Wat is verstandiger M.b.t. RAM geheugen

Pagina: 1
Acties:

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
Beste Tweakers,

Ik zit een beetje met een dilemma...

Ik wil namelijk mijn werkgeheugen uitbreiden,
Op dit moment beschik ik over de Respectabele G skill 4 GB (Zie link hieronder)

pricewatch: G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ

Aangezien de komst van Games waar zo'n beetje 6 GB Wordt aangeraden, was ik van plan mijn RAM uit te breiden naar 8GB, Maar nu kan ik 2 dingen doen, Of ik bestel dezelfe nogmaals en heb een totaal van 8GB... (wat goedkoper is) Of ik bestel een nieuwe Set met 2 van 4 (8GB).. (wat duurder is)

Wat kan ik het beste doen??

P.s. Ik ga deze reepjes op de Hieronderstaand moederboard bevestigen.
pricewatch: ASRock 870 Extreme3 R2.0

• weasel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-11-2025
Als je nogmaals precies hetzelfde reepje kan bestellen zou ik dat altijd doen.
Als de reepjes niet hetzelfde zijn wordt het een ander verhaal.........

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
weasel schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:51:
Als je nogmaals precies hetzelfde reepje kan bestellen zou ik dat altijd doen.
Als de reepjes niet hetzelfde zijn wordt het een ander verhaal.........
Dankjewel voor je advies..

Bij deze heb ik dezelfde besteld,

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07-2025
Het geld alleen als de reepjes ook uit dezelfde serie zijn (op hetzelfde moment geproduceerd) de kans dat je dit later nog een keer kan bestellen is nihil waardoor ondanks dat het hetzelfde type is het toch niet volledig combitabel is.

Je kan beter iets meer uitgeven en 8 / 16GB in 1 keer kopen (een set) dan heb je (altijd) perfect op elkaar afgestemde reepjes.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:36
WimPliers schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:10:
Het geld alleen als de reepjes ook uit dezelfde serie zijn (op hetzelfde moment geproduceerd) de kans dat je dit later nog een keer kan bestellen is nihil waardoor ondanks dat het hetzelfde type is het toch niet volledig combitabel is.

Je kan beter iets meer uitgeven en 8 / 16GB in 1 keer kopen (een set) dan heb je (altijd) perfect op elkaar afgestemde reepjes.
Klopt niet helemaal.
Dezelfde reepjes uit niet exact dezelfde serie werken over het algemeen gewoon netjes samen.
Er zijn uiteraard uitzonderingen maar meestal gaat het gewoon goed. Zelfs reepjes met dezelfde specs, van verschillende merken kunnen soms gewoon met elkaar werken.
Om alle compatibiliteits risico's uit te sluiten, adviseert men wel om alleen reepjes uit exact dezelfde serie te nemen maar dat is meer om vragen te voorkomen. Kies je verschillende reepjes dan is het meer een kwestie van proberen...

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Gadgeteer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:46:
[...]

Klopt niet helemaal.
Dezelfde reepjes uit niet exact dezelfde serie werken over het algemeen gewoon netjes samen.
Er zijn uiteraard uitzonderingen maar meestal gaat het gewoon goed. Zelfs reepjes met dezelfde specs, van verschillende merken kunnen soms gewoon met elkaar werken.
Om alle compatibiliteits risico's uit te sluiten, adviseert men wel om alleen reepjes uit exact dezelfde serie te nemen maar dat is meer om vragen te voorkomen. Kies je verschillende reepjes dan is het meer een kwestie van proberen...
Dit had ik in m'n oude pc, die draait nog steeds. Al is het als veelte grote htpc.
Pagina: 1