Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexillum
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 20:55
Beste medetweakers,

Ik heb een nieuw 4g toestel nodig. Gezien mijn budget kom ik bij de volgende 2 uit. De Nexus 5 met de betere hardware of de bekende Samsung S4. Beide prima toestellen maar welke van deze 2 zou nu de beste keuze zijn?

persoonlijk denk ik de Nexus 5, maar lees er ook weer negatieve dingen over (batterijduur, camera, Stof en GPS problemen). Ik kan niet vinden in hoeverre die inmiddels verholpen zijn met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 12:55
<!-- mijn mening -->

Ik heb ze allebei gehad. De S4 voor een maand of drie gebruikt en daarna de Nexus 5 gekocht en nu al een hele tijd in bezit. Ga voor de Nexus 5. De "virgin" android experience zonder het te hoeven rooten e.d. van je toestel is (voor mij) zoveel fijner. Over de batterij, de Nexus 5 is voor mij de beste ervaring geweest uit de toestellen die ik gehad heb hiervoor (S4, S3, iPhone 5, iPhone 4). Eindelijk een smartphone waarbij ik me niet druk hoef te maken of ik 'm opgeladen heb tot 100% als ik naar werk toe ga (en of ik de dag wel doorkom).

Zijn overigens allebei prachtige telefoons, maar ik zou er niet over hoeven na te denken. Ik heb de Nexus 5 aan familie en vrienden aangeraden en tot nu toe nog niemand teleurgesteld gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik zou inderdaad de Nexus 5 halen. Over het algemeen gewoon meer futureproof- en je hoeft niet tegen Touchwiz aan te kijken. De kinderziektes waarover je las, die zullen wel opgelost zijn ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nexus 5 blijft een ideaal toestel voor een zeer nette prijs :) Ik heb nu een One M8, maar ik zou zo terug gaan naar de N5!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexillum
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 20:55
Bedankt voor de snelle en overduidelijke reacties. De twijfels die er waren zijn nu wel weg :) vanavond dan maar de Nexus 5 bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 03:45
Ik heb momenteel nog een Samsung Galaxy S4 (GT-I9505) welke mij prima bevalt, maar ik heb óók voor korte periode (nog geen twee weken) een Nexus 5 gehad.

Echter vond ik de beeld(scherm)kwaliteit en accuduur van de Nexus 5 ondermaats t.o.v. m'n S4, die het ondanks TouchWiz en de vele bloatware aanzienlijk langer (uit/vol)hield.

Toch mis ik de direkte updates en cleanere Android belevenis van de Nexus 5.

Verder bevat de Nexus ook geen onzinnig KNOX systeem waardoor je na het rooten van je toestel naar je garantie kunt fluiten. Hoewel ik elders heb gelezen dat niet de fabrieksgarantie komt te vervallen maar de garantie op KNOX: born4trance in 'productreview: Samsung Galaxy S5 Zwart review door HooGLaNDeR'

Wat mij dus nog(steeds) tegenhoud is de accuduur van de Nexus 5 en de algehele beeld(scherm)kwaliteit, want ik wil zo nu en dan ook wel eens een spelletje kunnen spelen zonder het toestel daarna direkt aan de oplader te moeten hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door born4trance op 21-06-2014 00:16 ]

.

Pagina: 1