Toon posts:

Blanco print vanuit Word

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vreemd geval hier: Vanaf een Macbook waar MS Office voor Mac op staat geïnstalleerd wordt een document vanuit Word niet goed afgedrukt naar de printer. Er komt een blanko pagina uit.
Vanuit andere MS Office applicaties wordt er naar diezelfde printer wel goed afgedrukt.

Het gaat om een HP 1200 printer die via USB op een printserver is aangesloten (TP-Link 1043 met laatste firmware van OpenWRT)

Ik ben niet zo'n Mac wiz, en heb geen idee hoe ik dit zou moeten troubleshooten. Verder vind ik dit wel erg vreemd dat vanuit bijvoorbeeld Excel wel goed wordt afgedrukt en vanuit Word niet.

Heeft iemand ooit iets dergelijks gezien en wie weet de/een oplossing?
/edit: uiteraard heb ik inmiddels een paar uur rondgezocht naar een dergelijk probleem, maar zoals gezegd, ik heb vrijwel 0 verstand van Macs... :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topictitel aangepast; het is blanco, niet blanko ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ :P

Even wat meer informatie: het gaat om een Macbook Pro met OSX 10.6.8
De versie van Word: MS Word X for Mac service release 1
Als er meer info nodig is dan hoor ik dat graag. Ik ben op internet geen soortgelijke 'gevallen' tegengekomen. Ik ben benieuwd waar/hoe ik verder moet zoeken.

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:17

Ypho

Allround Nerd

Gekke vraag, maar printer van je systeem verwijderen en opnieuw toevoegen (evt via Cups). Dit heb ik een keer gehad met mijn Dymo printer (aangesloten op NAS). Hierna werkte hij weer.

Ik neem aan dat je wel de nieuwste drivers etc hebt gebruikt.

Gevonden op internet: -linkje-
Printen via File > Print werkt wel, maar niet via icoontje

/edit: Meer mensen met dit probleem dus (ouder probleem al): -linkje-

[ Voor 23% gewijzigd door Ypho op 11-06-2014 09:56 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Microsoft Word doet afentoe raar. LibreOffice print Word documenten meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:04
Vreemde scenario. Als je het document geopend hebt en kiest voor afdrukken krijg je dan wel een preview te zien met inhoud? Probeer eens te printen via de workaround afdrukken, PDF, Open PDF in Voorvertoning en hier vandaan printen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16936480/tweakers1206-p1k.png

[ Voor 21% gewijzigd door robbinonline op 12-06-2014 18:05 . Reden: IMG Fix ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat getest. Inmiddels de printer opnieuw via CUPS toegevoegd. Een printpreview geeft gewoon de pagina weer.
Nog steeds komt er een blanko pagina uit, zowel via het print icoontje als vie bestand - afdrukken.
Zijn er misschien nog andere instellingen mogelijk?
Het vreemde is dat printen op dezelfde printer voorheen, toen die aangesloten was op een cheapass USB printservertje wel normaal afdrukte. Nu is de printer aangesloten op een TL-1043 AccessPoint met OpenWRT. CUPS is geinstalleerd op een Ubuntu server en ik heb de geinstalleerde printer dan ook op de server queue geconfigureerd.

suggesties?

/edit: het wordt nog vreemder: Ik denk, laat ik eens wat standaard tekst proberen. En ja hoor: er komt een leesbare print uit. Het blijkt dat een word document dat via een form wordt gegenereerd niet wordt afgedrukt. Kan dit aan een (printer)instelling liggen? Zo ja, wat zou ik kunnen veranderen om te testen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 12:37 ]

Pagina: 1