GRRR Ben nu toch wel errug boos aan het worden op me PC. Afgelopen zaterdag ging me pc dood....ik alles nagekeken en gedaan en tenslotte maar naar de PC boer toe. Blijkt me mobo (EPOX) dood te zijn. Gelukkig nieuwe mobo en dinsdag me PC weer terug. Ik vet blij en meteen weer computeren. Vrijdag avond echter zet ik de pc uit en de volgende ochtend wil ik me mail ophalen..... helemaal NIKS gebeurt er !!!!
Ik weer rondgebeld en gezocht op GOT en zelf denk ik dat het aan me voeding ligt. Oke ik effe een Aopen voedingkje gehaald alles aangesloten en weer erin gehangen.... WEER NIKS !!
Ben nu echt radeloos want me pc doet gewoon helemaal niks meer. Ik heb ook al een andere stroomkabel gebruikt en op 2 verschillende stopcontacten aangesloten en ja me ATX aan knopje zegmaar achter op de voeding staat ook aan. Heeft iemand een idee of hulp .... please .... word radeloos
Mogelijk is je oude voeding de veroorzaker van het overlijden van je mobo. 2e mobo heeftie dus mogelijk ook naar god geholpen. Nieuwe voeding is dus goed idee, maar dan had je dat liever gekocht voor je je nieuwe mobo d'r in hing.
zit je draad van je aan/uit knop wel goed vast op de moederboard? Anders weet ik het ook niet. Gaan er nog andere lampjes branden van bijv cd-rom? ofzo...Lijkt me dan een kabelbreuk in je "netsnoer" (220 v)
Helaas gebeurt er niks...geen fans....geen lampjes....heb net aan nog me voorkant van me pc zitten rommelen en de knopjes schoongeblaast en aangeraakt. Gaat me pc wel aan en lampjes en fans gaan aan en na 3 seconden weer dood....vaag. De ATX voeding zit wel goed op het mobo. Heb ook al een ander netsnoer geprobeerd maar dat hielp ook niet...in ieder geval thanks
ik zou je processor koeler ff checken zit ie er recht op en is ie niet kapot? meestal is het aangaan en direct daarna weer uit gaan het resultaat van oververhitting.Op zondag 10 juni 2001 18:16 schreef TylerD het volgende:
Gaat me pc wel aan en lampjes en fans gaan aan en na 3 seconden weer dood....vaag.
Misschien staat er iets fout in je bios doe ff een bios discharge of hoe noem je dat..?
Oke ik zal effe mijn koeler controleren en me CMOS clearen ik geloof dat je dat bedoelt....zit geloof ik een umpertje ergens voor
that's what i meanOp zondag 10 juni 2001 18:22 schreef TylerD het volgende:
Oke ik zal effe mijn koeler controleren en me CMOS clearen ik geloof dat je dat bedoelt....zit geloof ik een umpertje ergens voor
heb je geaarde stopcontacten? zo niet,
wil ook nog wel eens de oorzaak zijn
wil ook nog wel eens de oorzaak zijn
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Ik heb zoiets ook eens voorgehad. Heb je bij het plaatsen van je nieuwe mobo niet te veel spacertjes gebruikt? Die dingen geleiden (vroeger niet, toen waren die meestal van plastic) en veroorzaken kortsluiting op je mobo. Daardoor kan het zijn dat je pc niet opstart, of na een paar seconden al terug uitvalt, afhankelijk van waar er juist kortsluiting is.
Veel succes in ieder geval.
Veel succes in ieder geval.
Heb ik ook gehad, precies het zelfde. Maar toen was de processor doorgebrand
Nederlander in het enge Florida
Als je een Abit moederbord hebt check de koeler dan en probeer hem eens in fan 2 dat helpt had ik ook
Ik met mobo naar de winkel zeiden we zien het al.... je moet hem ik fan 2 pluggen. Lekker onlogisch maar ja.
Het zei zo......
Het zei zo......
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Volgende hives actie...... hij heeft een EPOX....
ben niet echt wakker
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Check hives actie nummer 1:
[topic=156569]
Ben benieuwd wat drie is
[topic=156569]
Ben benieuwd wat drie is
Verwijderd
Kan ook een ram probleempje zijn (reepje(s) zitten niet goed in de "slots" of zijn (is) kapot).
Pagina: 1