glasvezel icm CI+ module?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Op dit moment heb ik een basis-ab bij UPC. Zij gaan per 01-07-14 de upload van 3mb terugbrengen naar 2.5 mb/s. Om deze reden ben ik op zoek naar een nieuw contract voor mijn internet.

Aangezien glasvezel al in huis ligt zou dit voor de hand liggen.
Nu heb ik een bijkomend probleem. Bij upc maak ik gebruik van een CI+ module in mijn tv waardoor ik geen tv ontvanger meer nodig heb en tevens heb ik 4 tv's in huis die ik van beeld wil voorzien. Dit doe ik middels coaxbekabeling. Ik heb reeds contact gehad met kpn en solcon en zij leveren televisiebeeld met alleen een ontvanger. Bij kpn moet ik dan nog een draadloos iets aanschaffen voor de televisies boven, bij Solcon hoeft dit niet en zij werken met mijn huidige coax kabels.

Kan iemand mij vertellen welke glasvezelprovider wel werkt met een CI+ module zodat ik het kastje niet meer nodig heb en met een coax bekabeling overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:15
Stitchie schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:45:
Op dit moment heb ik een basis-ab bij UPC. Zij gaan per 01-07-14 de upload van 3mb terugbrengen naar 2.5 mb/s. Om deze reden ben ik op zoek naar een nieuw contract voor mijn internet.

Aangezien glasvezel al in huis ligt zou dit voor de hand liggen.
Nu heb ik een bijkomend probleem. Bij upc maak ik gebruik van een CI+ module in mijn tv waardoor ik geen tv ontvanger meer nodig heb en tevens heb ik 4 tv's in huis die ik van beeld wil voorzien. Dit doe ik middels coaxbekabeling. Ik heb reeds contact gehad met kpn en solcon en zij leveren televisiebeeld met alleen een ontvanger. Bij kpn moet ik dan nog een draadloos iets aanschaffen voor de televisies boven, bij Solcon hoeft dit niet en zij werken met mijn huidige coax kabels.

Kan iemand mij vertellen welke glasvezelprovider wel werkt met een CI+ module zodat ik het kastje niet meer nodig heb en met een coax bekabeling overweg kan?
Waar woon je ergens niet elk gebied word door iedere provider aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22
Dat ligt maar net aan je woonplaats. Er zijn maar weinig gebieden waar CATV over glas geleverd wordt incl de HD en extra pakketten.

Bij de meeste glasproviders is TV IPTV. Dan moet je dus met een netwerkkabel naar elke TV, en mogelijk bijbetalen voor extra settopboxen. (Verschilt per provider, soms 1 of 2 decoders gratis). Bij gebrek aan netwerkkabel kan powerline of moca, maar met name bij powerline verschilt dit nogal kwa betrouwbaarheid.

Bij sommige providers wordt ook CATV geleverd, maar indien dit een reseller is van Glashartmedia dan betreft dit alleen het basispakket (ongecodeerd) en NED1/2/3 HD. CI+ is dan dus niet nodig, maar je mist wel op de extra TV's de extra- en hd zenders. Alleen het basispakket is analoog en digitaal beschikbaar.

Als je perse op de extra TV's de extra pakketten wilt zul je moeten combineren: UPC aanhouden voor TV, en glas voor alleen internet.