Toon posts:

Videokaart Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag mijn Videokaart upgraden en heb daar gewoon simpelweg geen verstand van.

Ik krijg als tip de ASUS R9270X-DC2T-2GD5 & MSI GeForce GTX 760 Gaming. Ook omdat mijn budget +/- 200 euro is.

Wat raad men mij aan? Tevens ook de vraag of ik ergens op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe videokaart? (Kast voeding wellicht) mijn kast heeft een i5 en 8gb werkgeheugen en draait op win7 en heeft 500W voeding.

Ik ben niet het type gamer die de nieuwste games meteen aanschaft en wil dat het ook meteen volle bak ultra draait. ik speel MMO's en wil met de kaart jaren vooruit kunnen.

Alvast bedankt voor het lezen en reageren.

Regards,

Patrick.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-02 10:28
Bumpen is not done op t.net, en al helemaal niet binnen amper 4 uur.
Toch ga ik even over mijn hart strijken en je advies geven.
500 watt zegt pittig weinig. Op een 500 watt van trust zou ik niet eens een apu-systeempje aansluiten, op een 500 watt van seasonic kan je een 770 sli setup draaien.
Aangezien je het over "kast" hebt neem ik aan dat je pc prebuilt is? welk model is het?
De 760 is opzich wel goed, maar je kan beter een 270/280(x) pakken. Dit hangt helemaal van je voeding af, dus welk model is dat?

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ten eerste mijn excuses voor de "bump" ik hoop dat ik er als nieuweling niet al te hard op afgerekend wordt - zal er rekening mee houden in de toekomst.

Het is inderdaad een pre built kast die ik een jaar geleden voor een paar honderd van iemand heb overgenomen. de voeding die erin zit is een Procase CRS2051-12BP 500W (crs-c8050-14) en die zit in een 2de hands Acer Aspire M5810 kast. Ik probeer te achterhalen welk moederbord erin zit, maar door af te gaan op de serienummers die op de stickers staan op het moederbord zelf heb ik niks kunnen vinden op het net. (MBSCK09002941004D) (tips om het te achterhalen?)

Ik ben wat betreft hardware nog echt een groentje zoals je merkt.

Kan je iets met deze informatie?

alvast bedankt.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Voeding moet iig vervangen worden, de naam procase zegt me niks -> wss shit.

Staat er niet iets op qua verdeling? Iets als 15A naast 12V?

Moederbord zegt me ook niks, ik ga er even vanuit dat het gewoon een PCI-E 2.0 x16 slot is.
Dit kan je achterhalen met GPU-Z en een videokaart.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

De voeding is inderdaad van een merk wat bij mij niet echt het hart sneller laat kloppen.
Waarschijnlijk heeft TS deze voeding / type:
pricewatch: Procase CRS2051-12BP

Hmm de site van de maker (procase.nl) is aan mijn kant uit de lucht, of al helemaal.

Mijn advies, investeer in een nieuwe voeding van een goed merk, b.v. Seasonic, en kijk daarna voor een videokaart.

Misschien kan je met Speccy eens zien welk moederbord (en de rest van de hardware) in je systeem zit.
Let wel op met installaren met dit programma, er kan Adware (ongewenste zooi) gevraagd worden om te installeren.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Ik zou gaan voor de 760, die is zuiniger, stiller en iets sneller. Ga dan voor Asus of mei (zelf even reviews lezen en benchmarks)
Overigens CAA

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA.
Pagina: 1