Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie met i5 prestaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik open dit topic namens mijn zus die op zoek is naar een laptop aangezien ze komend schooljaar gaat studeren. Op de website van de school staat een lijst met eisen waaraan de laptop dient te voldoen. Een aandachtspunt was de processor, dit dient een i5 of gelijkwaardig krachtige procesor te zijn.

Natuurlijk moet hij een lange accuduur hebben, maar ik moet zeggen dat ik met m'n eigen laptop nog nooit zonder stroom heb gezeten ( MSI GT70 ). Daarom denk ik dat laptops met minder goede prestaties het ook wel lang genoeg vol kunnen houden.

Ik heb eigenlijk maar 2 laptops op het oog. In eerste instantie de Asus R510CA-XX187H welke een i5 CPU bevat.

Daarnaast vond ik bij BTO een 15.6 inch V book (15CL07) met een Intel Celeron en een SSD van 120gb. Dat laatste is eigenlijk de enige reden warom ik hem overweeg, want ik weet uit ervaring dat het makkelijk is als je laptop snel opstart tijdens college's.

Mijn vraag is eigenlijk: Is de Intel Celeron CPU krachtig genoeg? M'n zus zal in principe alleen tekstbestanden en grafieken/ slideshows gaan gebruiken. In elk geval geen Autocad, games, of photoshop, dus vandaar de vraag of een Intel Celeron snel genoeg is.

Oja, ze gaat bedrijfskunde studeren, dat is misschien wel handig om te melden

Alvast bedankt

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

thuis ? op kamers , want dan lijk een goede videokaart wel handig als ze een keer een filmpie wil kijken of muziek wil beluisteren.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Extra videokaart is dus echt niet nodig als je niet gamed of grafische programma's zoals Photoshop gebruikt. De onboard GPU's (zowel chipset als in de CPU) kunnen al 10 jaar normaal een filmpje afspelen.

De Celeron in de BTO die je noemt is een Atom-variant, waarschijnlijk de Celeron N2820. Er wordt geen type op de site genoemd, maar wel een 2-tal Ghz'en 2,13-2,39.

Die is ongeveer een factor 4x trager dan een echte core i5.

Zie notebookcheck:

In het rijtje:
Intel Core i5 4200M (Haswell, huidige generatie i5)
Intel Core i5 3210M (Ivy-bridge, vorige generatie i5)
Intel Core i5 3337U (Ultra-low voltage Ivy-bridge, vorige generatie i5, dit is dezelfde processor als in de genoemde Asus)
Intel Celeron N2820 (Bay Trail-M, nieuwste generatie Atom-based)

Trek zelf je conclusies
http://www.notebookcheck....ology=0&64bit=0&daysold=0

Een SSD van 120 GB zoals in de BTO kost ook nog maar € 60,-

pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB

Een goede basislaptop is de E540:

reviews: Laptop Best Buy Guide: april 2014

[ Voor 11% gewijzigd door White Feather op 10-06-2014 23:43 ]