UPS (MGE Ellipse) - usb uitval

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:52
Ik heb hier sinds enige tijd een MGE Ellipse 800 UPS draaien om m'n domotica en modem/router in de lucht te houden bij stroomuitval.
Het geheel draaide altijd ongemonitored, omdat het eigenlijk geen kwaad kon als het geheel zonder stroom viel als de batterij leeg was.

Vorige week heb ik op de raspberry pi die er ook achter hangt NUT geinstalleerd om zo het geheel toch te monitorren.
Na enkele dagen valt de usb stuurprint van de UPS echter uit: lsub ziet hem niet en een windows computer zegt dat er een malfunction is.
Als ik echter de stroom eraf haal (dus volledige UPS uit) en terug opstart dan werkt alles terug voor enkele dagen.... (vorige keer ongeveer 3 dagen)

Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Via google en de Eaton (nieuwe naam van MGE) fora kan ik niks terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Je bent niet de enige, ik heb een APC Back-UPS CS500 en die doet dat ook regelmatig. Schijnt door RFI (Radio Frequency Interference/ EMI (Electro Magnetic Interference) te komen. Volgens mij komt bij de verbinding wel weer terug, dus ik maak me er niet druk over.

Ferrietkraal om de USB kabel doen?

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 11-06-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Ga het inderdaad eens testen met een tweetal ferrietkralen rond de kabel...
Nu is de verbinding een dikke 2 dagen uitgevallen en lsusb ziet de usb verbinding alvast nog niet terug...
Misschien eens een paar dagen de usb kabel uittrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Een late update: ik heb het geprobeerd met 2 ferrietkernen en een dikke afgeschermde kabel.
Het gevolg is dat hij inderdaad niet meer vanzelf uitvalt, maar als ik de verbinding verbreek (kabel uittrekken, pi rebooten,...) dan kan ik niet meer herverbinden zonder dat de ups even zonder stroom gezet wordt. :(
Het probleem ligt dus in de print lijkt me en niet in de kabel... Iemand een idee wat ik er zou kunnen aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 09:35
Maar waarom trek je dan kabel eruit of zet je pi uit? Of gaat het puur om het principe.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
@Jim423: soms is het nodig om de pi te herstarten (bv add on op gpio plaatsen, etc). Op de ups zitten nog andere zaken (2e pi, homeserver, modem,...) waardoor ik die niet direct mee heropstart.
Kan natuurlijk wel, maar dan moet ik alles gaan afleggen, dus als dit vermeden kan worden is het natuurlijk interessant. :)
Pagina: 1