Console monitor advies

Pagina: 1
Acties:

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:28
Mede Tweakers,

Ik ben al enige tijd aan het kijken naar een perfect scherm waarmee ik mijn huidige scherm (Samsung 2494HM) waar ik op zich mee tevreden ben maar waarvan ik weet/zie dat deze een gedateerd paneel gebruikt. Als ik echter naar alle verschillende schermen kijk kan ik door de bomen het bos niet meer zien en het helpt ook niet dat je de specificaties die worden geroepen door de fabrikanten met een korreltje zout moet nemen.

Wat heb ik nu en waar wil ik naartoe?

Huidige setting: 24 inch Samsung monitor wordt aangesloten met zowel mijn PC (waar ik sporadisch games op speel, niet main focus) en mijn PS4. De monitor heeft een audio out waardoor ik zowel op de PS4 als vanuit de PC geluid via de monitor laat lopen.

Waar wil ik naartoe: Ik zou graag eenzelfde setup willen behouden, mits dit mogelijk is met een nieuwe monitor. De grootte van de monitor zou ergens tussen de 24 en 27 inch moeten liggen. Wat ik graag wil hebben is een monitor die geschikt is voor console gaming (dus hoeft niet meer dan 60hz/1080P te hebben) die geen slechte resultaten heeft m.b.t. input lag en response times maar waarbij de kleurweergave goed/mooi is.

Ik heb een tijdje terug de BenQ RL2455HM geprobeerd, deze voldeed zeker aan de eisen m.b.t. responsiveness maar wat zagen de kleuren er op deze monitor er afgrijselijk uit.

Welke monitor zouden jullie adviseren en vooral waarom (budget: maximaal 350 euro)? Ik heb in de zoektocht al vele uren gestopt maar ik heb echt moeite om te bepalen welke monitor de juiste balans heeft.

Ik waardeer het zeker wanneer jullie mij de juiste richting in kunnen sturen, zelfs wanneer dit inhoud dat ik moet wachten op een paneel die later dit jaar uit gaat komen (al ga ik er niet vanuit dat dat nodig is).

• Remmetje
Kleine bump (eerste en laatste) - Advies is welkom mensen.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Enkele voorbeelden die ik gevonden heb naar jouw eisen:

pricewatch: AOC g2460Pqu Zwart
pricewatch: AOC I2757FH Zwart
pricewatch: Samsung Syncmaster T27B300EW Zwart

Iets in deze richting?

• Remmetje
Hoe betrouwbaar is het merk AOC als monitoren fabrikant? Het is voor mij echt te lang geleden dat ik naar monitoren gezocht heb (op de laatste exercitie na) en ik ken deze fabrikant gewoon niet.

Ik twijfel nog erg of ik voor een 24 of 27 inch moet gaan vanwege de resolutie. Aan de ene kant lijkt het mij wel fijner voor gaming aan de andere kant mag het er natuurlijk niet lelijker eruit zien.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Ik ben ook niet helemaal op de hoogte van het huidige monitor aanbod,
ik kan je alleen aanbevelen een monitor met een IPS paneel te kopen, deze hebben over het algemeen een veel betere kleurweergave en kijkhoeken.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
spNk schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:37:
Ik ben ook niet helemaal op de hoogte van het huidige monitor aanbod,
ik kan je alleen aanbevelen een monitor met een IPS paneel te kopen, deze hebben over het algemeen een veel betere kleurweergave en kijkhoeken.
Er wordt naar goede responstijden gevraagd voor gaming, IPS blinkt daar niet in uit. TN heeft een slechte reputatie, maar er zijn wel TN panelen met goede kleurweergave en kijkhoeken zijn niet altijd heel belangrijk. Ik zou zelf ook wel IPS nemen omdat responstijd volgens mij eigenlijk voor twitch shooters echt belangrijk is, dus gezien de topicstarter een console gamer is, kan het waarschijnlijk geen kwaad, maar wil toch even de juiste informatie geven. Ik zie dat Dell IPS schermen heeft met 8ms responstijd, ik heb vroeger TN panelen met zo'n responstijd gehad en had daar niet over te klagen dus denk dat we TN op 1080p vaarwel mogen wuiven.
Remmetje schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:33:
Hoe betrouwbaar is het merk AOC als monitoren fabrikant? Het is voor mij echt te lang geleden dat ik naar monitoren gezocht heb (op de laatste exercitie na) en ik ken deze fabrikant gewoon niet.

Ik twijfel nog erg of ik voor een 24 of 27 inch moet gaan vanwege de resolutie. Aan de ene kant lijkt het mij wel fijner voor gaming aan de andere kant mag het er natuurlijk niet lelijker eruit zien.
AOC is best betrouwbaar, is wel nogal budget dus de afwerking rond het scherm is nogal plastic en niet de mooiste, maar de panelen op zich zijn wel kwaliteit.

24 of 27 inch hangt er wat van af hoe ver je van de monitor zit. 27 inch is minder scherp natuurlijk, maar als je op een redelijke afstand zit, merk je dat niet en is alles misschien iets leesbaarder omdat het groter is. Wij kunnen dat niet voor jou beslissen, qua schermruimte is er geen verschil.

Een audiouitgang wordt vaak niet vermeld bij de specificaties op Tweakers dus dat kan wel even zoeken zijn. Ik vind de pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart er wel goed uit zien en die heeft volgens Dell's site een line out. Maar jij bedoelt dus echt een 3,5mm jack, alleen voor een headset dus? Voor een speakerset zou ik dat nooit gebruiken. Mijn monitor heeft op de 3,5mm uitgang vreselijke ruis.

• Remmetje
Bedankt voor alle informatie MacPoedel.

Ik gebruik inderdaad mijn speakerset op de monitor omdat ik anders geen geluid heb vanaf de console. Zo af en toe gebruik ik een headset maar ik ben er geen voorstander van. Ook gebruik ik het monitor voor mijn PC, ik zit dus erg dichtbij mijn monitor. Ik denk dat het verstandig is om voor een 24 inch te gaan.

Verder hoeft de paneel inderdaad niet de snelste (1ms) te zijn maar boven de 5 ms is toch enigszins te langzaam. Verder vind ik het zelf zo lastig te vergelijken omdat de geadverteerde snelheid van een monitor in de praktijk nooit de gehaalde snelheid is (ik heb genoeg reviews van 5 ms monitoren gezien die echt niet aan die snelheid komen). De snelste IPS panel is 5 ms begreep ik, die zou op zich goed genoeg zijn al zijn deze panelen nog aan de prijzige kant.
Pagina: 1