Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP supercomputer

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
nieuws: HP introduceert hpc-systeem met waterkoeling

Volgens HP krijgt de Apollo 8000-serie een prijs van enkele miljoenen dollars, waarmee duizenden petaflops aan rekenkracht in huis wordt gehaald.

Volgens de reakties (en de PDF) gaat het niet om duizenden petaflops maar om duizenden teraflops. Aangezien 1 rack maar 250 teraflop kan leveren via een Apollo 8000, zou je voor duizend petaflops dus een ontelbare hoeveelheid racks moeten afnemen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verder op het internet lees ik dat dit specifieke systeem:
The National Renewable Energy Lab became one of the first customers for the Apollo 8000, which it uses for climate modeling, carbon-footprint analysis and other workloads. Its system, known as Peregrine, has a top capacity today of 582 teraflops, or 582 trillion operations per second, but it can be expanded to 1.19 petaflops, or thousands of teraflops, HP says.
Het is dus inderdaad 1,19 petaflops of duizenden teraflops

Overigens hoef je voor 1 exaflops niet eens zoveel racks te kopen, als elk rack 250 teraflops haalt heb je er maar 4000 nodig. Dat is bijna net zoveel als de huidige nummer 1 heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Kees op 11-06-2014 15:35 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan