Hallo allemaal,
een vriend van me heeft gevraagd of ik voor hem een PC zou willen bouwen (hier heb ik natuurlijk ja op gezegd
).
Wat wil je doen met je hij nieuwe systeem?
Hij wilt voornamelijk gamen (League of Legend, RuneScape, Need for Speed), maar ook tekstverwerken en Netflix/Twitch kijken
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je Heeft hij een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Hij wilt €400,- uitgeven, een tientje meer maar ook niet uit. Inclusief verzendkosten en assemblage (doen we zelf).
Zijn er componenten of randapparatuur die je hij al hebt heeft en mee wil nemen naar je zijn nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja, er zijn wel redelijk wat dingen wat we over nemen. Eens kijken...
- Een LG DVD-drive (sata 150-aansluiting)
- Een 1TB Western Digital 7200 RPM HDD (sata 600)
- Een MSI GT640
- Een 24'' 1080p Philips-monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, koeling, RAM-geheugen, voeding en een kast.
Heb je Heeft hij nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Hij wil een Intel CPU en het liefst een waterpoelen
Heb je Heeft hij nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst niet groter dan de door ons gekozen kast, die past in zijn bureau.
Ga je Gaat hij overklokken?
Nee
Wat ik dacht:
Een SSD en een GPU hebben we er uit gelaten, op het moment geen geld voor. Over een paar maanden willen we de HDD vervangen (als D:\ zetten) en Windows 8 op de SSD (hij heeft nog de Windows 8-DVD met licentie). Als SSD denken we aan deze : pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB .
Verder zijn we van plan de GPU met sinterklaas (
) te vervangen door deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING
Maar nu even niet afdwalen, het gaat over de build hierboven. De rest komt later wel. Hij wil dit zichzelf namelijk geven als verjaardagscadeau
.
een vriend van me heeft gevraagd of ik voor hem een PC zou willen bouwen (hier heb ik natuurlijk ja op gezegd
Wat wil je doen met je hij nieuwe systeem?
Hij wilt voornamelijk gamen (League of Legend, RuneScape, Need for Speed), maar ook tekstverwerken en Netflix/Twitch kijken
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je Heeft hij een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Hij wilt €400,- uitgeven, een tientje meer maar ook niet uit. Inclusief verzendkosten en assemblage (doen we zelf).
Zijn er componenten of randapparatuur die je hij al hebt heeft en mee wil nemen naar je zijn nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja, er zijn wel redelijk wat dingen wat we over nemen. Eens kijken...
- Een LG DVD-drive (sata 150-aansluiting)
- Een 1TB Western Digital 7200 RPM HDD (sata 600)
- Een MSI GT640
- Een 24'' 1080p Philips-monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, koeling, RAM-geheugen, voeding en een kast.
Heb je Heeft hij nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Hij wil een Intel CPU en het liefst een waterpoelen
Heb je Heeft hij nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst niet groter dan de door ons gekozen kast, die past in zijn bureau.
Ga je Gaat hij overklokken?
Nee
Wat ik dacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 149,59 | € 149,59 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,80 | € 66,80 |
| 1 | Cooler Master N300 (KWN1, windowed) | € 39,98 | € 39,98 |
| 1 | Cooler Master Seidon 120V | € 37,85 | € 37,85 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 58,04 | € 58,04 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 37,49 | € 37,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 389,75 | |
Een SSD en een GPU hebben we er uit gelaten, op het moment geen geld voor. Over een paar maanden willen we de HDD vervangen (als D:\ zetten) en Windows 8 op de SSD (hij heeft nog de Windows 8-DVD met licentie). Als SSD denken we aan deze : pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB .
Verder zijn we van plan de GPU met sinterklaas (
Maar nu even niet afdwalen, het gaat over de build hierboven. De rest komt later wel. Hij wil dit zichzelf namelijk geven als verjaardagscadeau
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered