Hoi allen,
ik ben bezig met het herschrijven van de CSS van een DotNetNuke website. De CSS van deze site is echt slordig met allerlei misbruikte klasses, !important's en weet ik wat nog meer verspreid over tig files.
Hier een stukje over de stylesheets hoe het volgens DNN zelf zou moeten:
http://www.dnnsoftware.co...uke-stylesheets-explained
In de laatste alinea lees ik het volgende:
Bij de omschrijving van de laatste CSS file (Portal.css) staat het volgende:
Maar dan klopt de volgorde van deze files toch niet en zou dit andersom moeten?
Anders zou ik in elke module.css voor alle tweaks !important moeten gebruiken, omdat deze anders overschreven worden in de file met de gemene delers.
Wie o wie kan me wat meer uitleg geven hierover?
ik ben bezig met het herschrijven van de CSS van een DotNetNuke website. De CSS van deze site is echt slordig met allerlei misbruikte klasses, !important's en weet ik wat nog meer verspreid over tig files.
Hier een stukje over de stylesheets hoe het volgens DNN zelf zou moeten:
http://www.dnnsoftware.co...uke-stylesheets-explained
In de laatste alinea lees ik het volgende:
Dus eerst wordt Module.css geladen, vervolgens de Framework stylesheet etc.If you want to create DNN skins effectively it is important to understand the order in which the stylesheets get loaded.
The order is; Modules, Framework, Skin, Container, Portal.
Bij de omschrijving van de laatste CSS file (Portal.css) staat het volgende:
Wellicht snap ik de gedachten gang van CSS (of van DotNetNuke in dit geval) niet, maar je wilt de gemene delers van een website toch in een file verzamelen en kleine tweaks per module? Dus alle form elementen style je in een CSS die over de gehele site wordt gebruikt (Portal.css bijvoorbeeld) en kleine tweaks (op formulier B moeten foutmeldingen groen i.p.v. rood) op Module niveau?This file is specific to a portal. By default it does not contain any CSS, but it can be edited by a site admin from within DNN to overrule CSS in the skins. (Mostly used for small tweaks).
Maar dan klopt de volgorde van deze files toch niet en zou dit andersom moeten?
Anders zou ik in elke module.css voor alle tweaks !important moeten gebruiken, omdat deze anders overschreven worden in de file met de gemene delers.
Wie o wie kan me wat meer uitleg geven hierover?
[ Voor 28% gewijzigd door PdeBie op 11-06-2014 09:47 . Reden: extra info gevonden ]