14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput
Als je in hardeschijfbeheer hebt aangegeven of je een GPT of MBR partitiestijl wilde hebben is er een kans dat het fileformat van je schijf redelijk beschadigd is. Wellicht helpt het nog om de schijf terug te bouwen in je computer, en vervolgens de windows recovery te draaien in de hoop dat die in staat is om je MBR te herstellen. Mocht er meer beschadigd zijn en je geen backup van je data hebben dan zul je een andere manier moeten vinden om een recovery te doen.
Clonen van windows schijven kan in mijn ervaring het beste buiten windows, bij voorbeeld met clonezilla. Maar zorg eerst dat je je windows weer werkend hebt voordat je aan het clonen gaat beginnen. Een verse installatie van windows 8.1 op een SSD kost trouwens ook niet zo heel veel tijd.
Clonen van windows schijven kan in mijn ervaring het beste buiten windows, bij voorbeeld met clonezilla. Maar zorg eerst dat je je windows weer werkend hebt voordat je aan het clonen gaat beginnen. Een verse installatie van windows 8.1 op een SSD kost trouwens ook niet zo heel veel tijd.
Ja ik denk dat de MBR kapot is.
Ik ben nu windows 8 aan het downloaden omdat er geen cd bij de laptop zat.
Ik hoop dat het lukt gaat om een gloednieuwe laptop
Heb niet zo'n zin om hem gelijk terug te sturen.
Als het al lukt dan kloon ik de hardeschijf vanuit windows op de laptop zelf.
Via een andere pc leek handiger want dan is windows nog niet ingesteld en is de hoeveelheid data op de harde schijf nog lekker laag.
Ik ben nu windows 8 aan het downloaden omdat er geen cd bij de laptop zat.
Ik hoop dat het lukt gaat om een gloednieuwe laptop
Heb niet zo'n zin om hem gelijk terug te sturen.
Als het al lukt dan kloon ik de hardeschijf vanuit windows op de laptop zelf.
Via een andere pc leek handiger want dan is windows nog niet ingesteld en is de hoeveelheid data op de harde schijf nog lekker laag.
[ Voor 44% gewijzigd door weasel op 11-06-2014 20:14 ]
14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput
In het vervolg altijd bij zo een laptop, de hd back-uppen via bit by bit kopiëren, dan kun je altijd terug naar het begin, inclusief mbr. En je hebt geen virussen in je recovery partitie.
Ik heb windows 8 gedownload en heb in de repairmodus de volgende commando's uitgevoerd:
bootrec /RebuildBcd
bootrec /fixMbr
bootrec /fixboot
Bij de RebuildBcd gaf hij aan dat hij geen Windows installatie kon vinden op de schijf.
Iemand nog andere tips of zit er niks anders op dan Windows opnieuw installeren (terugsturen)
bootrec /RebuildBcd
bootrec /fixMbr
bootrec /fixboot
Bij de RebuildBcd gaf hij aan dat hij geen Windows installatie kon vinden op de schijf.
Iemand nog andere tips of zit er niks anders op dan Windows opnieuw installeren (terugsturen)
Staan de files nog op je harde schijf?
Kijk eens met een bootable linux livecd, die veranderd tenminste niks aan je hd.
Misschien dat je de hd iets met de hand moet wijzigen(mbr), denk dat je er naar moet gaan googelen.
Kijk eens met een bootable linux livecd, die veranderd tenminste niks aan je hd.
Misschien dat je de hd iets met de hand moet wijzigen(mbr), denk dat je er naar moet gaan googelen.
Pagina: 1