Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranzDJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 13:19
Goedendag,

Ik ben op zoek naar een manier om Windows 7 te installeren op een 2014 iMac.

De volgende manieren heb ik geprobeerd maar kom er niet uit:

1. Windows 7 met externe DVD drive geïnstalleerd.
*Windows installatie loopt vast bij het formatteren van de harddisk. ( vermoedelijk omdat er op dat USB3.0 ondersteuning vereist is.
2. Image maken met acronis, van een notebook waarbij de USB3.0 drivers vanuit het bootcamp *installatiepakket al geïnstalleerd zijn.
Windows start op maar muis/toetsenbord doen niets.
3.Universele image terugzetten van Win 7.
*Helpt ook niet.
4.Vanuit Bootcamp installatie starten.
*Kom in de Windows 7 installatiewizard, na het formatteren ( of zonder formatteren ) krijg ik de melding dat Windows niet op betreffende partitie geïnstalleerd kan worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pBook
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:57
Gewoon met Boot Camp installeren:
http://www.apple.com/nl/support/bootcamp/getstarted/

Let wel op dat alleen de 64-bits versies van Windows 7 en Windows 8 op jouw iMac supported worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranzDJ
Ja heb dat inderdaad geprobeerd, maar loop er halverwege tijdens de installatie tegenaan dat de Mac een foutmelding geeft op het installeren op de Bootcamp partitie. ( kan niet op deze schijf installeren ). Terwijl deze gewoon via de bootcamp wizard aangemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Al gezocht op de exacte foutmelding ? Je zal vast niet de eerste zijn met die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:43
FranzDJ schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:38:
Ja heb dat inderdaad geprobeerd, maar loop er halverwege tijdens de installatie tegenaan dat de Mac een foutmelding geeft op het installeren op de Bootcamp partitie. ( kan niet op deze schijf installeren ). Terwijl deze gewoon via de bootcamp wizard aangemaakt is.
Verwijder de oude Bootcamp, en maak een nieuwe aan. Laat vervolgens de Windows installatie de partitie verwijderen, en installeer Windows op de vrije ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 11:26
Belangrijk is dat je Windows de partitie laat formatteren.
Ik gebruik zelf Bootcamp alleen maar om de drivers te downloaden en op een USB stick te zetten.
Een partitie aanmaken doe ik met de hand en formatteer deze als een FAT partitie.
Tijdens de installatie van Windows laat ik Windows zelf de partitie formatteren met NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranzDJ
PilatuS schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:40:
Al gezocht op de exacte foutmelding ? Je zal vast niet de eerste zijn met die melding.
Daar ben ik afgelopen dagen druk mee geweest :)
SlowDown schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:56:
Belangrijk is dat je Windows de partitie laat formatteren.
Ik gebruik zelf Bootcamp alleen maar om de drivers te downloaden en op een USB stick te zetten.
Een partitie aanmaken doe ik met de hand en formatteer deze als een FAT partitie.
Tijdens de installatie van Windows laat ik Windows zelf de partitie formatteren met NTFS.
Oke, dat heeft ook wel gewerkt met een nieuwe iMac met USB3.0 poorten? Zal het zo even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ja, dat werkt. Was ook mijn probleem toen ik het wilde installeren op mijn rmbp. Originele partitie verwijderen en gewoon volgende klikken. Dacht ik.

[ Voor 30% gewijzigd door -NRG- op 11-06-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranzDJ
Bij iMac 2013/2014 is het een stuk lastiger, na een poos rommelen volgende oplossing gevonden:

Gebruik een USB 2.0 stick, maak met boot camp er een een installatie schijf van + download windows-ondersteuningssoftware. Volg de stappen, laat de computer opnieuw opstarten, formatteer de bootcamp partitie en installeer op de nieuw gemaakte partitie
Laat de computer installeren totdat je een gebruiker aan moet maken, sluit de imac af, start hem op met alt/option toets ingedrukt, selecteer osx, open terminal voer dit commando ui: sudo /usr/sbin/bless --device /dev/disk0s4 --setBoot --nextonly --legacy
Disk s4 kan verschillen
Start hem nu weer op, nu kun je wel je gebruiker aanmaken, als hij klaar is met installeren, voer dan setup.exe uit in de BootCamp map op de USB en voila

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1