Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lobo405
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
Heeft iemand ervaring met het volgende.
XS4all en Fritzbox zelf schijnen mij niet te kunnen antwoorden.

Ik moet fysiek op elk van de twee beschikbare FON aansluitingen minimaal twee analoge telefoons kunnen aansluiten via bijvoorbeeld een RJ11 splitter.
Aansluitwaarde van elke telefoon is hooguit 1,5

Vroeger kon je officieel tot aansluitwaarde 5 op een KPN lijn aansluiten, gewoon parallel, dus bijv. met zo'n splitter.
Kan ik dit ook op de Fritzbox 7490 doen?

Verder vraag ik mij af of als ik Dect telefoons koppel aan de Dect functie van de 7490 het basisstation niet gaat mekkeren dat er geen lijn op is aangesloten, of is dat niet belangrijk.

Reacties meer dan welkom, liefst met het antwoord dat dit gewoon kan en risicoloos is.

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Risico? Nou, als je door nul deelt kan een singulariteit ontstaan die het heelal opslokt... :+

Ergste wat kan gebeuren is dat de totale weerstand van de telefoons te groot is voor het vermogen van het Fritz!geval met als gevolg dat belspanning niet gehaald wordt en (een van) de telefoons niet overgaat. Daar kom je snel genoeg achter.

Heb zelf een andere Fritz!box gehad met ingebouwde DECT basisstation die ik niet gebruikte, ook geen issues mee. Sowieso kun je in de GUI als je advanced mode activeert vrijwel alles instellen, je kunt vast ook DECT uitschakelen daar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
... dat de totale weerstand van de telefoons te groot is voor het vermogen ...
Met meerdere telefoons parallel de weerstand te groot???

Ga gewoon uit van de aansluitwaarden die de PTT vroeger hanteerde, circa 1,5 per toestel met een maximum van 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-05 23:12
Techneut schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:40:
[...]

Ga gewoon uit van de aansluitwaarden die de PTT vroeger hanteerde, circa 1,5 per toestel met een maximum van 5.
Klopt ongeveer wel, ik heb 3 telefoons aan één poortje van de FritzBox hangen en dat gaat prima. 4 Telefoons is te veel, dan doen de ene telefoon het wel en de andere niet.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lobo405
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
Nou, te groot zal de weerstand niet worden eerder te kleine impedantie :-)
Maar de belasting zou idd te groot kunnen worden.
Allemaal bedankt, ik denk dat ik het wel aandurf met twee telefoons per lijn via zo'n splitter.
En die Panasonic Dect set laat ik wel via de Dect functionaliteit van de 7490 draaien dan heb ik daar mijn tweede lijn over.
Timmie bedankt voor je praktijkervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door lobo405 op 10-06-2014 23:22 ]