iPad ondersteuning op afstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Het bedrijf waar ik werk heeft door een externe partij een app laten ontwikkelen waarmee onze vertegenwoordigers bij hun klantenbezoeken samen met de klant notities en surveys in kunnen vullen.

Het gaat om een totaal van ongeveer 50 iPads die overal in Europa zwerven. Nu zijn er in de beginfase nog heel veel problemen met de app en de vertegenwoordigers moeten die problemen bij mij melden. Het probleem hierbij is dat ik de iPad niet van afstand over kan nemen zoals dit wel mogelijk is bij pc's of Mac's. Daarvoor gebruik ik gewoon Teamviewer en dan heb ik volledige controle.

Komt er nu dus op neer dat ik telefonisch met de vertegenwoordigers alle stappen moet doornemen, dit is vanwege sommige taalbarrières al lastig en het zijn vaak nog digibeten ook. Kost me ontzettend veel tijd en energie.

Zijn er uberhaupt mogelijkheden om een iPad vanaf afstand over te pakken? Of applicaties waarmee je de acties van de gebruikers kunt zien? Ik heb al wat met Reflector gespeeld, maar daarvoor moet je ook een laptop beschikbaar hebben en het instellen is ook veel te complex voor een doorsnee vertegenwoordiger.

Alvast bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:46
Ehm, deze http://www.teamviewer.com...obile-device-support.aspx

Je zal alleen in de buidel moeten tasten denk ik :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.apple.com/ipad/business/it/management.html
http://www.jamfsoftware.com/
http://www.air-watch.com/solutions/apple-ios of zo ?

google een beetje rond op "Ipad enterprise management" zit vast wel wat tussen wat je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Dank voor de input. Maar als ik het zo lees zijn dit allemaal applicaties waarmee je software kunt pushen, een iPad van afstand kunt locken of wipen etc....

Wat ik zoek is een manier om de acties van een gebruiker te zien. De software die we gebruiken bevat nogal aardig wat bugs en die zou ik graag visueel willen krijgen zodat het sneller geanalyseerd kan worden.

Zijn daar uberhaupt mogelijkheden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:14

Nogne

>.<

Ik kwam zelf het volgende tegen:
http://www.apperian.com/app-remote-control/

(ik heb hier zelf geen ervaring mee)

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

talin

ES-MA

Vlassie1980 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:44:
Dank voor de input. Maar als ik het zo lees zijn dit allemaal applicaties waarmee je software kunt pushen, een iPad van afstand kunt locken of wipen etc....

Wat ik zoek is een manier om de acties van een gebruiker te zien. De software die we gebruiken bevat nogal aardig wat bugs en die zou ik graag visueel willen krijgen zodat het sneller geanalyseerd kan worden.

Zijn daar uberhaupt mogelijkheden voor?
nope, forget it!

wat je zoekt is log files uitlezen, dat staat Apple niet toe.

ik heb zelf nu ongeveer zo'n 150 iPads over de wereld onder beheer met http://www.maas360.com ik kan een heleboel maar log files uitlezen op afstand is geen mogelijkheid maar dat is ook geen prio bij ons, mijn prio is die dingen beheren als in, instellen op afstand ( met een qr code instellingen pushen ) en op afstand bij verlies kunnen wipen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desleyh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-03-2022
Beste Vlassie1980,

Het overnemen van een IPad op afstand kun je maar beter vergeten. Wat Talin al zei dat Apple geen ondersteuning bied op tablets of Phone's over te kunnen nemen via een programma of internet. De reden waarom Apple dit niet toestaat, is omdat het van een Apple een mobile device is. Met andere woorden mocht je hemt kwijt raken zouden eventuele andere gebruikers er misbruik van kunnen maken. Als ik vragen mag: Waarom zou je een Apple IPad willen overnemen op afstand?

Met vriendelijke groet,
Desleyh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
De reden dat ik een iPad over zou willen nemen is het zien van de app en de acties van de vertegenwoordiger kunnen zien. De app die we hebben laten ontwikkelen is zeker nog niet bug-vrij. ( te snel en halfbakken opgeleverd, je kent dat vast wel )

Om die bugs te kunnen reproduceren / analyseren zou ik graag mee willen kijken. Met een pc of Mac gaat dit via Teamviewer heel makkelijk maar dat kan dus niet met iPads. Ben er inmiddels wel achter dat dit niet makkelijk gaat worden.

Ik zal dan toch eens kijken of ik gebruik kan maken van Reflector, maar dat is voor een vertegenwoordiger vaak te moeilijk omdat je ook nog een laptop ernaast moet hebben en wat configuraties moet doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ghetto-oplossing: beeldbellen met de gebruiker en 'm z'n scherm laten filmen tijdens het gesprek? Tikkeltje onhandig, maar wellicht een haalbare quick fix?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Beleid van Apple houdt deze remote over techniek tegen. Wat je eventueel kan doen is ipad in full mirror mode zetten en via Airplay streamen naar een computer waar weer air Parrot op staat of iets dergelijks. En dan die computer overnemen via teamviewer of iets in die richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben duidelijk niet onbevooroordeeld, maar ik wil je er graag op wijzen dat er wel degelijk een mogelijkheid bestaat om apps te kunnen ondersteunen, bedienen en mee te kijken op het scherm, maar wel enkel binnen die app. Dit kan met de SDK van Bomgar, het bedrijf waar ik werk, wij maken een pakket speciaal voor remote support. Deze SDK kun je integreren binnen je eigen app.
Het overnemen van het hele device is inderdaad niet mogelijk vanwege restricties van apple. Maar daar is de topicstarter ook niet perse naar op zoek denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:31
Jailbreaken en VNC installeren kon vroeger
Pagina: 1