud dus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Niet specifiek, ik ben een beetje bang dat deze combinatie (kast + GPU + CPU Koeler) misschien niet gaat passen in deze kast, maar ik hoop dat jullie me dit kunnen vertellen :)
Ook vind ik sommige onderdelen nogal prijzig (zie Moederbord), en aangezien ik geen flauw benul heb of er uberhaupt goede, game waardige mini-atx moederborden zijn, heb ik deze maar gekozen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Nou, een beetje geluid is niet storend, maar ik heb geen behoefte aan opstijgende heli op mijn buro (i.v.m. katten komt hij OP en niet ONDER het buro)

Ga je overklokken?

Weet je he?
Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan, echter, als het een eitje is, probeer ik het een klein beetje :)

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Voeding 450 watt is te weinig heb ik zo het gevoel :+
Ik zou voor deze gaan: pricewatch: Corsair CX750M

Qua moederbord heb je wel een overpriced ding imo, deze is 60eu goedkoper en past ook mooi bij je videokaart: pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming

[ Voor 40% gewijzigd door Koninkje op 11-06-2014 20:06 ]

Show me your moves.

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01 16:11
In die kast moet een sfx voeding @koninkje
Je hebt nu een sfx voeding van het hoogste wattage in de PW maar er is ook nog een modulaire variant van, hij is wel ietsje duurder. Klik
Opzich denk ik wel dat het wel moet lukken maar als ik jou was zou ik een andere mobo nemen (msi gaming z87 ac) Overclocken is niet echt een handig idee in zon kleine kast en de mobo's zijn er vaak ook niet voor bedoeld. Ook biedt overclocken bijna geen merkbare prestatie winst bij gamen.
Just my 2 cents.

[ Voor 34% gewijzigd door Applepiez op 11-06-2014 20:13 ]

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Weet je he?
Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan, echter, als het een eitje is, probeer ik het een klein beetje :)
Hierover zou ik goed nadenken het maakt je PC duurder, en zoveel winst boek je eigenlijk niet. Op dieses moment zijn games vooral afhankelijk van je GPU. Dus wat je bespaart op CPU MOBO en PSU kun je in je videokaart stoppen of spellekes van halen.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Koninkje schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:04:
Voeding 450 watt is te weinig heb ik zo het gevoel :+
Ik zou voor deze gaan: pricewatch: Corsair CX750M

Qua moederbord heb je wel een overpriced ding imo, deze is 60eu goedkoper en past ook mooi bij je videokaart: pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming
Slecht advies. Neem die Corsair CX750M vooral niet! . Ik lees hier erg vaak dat er in die voeding slechte condesatoren zitten die in het ergste geval je PC stuk kunnen maken.

450W moet overigens ruim voldoende zijn, maar dan moet je wel een voeding hebben van degelijke kwaliteit, zoals deze bijvoorbeeld: pricewatch: Cooler Master VS V450S

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

jongens, er moet een SFX voeding in de Raven zoals Applepiez aangeeft.

ik zal zo even een lijstje in elkaar timmeren

[ Voor 25% gewijzigd door Splitinfinitive op 11-06-2014 20:10 ]

• brinxter
Ja precies, dat had ik begrepen :) (een SFX voeding)
Ik neem even aan dat een 80 plus gold beter is als een 80 plus bronze, dus ruil ik hem om met diegene die Arthur aangeeft.

Dat mobo is misschien wel een goed idee, zoals gezegd, die ROG is echt stukken duurder als de rest (ze zijn beiden overigens wel een jaar+ uit, is er ondertussen echt niet iets beters uitgekomen? ondertussen ruil ik hem om)

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

brinxter schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:15:
Ja precies, dat had ik begrepen :) (een SFX voeding)
Ik neem even aan dat een 80 plus gold beter is als een 80 plus bronze, dus ruil ik hem om met diegene die Arthur aangeeft.

Dat mobo is misschien wel een goed idee, zoals gezegd, die ROG is echt stukken duurder als de rest (ze zijn beiden overigens wel een jaar+ uit, is er ondertussen echt niet iets beters uitgekomen? ondertussen ruil ik hem om)
Die wat Arthur aangeeft is een ATX als ik mij niet vergis dus dat zal niet passen.

• brinxter
Argh, ok... dan maar diegene die ik origineel had :)

Over het evt. overclocken, ik denk ook niet dat het daar ooit van gaat komen, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@brinkxter: er bestaat een review van die kast: productreview: Silverstone RAVEN RVZ01 review door Foritain. Daar staat volgens mij ook in hoe groot de videokaart maximaal mag zijn. Volgens mij kan die best lang zijn omdat de kast 31 x 38 cm is, en de videokaart dmv een riser bevestigd wordt.

edit: gevonden:
Grafische kaarten met een maximale lengte van 330mm passen, oftewel praktisch elke. De grafische kaart kan een enkel of een dubbel-slotter zijn, met een maximale breedte van 149mm (wederom, praktisch elke). Om de maximale hoogte van de case te beperken wordt de grafische kaart door middel van een inbegrepen riser op zijn kant geplaatst, je hebt daar zelf niets extras voor nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 11-06-2014 20:22 ]

• brinxter
N.a.v. die review had ik ook besloten dat ik deze kast wou hebben.
Ook niet echt perse om looks of functionaliteit, maar meer omdat ik op mijn buro niet zoveel ruimte heb.
Mocht er dus een andere kast zijn die qua ruimte ongeveer hetzelfde inneemt (kan op z'n kant staan, redelijk smal) kan dat zich vertalen in een andere voeding, en evt lagere prijs voor de kast? (die ook redelijk prijzig is)

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Alas een lijstje

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 184,80€ 184,80
1ASRock H97M-ITX/ac€ 88,56€ 88,56
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 272,85€ 272,85
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,04€ 46,04
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 79,28€ 79,28
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,15€ 32,15
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Lite-On DL-8ATSH Zwart€ 18,91€ 18,91
1Silverstone SST-ST45SF (450W)€ 73,50€ 73,50
1Crucial MX100 256GB€ 82,85€ 82,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 941,89

CPU hasswell refresh net wat hoger geclockd en meer dan voldoende voor de komende tijd, en een H97 moederbordje net wat nieuwer en eventueel dadelijk ook een broadwell kan erop. Verder beschikt deze in tegenstelling tot zijn oudere broer de H87 over Wifi, kan altijd handig zijn. Er is ook nog een MSI bord en een Asus bord beschikbaar in deze chipset maar die hebben prijzen rond de 100 euro. En verschil zal er weinig zijn. SSD heb ik niet aangezeten, kast voeding en RAM ook niet.

Wel aan je DVD speler deze kast heeft een frontje en geen klepje bij je dvd speler dus heb ik die vervangen met een Slotloading Slimline zal verder geen problemen opleveren. Alleen wel even kijken in de review bij de kast zoals Gwystyl aangeeft. Want als ik mij niet vergis behoeft de slimline een verloop kabeltje voor zijn stroom.

Processor koeling zou je eventueel kunnen weglaten. Stock zijn wel wat luidruchtiger onder load. Maar even vanuitgaand dat je dan met een headset opzit zal dit wel meevallen. Moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

brinxter schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:24:
N.a.v. die review had ik ook besloten dat ik deze kast wou hebben.
Ook niet echt perse om looks of functionaliteit, maar meer omdat ik op mijn buro niet zoveel ruimte heb.
Mocht er dus een andere kast zijn die qua ruimte ongeveer hetzelfde inneemt (kan op z'n kant staan, redelijk smal) kan dat zich vertalen in een andere voeding, en evt lagere prijs voor de kast? (die ook redelijk prijzig is)
Eventueel een pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart

Afbeeldingslocatie: http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Killbuzzjrad/Fractal%20Nod%20304/DSC_0350_zps6e95be48.jpg

Tis die zwarte met die ventilator erop.

of
pricewatch: BitFenix Prodigy Wit
pricewatch: Cooler Master Elite 130

[ Voor 13% gewijzigd door Splitinfinitive op 11-06-2014 20:39 ]

• brinxter
Wauw, bedankt man!
Ziet er goed uit.

En die kasten had ik ook gezien, maar vond hem minder als die Raven. (ze zijn te vierkant)

Ik heb ff zitten snuffelen op de Afuture website, en kwam de Crucial 8GB DDR3 PC3-14900 tegen, voor dezelfde prijs als diegene die ik had (deze heeft hogere snelheid, toch?)

Over de optische drive, dat is het enigste wat ik niet zo goed terug kon vinden bij Afuture, vandaar diegene die ik gekozen had (die jij uitkoos Splitinfinitive, komt bij Azerty vandaan :/

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

brinxter schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:39:

Ik heb ff zitten snuffelen op de Afuture website, en kwam de Crucial 8GB DDR3 PC3-14900 tegen, voor dezelfde prijs als diegene die ik had (deze heeft hogere snelheid, toch?)
Link?

• brinxter
Ik neem even voor het gemak aan dat deze nu weg zal zijn, maar vooruit... (open verpakking, dus lagere prijs)

http://afuture.nl/productview.php?productID=2419570

[ Voor 12% gewijzigd door brinxter op 11-06-2014 20:45 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

brinxter schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:39:

Over de optische drive, dat is het enigste wat ik niet zo goed terug kon vinden bij Afuture, vandaar diegene die ik gekozen had (die jij uitkoos Splitinfinitive, komt bij Azerty vandaan :/
Dan zou ik even kijken naar een slotloading slimline die bij Afuture te krijgen is. anders komt het ding er niet uit. en kun je er nog geen DVDs in leggen :P

• brinxter
Ja precies, dat bekijk ik wel bij het ophalen van de bestelling.
Ik vermoed dat ze wel een antwoord hebben op dit soort vragen...

• brinxter
Nog even schnell een vraagje tussendoor.

Ik gebruik nu Windows 7, en heb eigenlijk nog compleet geen behoefte om over te schakelen, zal zo'n systeem merkbaar beter draaien op win8, of is win7 qua prestaties vergelijkbaar?

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

brinxter schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:52:
Nog even schnell een vraagje tussendoor.

Ik gebruik nu Windows 7, en heb eigenlijk nog compleet geen behoefte om over te schakelen, zal zo'n systeem merkbaar beter draaien op win8, of is win7 qua prestaties vergelijkbaar)
je zou gewoon windows 7 erop kunnen draaien maar zoals ik begrepen heb heeft W8.1 wat tools betreffende SSD en beter gebruik van hardware. Dit is natuurlijk helemaal aan jouw. Ik zelf was ook tamelijk hatelijk richting W8.1 door het start menu e.d. maar ik heb me er na een week op betrapt dat ik naar upgrades was aan het zoeken voor me laptop. Verder als je zelf nog naar school gaat of iemand die je kent kun je 50 euro volgens mij bij microsoftstore de volledige retail versie te pakken krijgen voor je pc ook nog W8.1 Pro.

• brinxter
Hmm, ik ben bang dat ik de schoolgaande leeftijd al gepasseerd ben :D
Maar het is een idee, zal er eens naar kijken, thnx!
Pagina: 1