Prepaid zonder internet, maar dan ook echt zonder internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 19:25
Hallo,

mijn dochter heeft een mobiele telefoon met een Tele2-prepaid kaartje (alleen bellen en sms'en). Ze is nog redelijk jong en heeft dus niet echt een mobiele telefoon nodig om te bellen maar ze heeft de telefoon gekregen zodat wij haar kunnen bereiken als we het nodig vinden. Verder gebruikt ze de telefoon voor het chatten/facetime/ e.d. Echter, dat laatste doet ze alleen maar op het moment dat ze ergens een WiFi-verbinding heeft (voornamelijk thuis).

Wat is nu het geval. Elke keer als we haar prepaid-tegoed opwaarderen dan is dat binnen 24 uur op. Schijnbaar is het zo dat je telefoon om de zoveel tijd via GPRS verbinding maakt met het internet en Tele2 ziet dit als internetverbruik en daar rekenen ze kosten voor (ondanks dat we geen internet-abbo hebben). Nu heb ik op internet gelezen dat je GPRS handmatig op je telefoon kunt uitschakelen. Probleem opgelost? Nee, want er zijn schijnbaar APPS die, zodra je ze update , weer GPRS inschakelen zodat haar prepaid-tegoed weer direct op is.

Mijn vraag is dus, is er een mobiele prepaid-provider waarbij je dit probleem niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je kunt bij Simyo het internet uitzetten op de website, dat hebben mijn ouders gedaan.
Heb je mobiel internet uitgezet in de opties?

Ik denk dat je niet veel providers meer gaat vinden die ECHT geen internet hebben, misschien de Aldi (die hebben ook goedkoop prepaid naar het schijnt...)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16

Rmg

103720 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:08:
Nee, want er zijn schijnbaar APPS die, zodra je ze update , weer GPRS inschakelen zodat haar prepaid-tegoed weer direct op is.
Als het Android is zou ik eerder eens kijken in het datagebruik menu waar die data nou echt naartoe gaat (Daar staat alleen mobiele data in, geen wifi).

GRPS / Gegevenstoegang is namelijk een optie die apps niet aan zouden moeten kunnen knikkeren vziw. zonder dat je telefoon geroot is.

Je kan trouwens bij tele2 ook online inloggen als je prepaid hebt, kan je daar niet een overzicht inzien waar het nou daadwerkelijk naartoegaat?

[ Voor 13% gewijzigd door Rmg op 11-06-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:14
Bij Telfort prepaid moet je expliciet een internetbundel activeren, anders geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Gewoon de internet instellingen stuk maken in de telefoon, heeft uiteindelijk geholpen bij mijn ouders.
APN instellingen ergens in het mobiele netwerk gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan de boel neppen door random APN in te voeren, of 1 van een andere provider, roaming uit te schakelen en zou hij nooit verbinding kunnen maken.

In Windows Phone heb je aparte optie 'dataverbinding' die je uit kan zetten, dat moment is geen enkel verkeer meer mogelijk via de simkaart (enkel SMS/bellen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:13
Ik zou de APN settings verwijderen dan weet je zeker dat het geen verbinding kan maken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 10:13

DDX

Termi schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:33:
Ik zou de APN settings verwijderen dan weet je zeker dat het geen verbinding kan maken :D.
Alleen loop je dan niet de kans dat je een service smsje krijgt met juiste instellingen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 19:25
Het is een ietwat oudere Iphone. Ik ben dus op zoek naar een instelling die er voor zorgt dat er ALLEEN maar een internetverbinding mogelijk is via WiFi en niet via het mobiele netwerk.

Ik dacht dus ook dat je het kon uitschakelen, maar schijnbaar zijn er toch van die sneaky apps of updates die het dan weer aanzetten. Ben dus op zoek naar een aanbieder die het onmogelijk maakt om via het mobiele netwerk verbinding te maken en alleen maar via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Gewoon de provider opbellen. Iedere provider kan data van een prepaid simkaart namelijk gewoon uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

In principe moet je bij instellingen - Mobiel netwerk zijn en daar het knopje 'Mobiele Data' op UIT zetten. Dan zou er geen data meer mogen lopen. Combineer dat met parental-controls en dan moet je er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

sebastius schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:59:
In principe moet je bij instellingen - Mobiel netwerk zijn en daar het knopje 'Mobiele Data' op UIT zetten. Dan zou er geen data meer mogen lopen. Combineer dat met parental-controls en dan moet je er zijn.
Klopt, zo heb ik het ook met mijn telefoon. Ik heb een sim-only abo zonder internet. Ik heb dat nu een jaar en heb 0 internetkosten.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1