Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Drivers Windows 7 voor ASUS R510LD

Pagina: 1
Acties:

• Schiavoni
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-11 09:06
Goedenacht,

Onlangs heb ik de volgende laptop aangeschaft: ASUS R510LD
Hierop heb ik Windows 7 geïnstalleerd. Na de installatie is er echter geen LAN-verbinding mogelijk en ook Wi-fi doet het niet.

Op de website van Asus zijn er voor deze laptop geen drivers voor Windows 7 te vinden, enkel voor Windows 8. Hoe krijg ik de laptop werkend met Windows 7, of is dit niet mogelijk? Ik heb al tal van drivers geïnstalleerd (de windows 8 drivers, drivers van andere laptops in de Serie R510 etc.). Tot nu toe echter zonder resultaat.

Wie zou me kunnen helpen met dit probleem? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Schiavoni

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je die Realtek-driver niet bij Realtek zelf downloaden?

Check anders even de VEN/DEV-ID's en google daarop, samen met Windows 7. Je draait wel een 64bit-versie van Windows 7?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Schiavoni
Room42 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 04:30:
Kun je die Realtek-driver niet bij Realtek zelf downloaden?

Check anders even de VEN/DEV-ID's en google daarop, samen met Windows 7. Je draait wel een 64bit-versie van Windows 7?
Deze laptop is het trouwens: http://tweakers.net/price...0ld-cn021h/specificaties/
Ik heb al een aantal Realtek-drivers geïnstalleerd, maar ze werkten niet. Ik heb ze niet van de site van Realtek gehaald.

Ik heb geen idee wat je bedoelt met VEN/DEV-ID's. De Windows 7 64-bit versie is geïnstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Schiavoni op 11-06-2014 04:42 ]

• Room42
  • Niet online
Komop, dit kun je! [google=how to get VEN/DEV-ID] :P

Kortom, de eigenschappen van de netwerkkaart en dan bij "ID's". Als je op die ID's zoekt, vindt je de exacte fabrikant en apparaattype. Daarmee kun je doorzoeken naar de Windows 7-driver.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Schiavoni
Room42 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 04:55:
Komop, dit kun je! [google=how to get VEN/DEV-ID] :P

Kortom, de eigenschappen van de netwerkkaart en dan bij "ID's". Als je op die ID's zoekt, vindt je de exacte fabrikant en apparaattype. Daarmee kun je doorzoeken naar de Windows 7-driver.
Ik heb gekeken. Ven 168c dev 0036.

• Room42
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 04:55:
[...] Als je op die ID's zoekt Googled, vindt je de exacte fabrikant en apparaattype. Daarmee kun je doorzoeken naar de Windows 7-driver.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 11-06-2014 05:31 ]

• Schiavoni
Die hadik dus geïnstalleerd, maar hij deed het nog steeds niet. Inmiddels Windows 8 erop gezet, maar ook daar blijft het zoeken. Zelfs met de echte drivers die erbij zitten (de drivers van de Asus site).

Edit: Het is me gelukt. Ik heb alle drivers moeten installeren van de Asus site en bij de laatste driver (dus degene die het eerste uitkwam), deed die het. Het gaat om de Qualcomm Atheros Wireless Lan Driver and Application. Echt ongelooflijk dat deze laptop zo'n slechte ondersteuning heeft...

Edit: Op Windows 8 deed de driver het wel en deed de Wifi het. Op Windows 7 lukt het echter nog steeds niet.

Edit: Probleem opgelost. Ik heb de juiste driver voor Windows 7 gevonden: Athernos 10.0.0.285

Bedankt voor de informatie Evanescent.

[ Voor 58% gewijzigd door Schiavoni op 11-06-2014 06:50 ]

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-11 09:27
Beste Schiavoni,

Is het jou ook al gelukt om de netwerkkaart-driver (LAN) te installeren?
Ik heb een Asus N550 en het was een grote nachtmerrie om Win7 te installeren. Alles werkte behalve de USB3-poorten en de netwerkkaart van Realtek.

Ben op dit moment bezig te proberen windows 8 naar mijn SSD te migreren, mocht dat mislukken ga ik het misschien via de VEN/DEV-ID's proberen...

Marco
Pagina: 1