Levertijden constante verandering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:37
12 Mei, heb ik een UB850V bij een tvwebshop besteld. Mooie prijs en leek me dus een top deal.

Na 1 week wachten maar eens een mailtje gestuurd met de vraag waar mijn tv blijft:

Antwoord: Ja deze komt volgende week, dus nog even geduld.

Prima 2 weken wachten dat is wel te doen, die week hoor ik echter niks dus maar weer een mailtje, nee komt begin volgende week sorry niet ons fout die van LG. Die week weer niks, weer een mailtje nee we hebben er niet genoeg binnen gekregen er waren veel bestellingen. Volgende week komen ze. DIE WEEK WEER NIKS :F Nu hoor ik je staat op positie 3 op de wachtlijst en volgende dinsdag (gister) is het rond. Net gebeld krijg ik te horen nee wordt waarschijnlijk vrijdag of volgende week dinsdag.

Ik bedoel mag dit? Dit is toch echt te belachelijk voor woorden. Ondertussen is de deal die ik heb gedaan al veel minder mooi, Destijds was de prijs 2300 euro nu is die 1940. Alsnog heb ik een goede deal 1422, maar kunnen ze dit maken, ik vind het eigenlijk een soort van fouttief adventeren zo. Ja koop product X voor 1400, dan wachten wij een jaar en sturen we hem op (zodat ondertussen de prijs al goed gedaald is).

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ja dit mag, het is niet verboden, de winkel kan er ook niet altijd wat aan doen. De onderbuikgevoelens spelen al snel hoog op bij je als ik dit lees.

Wel heb jij middelen om hier iets tegen te doen. Je kan de koop eenvoudig ontbinden op grond van het niet nakomen van de overeenkomst en ergens anders zoeken naar een betere deal.

Ik neem aan dat je dat wilde horen? Het doel van je thread is mij niet helemaal duidelijk.

Verder, tja, gewoon niet zomaar bestellen bij de laagste prijs en/of de eerste hit op google. De shopwatch hier heeft genoeg waarschuwingen:
http://tweakers.net/shopr...tvdiscounter/shopreviews/

Laat je niet verblinden door enkel prijzen.

[ Voor 23% gewijzigd door LiquidT_NL op 11-06-2014 12:26 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
LiquidT_NL schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:24:
Ja dit mag, het is niet verboden, de winkel kan er ook niet altijd wat aan doen. De onderbuikgevoelens spelen al snel hoog op bij je als ik dit lees.

Wel heb jij middelen om hier iets tegen te doen. Je kan de koop eenvoudig ontbinden op grond van het niet nakomen van de overeenkomst en ergens anders zoeken naar een betere deal.

Ik neem aan dat je dat wilde horen? Het doel van je thread is mij niet helemaal duidelijk.

Verder, tja, gewoon niet zomaar bestellen bij de laagste prijs en/of de eerste hit op google. De shopwatch hier heeft genoeg waarschuwingen:
http://tweakers.net/shopr...tvdiscounter/shopreviews/

Laat je niet verblinden door enkel prijzen.
Je hebt helemaal gelijk, het ontbinden van de koop voelt gewoon helemaal vervelend juist omdat ik al zo lang wacht. Je blijft in je hoofd met nu is hij er bijna. Maar ik begrijp dat dat de enige keus is. Maarja dan zit je met het volgende wanneer komt het geld terug, dat kan ook weer 3 weken duren. Nu is mijn spaarrekening niet zo dik dat ik even een nieuwe kan bestellen terwijl ik op het geld wacht.

Shopreview uiteraard pas bekeken nadat alles al weken aan de gang was, stom van mij maar je verwacht zoeits toch niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
1 keer uitstel wil ik nog wel een keer slikken.
Een 2e keer is al veel moeilijker.
Bij een 3e keer is het simpel => dan ga ik ergens anders.

Puur omdat die 3 keer echt aantoont dat hun systeem absoluut niet op punt staat en de kans groot is dat het nog een 4e, 5e, ... keer wordt.

Trouwens ... als het al zo moeilijk is om je product in handen te krijgen .. dan wil ik niet weten hoe moeilijk het gaat zijn wanneer je een beroep wilt doen op garantie.

Kortom, bespaar je de shit, annuleer je verkoop en koop ergens anders, dan nog liefst bij een shop die wel service-georienteerd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
chime schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:00:
1 keer uitstel wil ik nog wel een keer slikken.
Een 2e keer is al veel moeilijker.
Bij een 3e keer is het simpel => dan ga ik ergens anders.

Puur omdat die 3 keer echt aantoont dat hun systeem absoluut niet op punt staat en de kans groot is dat het nog een 4e, 5e, ... keer wordt.

Trouwens ... als het al zo moeilijk is om je product in handen te krijgen .. dan wil ik niet weten hoe moeilijk het gaat zijn wanneer je een beroep wilt doen op garantie.

Kortom, bespaar je de shit, annuleer je verkoop en koop ergens anders, dan nog liefst bij een shop die wel service-georienteerd werkt.
Klopt al gaat de garantie via LG die komt aan huis en ruilt hem dan om. Dus daar ben ik minder bang voor. Maar je hebt een goed punt. Ben ook een beetje een sucker I geuss zoals je zegt bij de 2de keer moet je denken hmm toch ergens anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Mischien heeft de webshop een foutje gemaakt met de prijs en willen ze nu wel stiekum dat je het annuleert.

Je zou eventueel om een vergelijkbaar tv kunnen vragen wat wel op voorraad is. Je bent dan nog steeds in het voordeel er van uitgaand dat ze niet moelijk doen dat je de huidige tv met korting hebt gekregen.

Anders gewoon alles annuleren.

[ Voor 36% gewijzigd door Mandrake466 op 11-06-2014 15:47 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

chime schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:00:
Je praat over 500 euro 'koop hem ergens anders'.

Goed een TV van 2400 voor krap 1400 lijkt me initieel prijsfoutje, maar ik zou met 'zo'n mazzeltje' toch nog even je tijd uit te zitten, wel warm houden natuurlijk.

Edit, welk formaat is dit eigenlijk? Er is een 500 cashback zoals ik het zie, welke voor 55inch geld. Dat geval kom je al snel op die ~1500 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 11-06-2014 15:57 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Mandrake466 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:42:
Mischien heeft de webshop een foutje gemaakt met de prijs en willen ze nu wel stiekum dat je het annuleert.

Je zou eventueel om een vergelijkbaar tv kunnen vragen wat wel op voorraad is. Je bent dan nog steeds in het voordeel er van uitgaand dat ze niet moelijk doen dat je de huidige tv met korting hebt gekregen.

Anders gewoon alles annuleren.
Ja heb ik voorgesteld, ding is doen ze niet namelijk ze zeggen je moet dan bijbetalen aka geen korting. Dus dan zou je 600 euro extra moeten betalen voor een vergelijkbare tv.
SinergyX schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:54:
[...]

Je praat over 500 euro 'koop hem ergens anders'.

Goed een TV van 2400 voor krap 1400 lijkt me initieel prijsfoutje, maar ik zou met 'zo'n mazzeltje' toch nog even je tijd uit te zitten, wel warm houden natuurlijk.

Edit, welk formaat is dit eigenlijk? Er is een 500 cashback zoals ik het zie, welke voor 55inch geld. Dat geval kom je al snel op die ~1500 euro.
55UB850V geen cashback wel een 28 inch tv die je eventueel weer kan verkopen voor 200 euro ofzo. Maar zit dus niet gek veel van de samsung 7500 af echter wil ik perse passief 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ondertussen weer een week uitgesteld, blech bij PTD nooit en dan ook nooit weer...

Ik bedoel is het niet ook een vorm van vals adventeren? Ik zie dat deze toko dat heel veel doet namelijk. Mensen die klagen over levertijden. Eigenlijk lijkt me dat een vorm van misleidend adventeren.
Namelijk je adverteerd met bepaalde levertijden maar levert het niet, terwijl de inkoop juist daarop gebasseerd kan zijn..

[ Voor 66% gewijzigd door Jasper 99 op 15-06-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Jasper 99 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:18:
Ondertussen weer een week uitgesteld, blech bij PTD nooit en dan ook nooit weer...

Ik bedoel is het niet ook een vorm van vals adventeren? Ik zie dat deze toko dat heel veel doet namelijk. Mensen die klagen over levertijden. Eigenlijk lijkt me dat een vorm van misleidend adventeren.
Namelijk je adverteerd met bepaalde levertijden maar levert het niet, terwijl de inkoop juist daarop gebasseerd kan zijn..
Dat is niet altijd zo helder en vaak ook niet het geval. Lees eerst eens de AV, dikke kans dat ze zich daar beroepen op dat het slechts een indicatie is. De wet regelt dat zoiets binnen een redelijke termijn moet worden geleverd. Als dit eenmalig bij jou fout is gegaan, is dat heel vervelend voor jou maar is er zeker geen sprake van misleidend adverteren. Het is gewoon niet duidelijk te stellen hoeveel van deze zendingen ze daadwerkelijk waar kunnen maken.

Ik geloof altijd dat dit soort bedrijven zichzelf om zeep helpen met een slechte naam.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ja inderdaad daar heb je een goed punt. Zullen ze inderdaad wel dicht getimmerd hebben. Ik denk als ze zo doorgaan dat er inderdaad binnenkort wel wat karma komt :P maar ze hebben wel een keurmerk wat ik toch wel bijzonder vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Keurmerken stellen weinig voor. Als je echter kijkt naar de shopreviews dan zie je in dit geval al rode vlaggen.

Ik heb een aantal zaken (waaronder een bedrijf bij Harderwijk actief onder meerdere merknamen) op de shitlist staan waar alleen maar besteld wordt al het echt significant goedkoper is en het me echt niet uitmaakt wanneer het geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Rukapul schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:55:
Keurmerken stellen weinig voor. Als je echter kijkt naar de shopreviews dan zie je in dit geval al rode vlaggen.

Ik heb een aantal zaken (waaronder een bedrijf bij Harderwijk actief onder meerdere merknamen) op de shitlist staan waar alleen maar besteld wordt al het echt significant goedkoper is en het me echt niet uitmaakt wanneer het geleverd wordt.
Ja klopt, meestal kijk ik naar het aantal sterren als ik zie dat die laag zijn kijk ik wat er aan de hand is. Hier heb ik dat in dit geval niet gedaan omdat het een van de weinige keren was dat ik niet via pricewatch op de site kwam. Echter is de prijs wel significant lager. De wachttijd valt me erg tegen, dat was opzich te verdragen als er niet constant andere verhalen werden verteld.

Maar shitlist it is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
Ach ik heb ook ervaring bij ze, iBood had de Panasonic 47FT60 voor 849,- terwijl die overal 1299,- kostte, deze tent ging mee in de actieprijs waarna ik vrij vlot bestelde. Ik was wel een van de laatsten die hem uiteindelijk geleverd kreeg... :( Ondanks dat er tijdens het bestellen ook nog stond "op voorraad" heeft het 7 weken geduurd voor ik mijn TV had.

Voordelen van deze tent waren uiteindelijk:
100 euro extra cashback waardoor deze T nog maar 749 kostte.
Bij iBood kreeg men hem ook pas heel laat geleverd, en sommigen kregen zelfs een annulering van iBood.

Dus inderdaad, deze winkel is leuk als ze een actieprijs hebben, maar als je snel van je waar wilt genieten moet je elders zijn.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:46:
het ontbinden van de koop voelt gewoon helemaal vervelend juist omdat ik al zo lang wacht.
http://www.kritischehoudi...drogreden-en-valkuil.html
(waarbij geïnvesteerde tijd ook als gemaakte kosten gezien kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:40:
[...]

Goede benadering inderdaad. Je kan vaak wel van een verwachtingspatroon steken, maar de reeds gewachte tijd zou niet in de afweging mogen worden meegenomen. Heb hier vaak discussie over gehad met mensen, altijd fijn wat terminologie er over te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:40:
[...]

Opzich mee eens, met de laatste kanttekening als er wat beters is. Zou er nou een betere aanbieding komen of een alternatief waar ik nauwlijks meer betaal, dan was de keuze snel gemaakt. Helaas ben ik bang dat dat niet zo vlot zal lopen. Maar het is inderdaad een drogreden ik hou een stok achter de deur omdat ik nu toch al 5 weken heb gewacht, kan ik net zo goed die extra tijd ook uitzitten.

Wat het artikel al wel verteld: de irritatie wordt alsmaar groter :(
Pagina: 1