Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC Freeze // Monitor in power save mode.

Pagina: 1
Acties:

• Yezur
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 20:26
Beste Tweakers,

Ik heb hulp nodig.

Ik heb sinds mei 2013 een nieuw pc (zelfbouw).
Alles is goed verlopen en de werkt redelijk naar behoren. Totdat het op gamen aankomt. Dan crashed/freezed mijn pc (een enkele keer in windows). Het beeld wordt zwart. De monitor gaat in save mode, en het geluid flipt de pan uit. Ik ben al een tijd aan het zoeken waar dit aan kan liggen en heb dus al redelijk wat geprobeerd.

Sommige games crashen (niet alle). Ik heb bijvoorbeeld Farcry 3 en de laatste Tomb Raider zonder problemen kunnen spelen, en het vreemde is dat hij 3Dmark wel goed doorloopt. Ik heb een week geleden mijn pc opnieuw geïnstalleerd met de laatste drivers. Ik heb programma's/drivers eraf gegooid om te kijken of het daar aan lag, denk aan: Intel rapid storage technologie, Smart connect. Ik heb de videokaart verplaats naar een ander PCI-e slot. Ik heb de fans gecheckt na crashen, alles draait nog. Ik heb de settings in AMD catalyst control center een voor een aangepast en getest. Maar dit alles zonder resultaat.

Ik heb de temperatuur gecheckt op het moment van crashen met een 2e monitor en dit ziet er prima uit. Geen hoge temps. De eventlog geeft soms errors maar ik heb het idee dat dit pas is na dat ik de powerknop inhoud. Ik zit zelf te denken dat het misschien de voeding is maar ik kan dit niet testen.

Hier volgt alle info.

Ik heb alle screenshots in een Imgur map geplaatst hier (beschrijving staat er bij):
https://imgur.com/a/KRa08

Dit zijn mijn PC Specs:
------------------------------------------------------------------------------
CPU:
Intel Core i5 3570 / 3.4 GHz - 4 Cores - 4 Threads - 6 MB cache - LGA1155 Socket

Memory:
2 X Kingston HyperX blu - Memory - 8 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL10 - 1.5 V

Videocard:
Club 3D Radeon '13Series HD 7950 - Graphic card - Radeon HD 7950 - 3 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 - DVI, HDMI, 2 x Mini Display

Motherboard:
ASRock Z77 Extreme4 - Motherboard- ATX without CPU - LGA1155 Socket - Z77 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet

PSU:
Antec EarthWatts EA-650 Green - Power supply unit ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V - 80 PLUS Bronze - 100-240 Volt alternating current v- 650 Wat

Storage:
Seagate Barracuda ST1000DM003 - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 64 MB

Samsung 840 Pro Series MZ-7PD128 - Solid state drive - 128 GB - intern - 2.5" - SATA-600

Kingston SSDNow V300 - Solid state drive - 120 GB - intern - 2.5" - SATA-600

Diskdrive:
Samsung SH-224BB - Diskdrive- DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 24x/24x/12x - Serial ATA - intern - 5.25

Case:
Antec Three Hundred Two - Towermodel - ATX - No PSU ( ATX / PS/2 ) - USB/Audio

Windows 7 NL 64 bit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een stukje gefilmd op het moment van crashen:

https://www.youtube.com/watch?v=epRzv-QWwTo

Hopelijk hebben jullie zo genoeg info, zo niet. Ik hoor het graag.

bvd!