Beste mede tweakers,
Ik ben bezig om langzaam bij me broertje upgrades uit te voeren:
Nu vraag ik mij af na de aanschaf van een msi pc mate z87 + 4670K,
Dat het kwaad kan als ik 1x4gb gebruik, dit ziet die automatisch als singel channel neem ik aan?
hij speelt graag bf4 en heeft sinds de upgrade het geheugen helemaal vol zitten volgens taakbeheer.
hierdoor word alles natuurlijk zeer traag, dit doet zich voor nadat je een respawn hebt gehad in bf4.
zou het dan toch problemen geven dat het 1x4 is ipv 2x2 of 2x4?
Met zijn oude moederbord en processor had die nergens last van.
Specs zijn nu:
Msi pc mate z87
4670K
1x4gb kingstong ddr3
gtx 460 gigabyte (768mb)
xfx 550 watt
windows ultimate 64 bit
samsung spinpoint 500gb
Hij is overgestapt vanaf een q6600 en een Asus P5G41-M LE
ik snap dat de 4gb en de gpu de bottleneck zijn om fatsoenlijk te kunnen gaan spelen, deze worden dus ook zsp vervangen.
ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen toelichten.
greetz
PS: ik heb nog niet met me eigen geheugen kunnen testen omdat die wegens defect opgestuurd zijn ,vandaar ik toch de vraag even stel om te zien wat jullie ervaringen zijn.
Ik ben bezig om langzaam bij me broertje upgrades uit te voeren:
Nu vraag ik mij af na de aanschaf van een msi pc mate z87 + 4670K,
Dat het kwaad kan als ik 1x4gb gebruik, dit ziet die automatisch als singel channel neem ik aan?
hij speelt graag bf4 en heeft sinds de upgrade het geheugen helemaal vol zitten volgens taakbeheer.
hierdoor word alles natuurlijk zeer traag, dit doet zich voor nadat je een respawn hebt gehad in bf4.
zou het dan toch problemen geven dat het 1x4 is ipv 2x2 of 2x4?
Met zijn oude moederbord en processor had die nergens last van.
Specs zijn nu:
Msi pc mate z87
4670K
1x4gb kingstong ddr3
gtx 460 gigabyte (768mb)
xfx 550 watt
windows ultimate 64 bit
samsung spinpoint 500gb
Hij is overgestapt vanaf een q6600 en een Asus P5G41-M LE
ik snap dat de 4gb en de gpu de bottleneck zijn om fatsoenlijk te kunnen gaan spelen, deze worden dus ook zsp vervangen.
ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen toelichten.
greetz
PS: ik heb nog niet met me eigen geheugen kunnen testen omdat die wegens defect opgestuurd zijn ,vandaar ik toch de vraag even stel om te zien wat jullie ervaringen zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door HengelNL op 11-06-2014 07:03 ]
8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop