Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers,

Ik ben nieuw op dit forum en ik wilde gelijk een probleem aan jullie voorleggen. Ik heb een Galaxy S3 die uit zichzelf reboot. De telefoon is niet meer te gebruiken. Na het opstarten heb ik ongeveer 30 seconden. Dan loopt de telefoon vast en start hij opnieuw op.

Ik heb de telefoon nog geen 2 jaar. Dus terug naar de MediaMarkt om de telefoon te laten herstellen onder de garantie. Aangezien het reparatiecentrum 15 werkdagen de tijd heeft om mijn probleem te behandelen had ik gelijk maar een nieuwe telefoon, een nexus 5, gekocht. Kan natuurlijk niet door het leven zonder smartphone ;) .

Gister kreeg ik echter een e-mail van de MediaMarkt. De toppers van 'Tech Repair' hadden geconstateerd dat er sprake is van 'vocht/vloeistofschade. Door vocht en/of vloeistof was het moederboord beschadigd. Deze moest vervangen worden en zou een goeie EUR 220,- kosten.

Daarbij zat een uitleg dat vocht/vloeistofschade niet alleen kon ontstaan wanneer het product overduidelijk in contact met water of een andere vloeistof is geweest, maar dat vocht/vloeistofschade ook kan ontstaan wanneer het product in een vochtige omgeving is gebruikt of door sterke temperatuurschommelingen. Als een product vochtig is geworden, zal dit vocht na verloop van tijd verdampen en mogelijk blijft uw product enige tijd "normaal" functioneren. Echter in het product zullen de restanten van het vocht verder inwerken en na verloop van tijd zal het uiteenlopende klachten vertonen.

Naar mijn idee moet een telefoon voor normaal gebruik beschikbaar zijn voor een aanzienlijke periode. Die periode zou eigenlijk langer moeten zijn dan 2 jaar. Als zelfs een vochtige omgeving en/of sterke temperatuurschommelingen de telefoon kunnen beschadigen is deze niet echt voor normaal gebruik beschikbaar.

Ik heb een beetje het idee dat het beroep op vocht/vloeistofschade BS is.

Mijn vraag is nu echter of iemand hier een soort gelijk probleem heeft gehad met de garantie van Samsung? Heeft iemand goeie tips voor mij wat ik hier tegen kan doen? Kan ik zelf constateren of er sprake is van voch/vloeistofschade.

Het klopt toch ook dat de Galaxy S3 last had van een bepaalde chip (MMC?) die het moederboord kon beschadigen. Zou deze chip hier iets mee te maken kunnen hebben?

Alvast bedankt

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Dat is geen garantie van Samsung, maar vanuit mediamarkt. Je had beter waarschijnlijk langs kunnen gaan bij een Samsung service center

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Vocht/vloeistofschade is het standaard argument bij reparatiecentra om geen garantie te hoeven verlenen. Zijn tig topics over op GoT. Verder wat betreft garantie bij MM ipv Samsung: MM stuurt het gewoon door naar de reparateur, die komt vervolgens met dit verhaal. Als je rechtstreeks via een Samsung Service Center de reparatie had aangemeld was je met hetzelfde kluitje in het riet gestuurd.

Mijn mening over vochtschade: zolang vochtschade niet is toegebracht door er water overheen te gooien is het gewoon een ontwerpfout van het product. Leuk dat zo'n sticker is verkleurd omdat je met warme lucht in de vrieskou in de microfoon hebt gesproken, leuk dat zo'n sticker is verkleurd omdat je dat ding van -5 buiten naar +21 binnen hebt gebracht waardoor je mogelijk condens krijgt, maar dat zijn allemaal typische gebruiksscenario's waar een telefoon op ontworpen hoort te zijn.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Ik heb vorige week hetzelfde gehad met mijn S3. Het bleek dat de aan/uit knop vast bleef hangen. Heb hem zelf opengeschroefd, moederbord eruit gehaald en het gedeelte waar de aan/uit knop zit schoongemaakt (zat behoorlijk wat stof). Dit heeft het probleem bij mij tot nu toe opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door tweegroenethee op 11-06-2014 17:55 ]