Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:15

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Welk(e) (nieuwe) album(s) heb je laatst gehoord en wat vond je er van?
Afbeeldingslocatie: http://gratisdownloads.nu/images/downloads/Spotify%20Mac.jpegAfbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-RWlDEqN1pYI/Uy2eAcjmTZI/AAAAAAAAA84/V53NeEreMGk/s1600/iTune+Squre.png

Introductie

Welkom bij deze eerste poging (van mij) om een soortgelijk topic voor muziek(albums) te maken als voor films.

Heb je een (nieuw) album gehoord en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over de muziek die zij gehoord hebben?

Dan moet je hier zijn!!!

Regels

Uiteraard gelden hier ‘gewoon’ de algemene regels, maar houdt aub vooral in gedachten:

‘Over smaak valt niet te twisten’

Topic under construction

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Gelijk maar effe aftrappen:

Ghost stories - Coldplay (2014)Ghost Stories
Released: 16-05-2014 | Genre: Alternative rock, electronica | Lengte: 42:37 min.

Ghost Stories is het 6e studio album van Coldplay.
Hoewel het zeker geen onaardig album is, valt het me toch wel wat tegen als ik de voorgaande albums in gedachten houd.

De nummers:

1. "Always in My Head" 3:36
Op zich een aardig nummer met een leuke sound, maar geen topper. Cijfer: 6,0

2. "Magic" 4:45
1e officiële single: Ik moest in het begin best wel wennen, maar dit nummer heeft zeker wel wat. Misschien geen all-time topper, maar wel een van de betere nummers op het album. Cijfer: 7,5

3. "Ink" 3:48
Eén van mijn favorieten van dit album. Vind vooral de kracht en emotie van het tweede couplet erg mooi. Cijfer: 8,0

4. "True Love" 4:05
Lekker nummer, maar what’s up with that guitar solo??? Voor het gehoor klinkt dat gewoon vals (ook al is het dat niet). Kom daardoor niet verder dan een: Cijfer: 6,5

5. "Midnight" 4:54
Teaser voor het album met een aparte clip en een nog apartere sound. Helemaal niet des Coldplays, maar zeker niet slecht. Beetje vreemde eend in de bijt, meer voor op een album met lounge muziek/ dreamhouse of iets dergelijks. Cijfer: 6,0

6. "Another's Arms" 3:54
Tsja, jammer van dat ‘gegil’ van die sopraan er doorheen. Ook wel apart dat de gitaarsolo heel erg op ‘The Riddle’ lijkt van Nik Kershaw! Zonder dat gegil was het waarschijnlijk een punt hoger geweest. Nu: Cijfer: 6,0

7. "Oceans" 5:21
Mooie tekst, maar het nummer kan me niet helemaal bekoren. Cijfer: 6,0

8. "A Sky Full of Stars" 4:28
2e officiële single: Lekker uptempo nummer, met de overduidelijke inbreng van Avicii. Ook niet echt des Coldplays, maar dat neem je na voorgaande nummers ook niet meer zo nauw. Cijfer: 8,0

9. "O" 7:46
Mooi, soort van rustgevend ‘kabbelend’ pianospel. Toch mist het die hitpotentie van ‘Clocks’. Cijfer: 6,5

Al met al lijkt dit een wat experimenteel album met een aantal verschillende stijlen en ben ik benieuwd waar ze hierna mee gaan komen. Er staan wel wat nummers die er uit springen, maar geen blijvertjes als Clocks, Fix You, The Scientist, of Yellow.

Overall cijfer: 6,7

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 13:48

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De favoriete albums die ik momenteel op mijn USB-stick in mijn auto heb staan:

Fatou (Fatoumata Diawara)

Gewoon heerlijke muziek. Klassiek Malinees met een modern tintje.

Joyful (Ayo)

Ook gewoon heerlijke muziek. Lekkere soul/pop muziek met een Afrikaans tintje.

Apparently Unaffected (Maria Mena)
Cause and Effect (Maria Mena)
Viktoria (Maria Mena)
Weapon In Mind (Maria Mena)

Damn wat kan die meid zingen. Ze heeft echt een heel aparte en zeer herkenbare stijl. Maar volgens mij is het wel "love it or hate it"... Well, I love it. :)

Cheese (Stromae)
Racine Carrée (Stromae)

Ook weer zo'n eigengereide muzikant die gewoon doet wat hij zelf leuk vind. Free style elektronische muziek zou je het kunnen noemen. Heel apart hoe hij vaak flink depri teksten op een juist vrolijk muziekje zet. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Linkin Park - The Hunting Party 2014
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-d6Z5qOWkEfE/U5bRYl9qITI/AAAAAAAAD5Q/VQ9vB58RD1k/s1600/lp_the_hunting_party_by_livingtheory-d7ews23.png
1.Keys to the Kingdom
Je bent meteen wakker. In tegenstelling met de laatste paar albums geen rustige synth intro track maar direct Chesters rauwe vervormde stem. Luid, ruw. De medeling is duidelijk; jullie willen hard? Dan krijgen jullie hard. (maar wel met een modern LP sausje, het zijn geen tieners meer, dus de onderwerpen zijn volwassener)

2. All for nothing
Heerlijke track, pittige gitaar en drums, Shinoda rapt, Page Hamilton (Helmet) zingt het grootste deel met chester er tussendoor. De oude LP formule? Hij werkt nogsteeds.

3. Guilty all the same
Was al even uit als single, wat mij betreft ook een topper, Snoeiharde drums, lekkere gitaarrif. Chester gaat van zachte zang naar rauwe schreeuwen. En dan volgt een rap-kunstwerkje van Rakim, imo het beste stukje rap in hele lange tijd.. maar het moet uiteraard wel je smaak zijn.

4. The summoning.
Instrumentale track, Doet denken aan een Nine Inch Nails intro stukje zoals op broken, of the Slip. op zich zelf niet veel aan, maar bouwt op naar de volgende track.

5. War
Punk-rock? Oke. Chester kan lekker los gaan in ieder geval. Doet me denken aan een track die niet zou misstaan bij Tony Hawk's Pro Skater! Geen raps ditmaal, wel met lekker gitaarwerk

6. Wastelands
Deze track is ook voor release al online gezet. Iets meer de linkin park van de afgelopen jaren, maar iets harder. Powerchords, chester die cliche melodietjes zingt. Geen topper, maar luistert wel goed weg.

7. Until it's Gone
B-side van Minutes to midnight? Pop-rock. Erg simpele tekst en de muziek is ook niet spannend helaas.

8. Rebellion.
System of a down gitaren met My chemical Romance teksten? Kom maar op! Zeer catchy en deze gaat het goed doen op festivals. Ook Mike zingt/rapt mee, en doet het prima. Top-track.

9. Mark the Graves.
Dit is wat de LP fans wilde. Stevige gitaren. Chester die prachtig zingt en op de juiste plekken flink uithaalt. Lekker gitaar-solotje erbij? Ook daar is aan gedacht.

10. Drawbar
Instrumentale track met Tom Morello op de gitaar. Geen gekke solo, maar een rustige mooie track. Past niet zo bij de rest in dit rijtje. Zou goed passen bij een film soundtrack!

11. Final Masquerade.
Fans van de oude meezingers als Numb zullen dit kunnen waarderen. Doet me ook denken aan Chesters werk met Dead by Sunrise. Geen Shinoda op deze track.

12. A Line in the Sand,
De afsluiter. En wat voor een!
Shinoda zingt de intro, erg sfeervolle opbouwende muziek. Dan komende de knallende drums en lekkere riffs en powerchords. Chester neemt het geleidelijk over. Dit is het liedje waar de fans over jaren naar zullen wijzen als ze dit album bespreken. Chester scheeuwt zijn longen eruit op epische muziek. Een knaller van een aflsluiter.

Tot nu toe zou ik hem overall een 8 geven.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Our Version of Events (Special Edition) - Emeli Sandé (2014)Our version of events
Released: 22-10-2012 | Genre: R&B, Soul | Lengte: 67:00 min.

Our Version of Events is het 1e studio album van Emeli Sandé.
Haar echte doorbraak (in Nederland) had ze vooral met het nummer Next to Me wat een heerlijk up tempo nummer is.
Daarvoor was ze al aan de weg aan het timmeren met Heaven en Daddy, waar ze al liet horen over een goede zangstem te beschikken.
Vervolgens overtuigde ze me met Read All About It (Pt. III) om het hele album te kopen.

Het album is al wat langer uit, maar ik ben er pas recent aan toe gekomen om deze echt goed te luisteren.
Echt een mooie stem, lekkere up-tempo nummers afgewisseld met ballads van het merendeel constante kwaliteit. Ook weer een artiest die de emotie goed over weet te brengen en dat vind ik een grote pré.
Alleen de nummers 'Clown' en de 2e versie van 'Breaking the Law' kunnen me niet zo bekoren.

Extended version is misschien wat overbodig, omdat het dan wel wat gaat vervelen en de cover van 'Imagine' is op zich mooi, maar zou je ook niet missen.

Overall cijfer: 7,5 (7,8 zonder bonus tracks)

Tracklist:

1. "Heaven" 4:12
2. "My Kind of Love" 3:18
3. "Where I Sleep" 2:11
4. "Mountains" 4:10
5. "Clown" 3:41
6. "Daddy" (featuring Naughty Boy) 3:08
7. "Maybe" 3:47
8. "Suitcase" 3:06
9. "Breaking the Law" 2:55
10. "Next to Me" 3:16
11. "River" 4:39
12. "Lifetime" 2:53
13. "Hope" 2:58
14. "Read All About It (Pt. III)" 4:42

Bonus tracks:
15. "Wonder" (Naughty Boy featuring Emeli Sandé) 3:28
16. "Breaking the Law" (Alternate Version) 3:49
17. "Easier in Bed" 3:06
18. "Beneath Your Beautiful" (Labrinth featuring Emeli Sandé) 4:33
19. "Imagine" 3:08

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:21

Player1S

Probably out in the dark

Grappig. Onlangs op mn eigen site nog 2 albums gereviewed.

Twin Forks - S/T

Hele tijd geleden al de single "crossed my mind" voorbij horen komen op Radio2. Vergeten verder in te duiken ondanks dat ik de stem herkende als Chris Carrabba van Dashboard Confessional. IMHO 1 van de beste singer/songwriters van de laatste ~10 jaar.
Ik had gelijk en dit is z'n nieuwe project. Een classic Folk, country en roots bandje. Kwam weer onder ogen toen 3FM het begon te draaien.

Waar het latere D/C werk teveel afweek van het akoestische en teveel poprock werd is dit weer meer richting het oudere D/C werk.

Zeker een aanrader mits je van de huidige folk-hype houd. Zo niet, probeert het eens op spotify.

Me First and the Gimme Gimmes - Are we not men? We are Diva!

Goede plaat weer van dit all-star team of punkrockers. Nu pakken ze nummers van diva's aan. Leuke grap is dat ze ook Boy George coveren.
Niet alle platen herken je direct maar als je doorhebt welke het is kun je ze meezingen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Pagina: 1