Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wordpress - plugin voor "gemengde" recensies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn site (WP+WC) kunnen klanten hun eigen e-liquid (voor elektronisch roken) samenstellen. Ze kunnen drie smaken kiezen met een keuze uit ruim 50 smaakjes. Elk smaakje is een product, maar deze producten zijn niet individueel te bestellen: ze moeten gemengd worden. Het is wat lastig uit te leggen, dus check even de site uit m'n sig als het niet geheel duidelijk is.

Nu krijg ik redelijk vaak te horen dat men een review van hun brouwsel wil achterlaten. Als zij één smaak hebben gekozen (bijvoorbeeld keuze 1: Aardbei, keuze 2: aardbei, keuze 3: aardbei) dan is dat geen probleem: het achterlaten van een WooCommerce review is zo gedaan. Het wordt echter lastiger als er gemengd wordt. Dan koopt een klant bijvoorbeeld:

1 x flesje e-liquid in de smaakcombinatie "aardbei/banaan/kiwi".

Het is dan niet mogelijk een recensie achter te laten voor deze smaakcombinatie. Het zijn immers drie producten.

Dus ga je eens rondkijken; wat is er zoal om mogelijk te maken dat klanten ook dergelijke combinaties kunnen beoordelen? Het meest voor de hand liggend is natuurlijk een forum, maar dan loop je het risico dat het al snel onoverzichtelijk wordt en dat is nou juist niet de bedoeling.

Het probleem is; ik heb géén idee waar ik op moet zoeken voor wat ik zoek, waar ik moet beginnen. Omdat het vrij specifiek is heeft het gewoon rondbladeren tussen WP-plugins ook niet zo veel zin. Wat zou haalbaar en werkbaar zijn om zulke gemengde recensies overzichtelijk en toegankelijk weer te geven?

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 19:06
Kun je niet alle mogelijke combinaties toevoegen als 1 product, zonder dat dat te zien is in de webshop? Dus dat je die producten alleen ziet als er een review geschreven wordt? Ik snap dat het ontzettend veel combinaties zijn, maar je kan beginnen bij de combinaties die ook daadwerkelijk verkocht worden.

Verwijderd

Topicstarter
Jesserr schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:50:
Kun je niet alle mogelijke combinaties toevoegen als 1 product, zonder dat dat te zien is in de webshop? Dus dat je die producten alleen ziet als er een review geschreven wordt? Ik snap dat het ontzettend veel combinaties zijn, maar je kan beginnen bij de combinaties die ook daadwerkelijk verkocht worden.
Helaas niet; in de eerste plaats zouden dan in theorie meer dan 100 000 producten toegevoegd kunnen worden; niet bevorderlijk voor de DB noch de overzichtelijkheid. Belangrijker is echter: als de producten niet zichtbaar zijn, zijn de reviews dat ook niet.

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 17:00
Is het niet mogelijk om een losse recensie module te installeren waarin mensen aangeven welke smaken ze hebben besteld en wat ze er van vonden?

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 09:57
In navolging van perpixel: Wellicht de review module wat aanpassen, waarbij de klanten ZELF dienen in te vullen wat hun smaak combinatie was?

Verwijderd

Topicstarter
perpixel schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:30:
Is het niet mogelijk om een losse recensie module te installeren waarin mensen aangeven welke smaken ze hebben besteld en wat ze er van vonden?
Dat is een voor de hand liggende oplossing, maar ik ben er nog geen tegengekomen die doet wat ik wil. Het wordt snel chaotisch namelijk, iets wat ik eigenlijk juist wil voorkomen. Ik denk ook dat het iets breder moet zijn dan alleen een reviewmodule, zodat klanten bijvoorbeeld eenvoudig een smaakcombinatie op kunnen zoeken.
Massiefje schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:56:
In navolging van perpixel: Wellicht de review module wat aanpassen, waarbij de klanten ZELF dienen in te vullen wat hun smaak combinatie was?
Dan zijn de reviews voor de "zuivere" smaken niet meer kloppend. Hoewel... Misschien dat mooi zou zijn als ze een dropdown krijgen voor welke drie smaken hun review geldt, en dat de review dan aan die drie smaken gekoppeld wordt. Ideaal doorzoekbaar is het dan niet, maar wel werkbaar...

We gaan ergens naar toe zo :).

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 17:00
Het probleem is dat je een erg op maat gemaakte oplossing zoekt in standaard uitbreidingen. Ik denk persoonlijk dat je er het verstandigst aan doet om nu relatief simpel verder te gaan en straks goed te investeren in je winkel. Dan kan er een op maat gemaakte oplossing gemaakt worden waar heel de shop past bij de manier van je verkoop.

Je gebruikt nu wordpress, maar bijv magento heeft verschillende producttypes die beter passen bij je manier van verkoop zie: http://www.magentocommerc...ntry/product-type-roadmap. Dat zal uiteindelijk veel dichter bij de ideale shop kunnen komen.

Ik zou nu gewoon deze shop goed in de markt zetten en niet teveel willen met een systeem dat er niet voor is gemaakt en zodra je de kans krijgt goed investeren en het uitbesteden. Dit zijn allemaal geen tussendoor dingen als je ze goed wil doen.

Verwijderd

Topicstarter
Magento heb ik overwegen vanwege de kracht van het pakket, maar viel juist af vanwege de productopties: het kent géén optie om zoals nu wel het geval is de klant uit dropdowns een keuze te laten maken. Ja het kan wel via configureerbare producten, maar dan moet je voor iedere combinatie een eigen product + SKU in de backend aanmaken, en dat zijn er (nu al) ruim 100 000. Op het moment is Magento dus geen mogelijkheid.

Verder klopt het wat je zegt hoor; ik zoek een onwijs op maat gemaakte oplossing. Ik heb ook niet de verwachting iets te vinden wat volledig aansluit bij al mijn wensen, maar iets dat er bij in de richting komt is al een vooruitgang ten opzichte van wat ik nu heb :).

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

Zonder gehinderd te worden door al te veel kennis van je plugins, maar misschien is het mogelijk zelf een aanpassing op de plugins te (laten) maken.

Je hebt 56 smaken zag ik, dus 56 ^ 3 = 175000 combinaties. Dat is idd wel erg veel om aan te maken en te beheren. Wat je dan eigenlijk zou willen hebben is een laag op de recensiemodule die voorkomt dat je een explosie van producten hebt. Je wil met virtuele producten werken. Een virtueel product in dit geval is de combinatie van drie smaken. Deze laag moet alleen combinaties laten zien die ooit verkocht zijn en een gecontroleerde manier bieden om je virtuele producten aan te maken. Je wil uiteraard niet een product "aardbei / banaan / kiwi" en daarnaast ook nog "aardbei / kiwi / banaan" en "kiwi / aardbei / banaan".

Als je een gecontroleerde manier hebt om de naam van je virtuele producten te bepalen (bv ingrediënten alfabetisch) kun je een scherm maken waarin mensen kunnen zoeken naar recensies of kun je op het selectiescherm voor je eigen smaak aangeven dat er voor de combinatie die je gebruiker heeft gekozen een of meer recensies zijn.

Maar dan moet je wel in kunnen grijpen in je winkelplugin en zelf kunnen programmeren in PHP. Of laten doen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Topicstarter
P_Tingen schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:30:
Zonder gehinderd te worden door al te veel kennis van je plugins, maar misschien is het mogelijk zelf een aanpassing op de plugins te (laten) maken.

Je hebt 56 smaken zag ik, dus 56 ^ 3 = 175000 combinaties. Dat is idd wel erg veel om aan te maken en te beheren. Wat je dan eigenlijk zou willen hebben is een laag op de recensiemodule die voorkomt dat je een explosie van producten hebt. Je wil met virtuele producten werken. Een virtueel product in dit geval is de combinatie van drie smaken. Deze laag moet alleen combinaties laten zien die ooit verkocht zijn en een gecontroleerde manier bieden om je virtuele producten aan te maken. Je wil uiteraard niet een product "aardbei / banaan / kiwi" en daarnaast ook nog "aardbei / kiwi / banaan" en "kiwi / aardbei / banaan".

Als je een gecontroleerde manier hebt om de naam van je virtuele producten te bepalen (bv ingrediënten alfabetisch) kun je een scherm maken waarin mensen kunnen zoeken naar recensies of kun je op het selectiescherm voor je eigen smaak aangeven dat er voor de combinatie die je gebruiker heeft gekozen een of meer recensies zijn.

Maar dan moet je wel in kunnen grijpen in je winkelplugin en zelf kunnen programmeren in PHP. Of laten doen.
Jij hebt net exact omschreven waar ik op zoek naar ben! Het zou inderdaad een schitterende oplossing zijn als een bestelling automatisch een virtueel product zou aanmaken die gereviewed kan worden. Te meer omdat het automatisch gaat; dat maakt het standaardiseerbaar en dus doorzoekbaar en overzichtelijk. Die kant moeten we op inderdaad, thanks :).
Pagina: 1