Nieuwe internetprovider nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05-2021
Hallo Tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig met het volgende:

Ik ben aan het overwegen om samen met mijn pa een nieuwe internetprovider te gaan zoeken. Daarbij zijn mijn ouders niet echt op de hoogte betreft de nieuwste snufjes qua internet en dergelijke.
Mijn vader, houder van het huidige abbonement, zal hierdoor overtuigd moeten worden voor een nieuwe provider en daar heb ik jullie ervaring(en), tips en meningen voor nodig.

Momenteel hebben wij twee aparte abbonementen in huis:

1. Planet.nl ( was onderdeel van KPN ) voorziet ons momenteel van een internet + telefoonabbonement met het ADSL Economy pakket. Daarbij ben ik in de veronderstelling dat hun ons al jaren lang oplichten qua de beloofde internetsnelheden. Wij hebben daarbij een modemrouter van Thomson, deze kregen wij nieuw in een KPN Experia Box pakket toen de vorige het begaf. Het hele geintje met de modemrouter valt me dan ook echt slecht vanwege het minimale bereik in huis waarbij die meestal dan 3 streepjes aangeeft. Daarbij ben ik dan ook gelijk van mening dat een andere degelijke modemrouter wel op zijn plaats is. Ook ben ik goed op de hoogte dat ADSL al ten dode is opgeschreven in deze huidige tijd. VDSL zal dan ook wel op zijn plaats zijn.

Uit de snelheidstest op speedtest.nl komt dan ook het volgende:
Eigenlijk klopt geen van beide zo'n beetje want tijdens het downloaden zelf heb ik meestal toch wel hogere snelheden.

Prijs per maand : €26,95
Download snelheid: 192.0Kbyte/s (1.5Mbit/s)
Upload snelheid: 32.0Kbyte/s (256.0Kbit/s)

Werkelijke snelheden met Utorrent:
Download snelheid : 850.0 Kb/s ( meestal is hij dan op zijn snelst )
Upload snelheid : 70/75 Kb/s ( ik ben niet echt een uploader al heb ik het wel altijd aan staan )

Daarbij controleer ik regelmatig het aantal verbindingen die de modemrouter met andere externe apparaten heeft. Toch, ben ik van mening dat de beloofde snelheden zich niet laten zien, helaas voor mij, ben ik de enigste die download in huis. Dus ben ik er ook grotendeels de dupe van :-(

2. Tv-abbonement wordt ons gegeven door Canal digitaal, ik ben er niet echt over te spreken aangezien Canal Digitaal steeds meer zenders niet meer ondersteund vanwege een ander type soort zender. Of dat ze het van hun abbonementenlijst halen.

Even om het hele verhaal kort te maken: Wat zijn jullie vragen richting mij, tips, ervaringen met providers zoals Xs4all en Telfort, hoe kan ik mijn vader overtuigen dat het slimmer is een ander abbonement te nemen?
Het liefst dat wil ik dat wij een alles in een pakket nemen maar ik lees nogal hier en daar slechte recensies over meerdere providers dus dan is het voor mij lastig om iets belovends voor zijn neus te schuiven.

Alvast bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Terminator2011 op 10-06-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:58
Is er ook Coax of glasvezel aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat wel handig is om te weten, is welke providers wat voor pakket kunnen leveren op jullie adres en wat je nu ongeveer kwijt bent voor welke diensten en wat wil je maximaal uitgeven.

Internet (wat doen jullie allemaal met internet; welke snelheid download/upload is nodig/gewenst)
Telefonie (wat voor belgedrag en welke kosten hebben jullie nu?)
TV (welke zenders wil je?)

Dus....wat is er mogelijk op jullie adres en wat wil je allemaal....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator2011
nooberke schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:01:
Is er ook Coax of glasvezel aanwezig?
Wij hebben nog geen glasvezel hier. Wij hebben wel inderdaad coax aanwezig in huis en sateliet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:58
Welke provider levert er via coax in jullie woonplaats?

Lijkt me de meest voor de hand liggende optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:24

weebl

YARR!

Er zijn nog abonnementen van 1,5mb/s download en 256kb/s upload??? :o

Jullie zijn denk ik ergens heel lang geleden tussen wal en schip gevallen wat betreft de snelheden. Dat is inderdaad niet meer van deze tijd.

Sowieso ben ik van mening dat ADSL, maar ook VDSL, eigenlijk ruk is. Je kan het beste glasvezel nemen en als dat niet beschikbaar is kabelinternet. Ik weet niet in welk gebied jullie wonen, maar kijk eens naar wat de kabelprovider bied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator2011
albino71 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:06:
Wat wel handig is om te weten, is welke providers wat voor pakket kunnen leveren op jullie adres en wat je nu ongeveer kwijt bent voor welke diensten en wat wil je maximaal uitgeven.

Internet (wat doen jullie allemaal met internet; welke snelheid is nodig/gewenst)
Telefonie (wat voor belgedrag en welke kosten hebben jullie nu?)
TV (welke zenders wil je?)

Dus....wat is er mogelijk op jullie adres en wat wil je allemaal....
Qua internet zijn vooral mijn pa en ik ervan afhankelijk aangezien de meeste zaken per mail gaan. Daarbij ben ik wel een liefhebber van downloaden en wil ik graag een grotere snelheid.
Daarbij is wel dat het huidige internetabbonement €26,95 kost. Daarbij misschien even een voorbeeld is dat Telfort ons een abbonement van €21 kan bieden waarbij wij VDSL krijgen en snelheden van 30 MB/s download en 3 MB/s upload.
Dus we kunnen wel gelijk de conclusie trekken dat hij voor dit bedrag wat hij nu betaald te weinig krijgt en daarvoor in de plaats veel meer zou kunnen krijgen. Plus het drukt de kosten natuurlijk ook, dat is mooi meegenomen.

Wat betreft telefonie zijn vooral mijn ouders veel met de huistelefoon bezig. Ik heb zelf een mobiel dus voor mij is niet zoveel van toepassing.

Onze TV zenders worden wel steeds minder. Zenders zoals Veronica, Discovery Channel, Animal Planet, HBO, History Channel, Comedy Central, Eurosport HD en Net 5 zijn wel de voornamelijkste die wij missen al weet ik zo even snel niet of die van Net 5 zeker is, volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:24

weebl

YARR!

Ik neem aan dat jullie de ADSL Economy hebben zoals die hier staat:
http://www.kpn.com/kpn/show?id=884147

Dan zijn jullie inderdaad slachtoffer geworden van een vuil trucje van KPN lijkt het zo. Planet bestaat al weet ik hoe lang niet meer en ze hebben alle op dat moment lopende contracten gewoon stilzwijgend verlengd elke keer, zonder ook maar ooit een verhoging door te voeren... Het had ze gesierd als ze jullie over hadden gezet op een, wat prijs betreft, vergelijkbaar abbonnement. Inclusief de daarbij horende snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator2011
weebl schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:15:
Ik neem aan dat jullie de ADSL Economy hebben zoals die hier staat:
http://www.kpn.com/kpn/show?id=884147

Dan zijn jullie inderdaad slachtoffer geworden van een vuil trucje van KPN lijkt het zo. Planet bestaat al weet ik hoe lang niet meer en ze hebben alle op dat moment lopende contracten gewoon stilzwijgend verlengd elke keer, zonder ook maar ooit een verhoging door te voeren... Het had ze gesierd als ze jullie over hadden gezet op een, wat prijs betreft, vergelijkbaar abbonnement. Inclusief de daarbij horende snelheidsverhoging.
Ja het is precies wat jij zegt en aangeeft. Daarom zeg ik ook, ik ben er niet tevreden mee. Ik weet gewoon dat dit een vuil spelletje is geweest van hun. Maarja, mijn pa die vindt het wel prima zolang hij maar tv kan doen en zijn zaken via de mail of internet kan blijven doen. Dus daarom wil ik hem zo goed mogelijk adviseren iets anders te nemen in plaats van dit. Daarbij wist ik al wel een hele lange tijd dat Planet inderdaad niet meer bestond maar had ik sinds 2 jaar geleden er nog niet zo'n argwaan bij dat er iets negatiefs aan vast zou gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joskoen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-09 15:25
Als je al die tijd contract vrij bent geweest. Is het geen vuil spelletje van je provider maar ben je zelf gewoon niet aan het opletten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator2011
Joskoen schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:19:
Als je al die tijd contract vrij bent geweest. Is het geen vuil spelletje van je provider maar ben je zelf gewoon niet aan het opletten...
Ik had ook moeten opletten, maar ik ben niet de gene die een contract had met Planet destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
UPC beheert de kabel in Gendt, hier de alles-in-een pakketten. Geen idee hoe duur je TV abbo nu is, maar met een beetje geluk is het goedkoopste pakket nog goedkoper ook. Je wilt eigenlijk het power pakket van €55 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Terminator2011: Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je nu precies wil hebben en dus is het erg moeilijk om je te adviseren.

Hoeveel wordt er gebeld....heb je bijvoorbeeld onbeperkt nodig?

Welke zenders wil je absoluut hebben (misschien wil je toch canal digitaal wel houden en moet je dus geen allis in één.

@Joskoen: Echt netjes wil je het toch niet noemen neem ik aan? KPN weet donders goed dat er genoeg zijn die er geen bips van snappen en alles maar voor zoete koek slikken. Die groep maakt KPN gewoon misbruik van op een vieze manier. Verglijkbaar met de commerciële belpraktijken en colporteurs; die doen dat ook.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:38
Terminator2011 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:13:
[...]
Onze TV zenders worden wel steeds minder. Zenders zoals Veronica, Discovery Channel, Animal Planet, HBO, History Channel, Comedy Central, Eurosport HD en Net 5 zijn wel de voornamelijkste die wij missen al weet ik zo even snel niet of die van Net 5 zeker is, volgens mij wel.
Waarschijnlijk hebben jullie dus geen HD ontvanger, want dan heb je wel gewoon veel (HD) kanalen.
Je moet dan een dubbele kop plaatsen op je schotel en een kastje halen die HD ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator2011
albino71 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:26:
@Terminator2011: Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je nu precies wil hebben en dus is het erg moeilijk om je te adviseren.

Hoeveel wordt er gebeld....heb je bijvoorbeeld onbeperkt nodig?

Welke zenders wil je absoluut hebben (misschien wil je toch canal digitaal wel houden en moet je dus geen allis in één.

@Joskoen: Echt netjes wil je het toch niet noemen neem ik aan? KPN weet donders goed dat er genoeg zijn die er geen bips van snappen en alles maar voor zoete koek slikken. Die groep maakt KPN gewoon misbruik van op een vieze manier. Verglijkbaar met de commerciële belpraktijken en colporteurs; die doen dat ook.
Het probleem vooral nu is, hoe overtuig ik mijn pa, want hij is tevreden zoals hij zegt. Hij schenkt er zelf geen aandacht aan aangezien hij allemaal wel welletjes vindt. Heb hem al verteld dat hij in principe contractvrij zou zijn en zo over kan stappen. Maar hij moet wel snappen dat hij voor het geld wat hij nu betaald stukken minder krijgt dan zou kunnen bij een andere provider :F

Sowieso een sneller internet 50 MB/s of 120 MB/s zou fijn zijn.

Qua bellen hebben wij niet echt veel wensen. Wij hebben normaal belgedrag dus dat betreft is onbeperkt niet nodig.

Betreft HD zenders zou het zeker mooi zijn als wij dat hebben. Maar echt een must is het ook weer niet. Wel zou ik zelf wel graag de zenders die bovenaan al genoemd willen ontvangen. Mijn ouders zijn vooral liefhebbers van muziek en sport op tv dus voor de rest kijken hun de algemene zenders.

@Joskoen : Ik weet heel goed dat ik had moeten opletten maar als kind ergens in 2002 ga je niet je vader vertellen dat hij beter een ander abbonement kan nemen. Sowieso had ik er dan nog geen verstand van. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Terminator2011 op 10-06-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ah, volgens mij is het duidelijk en makkelijk.
Je vader is tevreden, dat is het belangrijkste, en volgens mij kan je heel makkelijk de wensen aanpassen.

Jullie hebben nu dus een standaard (analoge of ISDN?) telefonie abonnement, plus een ADSL abonnement (van toendertijd Planet (economy, was idd 1,5MB)
Telefonie abonnement loopt gewoon door, jullie ADSL is wel veranderd naar het 8MB basis abo, welke idd los 26,95 kost. (de snelheden die je bij je downloads bereikt komen overeen met het 8MB abo, met jullie oude abonnee vorm zou je deze nooit halen, dus zo erg worden jullie momenteel nog niet genaaid door KPN)

Inloggen met jullie (nog oude planet) gegevens bij Mijn KPN, en dan kijken wat mogelijk is (het beste lijkt me een combi pakket van internet, bellen, en evt tv indien beschikbaar, als jullie niet met de schotel verder willen gaan)
De eerste besparing die jullie hiermee krijgen is het beeindigen van het KPN belbasis abo (al snel meer dan 20 Euro per maand), waarschijnlijk hogere snelheid (indien beschikbaar) en lagere maandlasten.

Zelf zou ik bij schotel blijven, gewoon bellen naar CanalDigitaal, er zijn genoeg acties met nieuwe HD ontvangers / duo LNB's icm contract verlenging. Hierna kan je gewoon weer alles (oa HD) weer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22
Ooit is het instap abbonement meen ik overgegaan naar een 8/1 verbinding. Dat verklaard ook jouw snelheden.

Bedenk wel dat je ouders vermoedenlijk nu een analoge lijn hebben. Is wel het duurst, maar ook betrouwbaarst (En werkt ook met alarm, fax, en andere 'rare' dingen).

Als je ouders niet meewillen kun je ook zelf UPC nemen. Dan kun je vrolijk aanklooien zonder dat je pa er last van heeft, en ben je zelf van die schotel(ontvanger) af en heb je je eigen 120Mbit (of whatever)

Of een eigen VDSL lijn op een 2e aderpaar. Ben je voor 30 eur ofzo klaar voor 50Mbit (ligt wel aan wat er daadwerkelijk haalbaar is op jouw adres, DM ff je postcode)
Kost je in beide gevallen wel wat, maar dan ben je wel onafhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator2011
DJSmiley schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:23:
Ooit is het instap abbonement meen ik overgegaan naar een 8/1 verbinding. Dat verklaard ook jouw snelheden.

Bedenk wel dat je ouders vermoedenlijk nu een analoge lijn hebben. Is wel het duurst, maar ook betrouwbaarst (En werkt ook met alarm, fax, en andere 'rare' dingen).

Als je ouders niet meewillen kun je ook zelf UPC nemen. Dan kun je vrolijk aanklooien zonder dat je pa er last van heeft, en ben je zelf van die schotel(ontvanger) af en heb je je eigen 120Mbit (of whatever)

Of een eigen VDSL lijn op een 2e aderpaar. Ben je voor 30 eur ofzo klaar voor 50Mbit (ligt wel aan wat er daadwerkelijk haalbaar is op jouw adres, DM ff je postcode)
Kost je in beide gevallen wel wat, maar dan ben je wel onafhankelijk
Vindt het opzicht wel een optie om een eigen abbonement te nemen. Jammere daarbij is wel dat ik geen ruimte heb voor een tv op mijn kamer, anders zou ik helemaal klaar zijn geweest.
Mijn postcode is 6691 HA :)
Je moet mij wel even een beetje adviseren over dat 2de aderpaar, want dat hoor ik voor het eerst 8)7
Alleen dan wel een prima routertje erbij zien te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Terminator2011 op 10-06-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:14
Terminator2011 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:42:
[...]

Vindt het opzicht wel een optie om een eigen abbonement te nemen. Jammere daarbij is wel dat ik geen ruimte heb voor een tv op mijn kamer, anders zou ik helemaal klaar zijn geweest.
Mijn postcode is 6691 HA :)
Je moet mij wel even een beetje adviseren over dat 2de aderpaar, want dat hoor ik voor het eerst 8)7
Alleen dan wel een prima routertje erbij zien te vinden.
De postcodecheck (zonder huisnummer, want die stond er niet bij) geeft aan dat er bij jullie in de straat tussen 8-12Mbit mogelijk moet zijn. Nummer 2 geeft 8Mbit, nummer 12 12 Mbit als maximaal haalbare snelheid. Als je echt snel wilt gaan downloaden, dan zou ik adviseren om UPC te nemen. De afstand naar de telefooncentrale is te groot voor snel internet over de KPNlijn.

Uiteraard kun je het abonnement van je ouders behouden en zelf een abonnement bij UPC aanvragen. Dit gaat over twee verschillende kabels, dus bang dat er daardoor iets verandert hoeft je vader niet te zijn.
Let wel op dat je bij UPC altijd minimaal internet en tv afneemt. Bij de internet abonnementskosten moet je dus altijd het goedkoopste tv-abonnement meerekenen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hij is nu 26,50 + 10,- kwijt aan internet en telefonie en daarnaast betaald hij nog aan canal digitaal neem ik aan.
Dat zal ook ruim 10,- moeten zijn lijkt me, maar waarschijnlijk meer.

UPC is the way to go!

Alles in één voor 44,- en dan heb je een 50mbit verbinding wil je sneller dan betaald je 55,- per maand voor het totale pakket.

Ik zou eerst eens de 55,- voorstellen aan je pa.
Krijgt hij allerlei HD zenders (heeft hij nu niet) en de schotel kan weg (dat vinden de meesten ook niet erg).

Mocht hij dan niet overstag gaan. dan kun je nog de 44,- optie voorstellen. Als hij dan nog niet de overstap maakt....

Succes! :)

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 10-06-2014 23:07 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
Je vader overtuigen is niet zo moeilijk. Gewoon continu torrents draaien en de hele verbinding dicht trekken, om het kwartier de wifi eruit laten klappen, zo nu en dan een stekkertje uit de telefoon trekken als hij net zit te bellen, tijdens een WK wedstrijd de schotel even verkeerd zetten en continu de schuld aan de provider geven }) :P. Vervolgens prijs je dat abbo van UPC voor maar €55 per maand de hemel in en je bent er :*).

PS: Deze zeer geavanceerde en pedagogisch verantwoorde technieken mogen in geen geval aan de bedenker gerelateerd worden. Deze kan niet aansprakelijk worden gesteld voor relatieproblemen, lijfstraffen, uithuiszettingen en elektrocuties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Terminator2011 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:13:
[...]
Daarbij misschien even een voorbeeld is dat Telfort ons een abbonement van €21 kan bieden waarbij wij VDSL krijgen en snelheden van 30 MB/s download en 3 MB/s upload.
Deze stelling moet je meteen laten varen! Er wordt in geen enkele advertentie van ADSL of VDSL een gegarandeerde snelheid beloofd. Het is altijd een maximale snelheid waarbij de snelheid afhankelijk is van de kwaliteit van de lijn en de afstand tot de straat/wijkkast.

Ik ben zojuist voor een 20MBit verbinding overgestapt van KPN naar Tele2. Dat de service wel of niet minder is boeit me niet, ik heb ze het afgelopen jaar niet nodig gehad. De prijs? Het scheelt bijna €150 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:02

Speedmaster

Make my day...

Op jouw postcode is geen VDSL leverbaar, dat betekend dat je met jouw afstand tot de centrale ongeveer 12 MB/s zou kunnen halen. Ook in de toekomst staat VDSL/VVDSL niet op de lijst bij KPN, zie http://tweakimg.net/files.../kpn-vectoring/index.html

Alternatief is kijken welke kabelprovider bij jouw een abbo kan leveren met meer snelheid tegen een gunstige prijs.

Marketing verhaaltjes van KPN & Co over snelheden tot 40 MB/s zou ik beslist niet geloven, het staat er in alle gevallen "tot" 40MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:25
Op de satelliet zijn veel meer HD zenders te krijgen dan op de kabel. Ik zou het dan voor de zenders bij die schotel houden, alleen dan een dubbele kop + HD ontvanger aanschaffen. Met die 'antieke' installatie die je nu hebt klopt het wel dat je steeds minder zenders krijgt.

Persoonlijk ben ik de laatste tijd steeds minder te spreken over onze schotel, maar dat ligt waarschijnlijk aan onze ontvangers.

Overigens heeft KPN alle 1,5Mbit abbo's naar 8Mbit gegooid. En die haal je ook aan je downloadsnelheid te zien.

Maar, als je snel internet wil, dan moet je even op de website van de lokale kabelaar gaan kijken, dan heb je alles in één. Enige nadeel is dat je dan minder HD zenders krijgt, maar dat hangt er ook van af hoeveel waarde je daar aan hecht. Wees er wel van bewust dat als je vader mailt met een @planet.nl e-mail adres, die ook "verloren" gaat, mocht je je KPN pakket opzeggen.
Pagina: 1