Normal mode not working, save mode is working

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjuhh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Hallo,

Zoals te verwachten heb ik een computer probleem. Wanneer ik wil copy/paste of een internet browser wil openen komt er een error. Allemaal heel fijn, error googlen geeft geen resultaten, dus ergens is er iets verkeerd gegaan bij het installeren van de windows updates.

Nu werkt alles (gelukkig) wel in de veilige modus. Nu zou ik graag de normale modus zo willen aanpassen dat ik daar een veilige modus creëer door alle processen en programma's uit te zetten en dan handmatig 1 voor 1 weer aan te zetten. Zo vind ik hopelijk het probleem en werkt de pc weer als vanouds.

Iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we eens beginnen met welk OS je draait.

En dan de specs van je machine.

"een error" is ook lekker duidelijk. Wij beschikken hier allemaal over glazen bollen waarmee we exact weten wat de oorzaak van het probleem is.

Dus niet.

met MSCONFIG / Windows 8 taakbeheer kan je instellen welke programma's worden opgestart bij het aanzetten.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31
Begin eens met 'msconfig' uit te voeren. Haal daar alle vinkjes weg op het tabblad Startup (of doe dat in Task Manager als je Windows 8 draait). Op het tabblad Services vink je eerst 'Hide all Microsoft services' aan (zodat de lijst met services korter wordt) en vervolgens vink je alles wat er nog overblijft uit.

Als het dan in 'normale' mode wel werkt kun je één voor één weer van alles aanzetten.

Mogelijk helpt het ook als je ons vertelt _welke_ error je krijgt :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjuhh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Het gaat om windows XP. Een recovery scan is al gedraaid maar levert niets op. Een cd van XP met de installatie bestanden is niet aanwezig, aangezien het om een image gaat.

Het msconfig bestand aanpassen zal ik nog een proberen, maar geloof er niet in.

De error zegt dat de bewerking op het geheugen ("written") is mislukt. Daarbij heb ik ook geen administrator rechten meer op de pc. De pc werd geleverd met windows 7 maar is terug gezet naar een XP image.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:29
Je zou memtest86 eens kunnen draaien, om te kijken of er een fout in je geheugen zit. Installeer dat op een usb stickje, boot daar vanaf en laat het een nachtje draaien. Er zouden geen errors mogen komen.

Sowieso is XP een ernstig gedateerd en onveilig, unsupported OS. Je bent beter af met windows 7 of een linux installatie. Als je je geheugen of andere hardwareproblemen hebt uitgesloten zou ik proberen om je windows 7 terug te zetten. Dat werkt ook veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31
mootjuhh schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:16:
Daarbij heb ik ook geen administrator rechten meer op de pc. De pc werd geleverd met windows 7 maar is terug gezet naar een XP image.
Misschien de helpdesk bellen en door werkplekbeheer je PC opnieuw laten imagen in plaats van zelf gaan zitten prutsen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1