Toon posts:

Webshop stuurt bestelde CD-key niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een cd key besteld bij de webshop naxu.nl, de cd key zou binnen 5 minuten worden vestuurd. Na een week had ik nog niks ontvangen, en de release date van de game kwam al in zicht. Ook liet de webshop niks meer van zich horen, toen ben ik maar een paypal chargeback gestart.

Blijkbaar was paypal het niet met me eens:

"Deze objecten komen niet in aanmerking voor PayPal-Verkopersbescherming.
Alleen fysieke objecten die zijn verzonden en online gevolgd kunnen worden,
komen in aanmerking."

Nu krijg ik nog steeds geen respons van de website, facebook berichten verwijderen ze. En het lijkt er ook op dat ze zichzelf nep reviews even in de pricewatch.

Is er nog iets dat ik kan doen? Kan het niet hebben dat ze nog wel gewoon games verkopen aan mensen.. :(

http://tweakers.net/shopr...-(downloads)/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

Blijkbaar hebben mensen die bellen meer succes. Heb je dat dus ook al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

An zich kan ik niet veel 'echt nep' vinden in de reviews, aantal hebben denk ik geluk gehad met direct werkende code en binnen korte tijd geleverd gekregen. Niets echt overdreven in style of taal.

Bellen en die live-chat lijken aardig te werken zo te lezen aan de reacties, dat maar misschien doen?

Gezien de zeer korte tijd dat ze er in staan, kan het zijn dan ze het té druk hebben gekregen, of gewoon een 'one day flyer' zijn. (maar gezien het feit dat gros een RU/non-EU versie krijgt, ga ik voor de laatste optie).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de topictitel aangepast; gelijk gaan brullen dat je opgelicht bent is niet de bedoeling. Het is ook niet de bedoeling topics aan te maken als shopreview of als breekijzer.

Verder: heb je al gebeld?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:59:
An zich kan ik niet veel 'echt nep' vinden in de reviews, aantal hebben denk ik geluk gehad met direct werkende code en binnen korte tijd geleverd gekregen. Niets echt overdreven in style of taal.

Bellen en die live-chat lijken aardig te werken zo te lezen aan de reacties, dat maar misschien doen?

Gezien de zeer korte tijd dat ze er in staan, kan het zijn dan ze het té druk hebben gekregen, of gewoon een 'one day flyer' zijn. (maar gezien het feit dat gros een RU/non-EU versie krijgt, ga ik voor de laatste optie).
Heb de livechat al een keer geprobeerd, daar waren ze erg kinderachtig. Ze wilde toen niet echt meer praten omdat ik een paypal chargeback had gestart na een week zonder bericht. Telefoon werd niet opgenomen.

Livechat is overigens bijna altijd offline.

Met de neppe reviews doel ik op de mensen die net geregistreerd zijn en gelijk een volledig goede review geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 18:22
Normaliter worden cd keys pas verstuurd op het moment dat de game is gereleased.. Om welke game gaat het, is deze al gereleased? Anders maak je je misschien druk om niets.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tiestor schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:02:
Normaliter worden cd keys pas verstuurd op het moment dat de game is gereleased.. Om welke game gaat het, is deze al gereleased? Anders maak je je misschien druk om niets.
Had er 21 mei een bestelling gedaan, ging om de game wildstar. Heb de game inmiddels al ergens anders besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en daar wel binnen 5 minuten ontvangen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:06:
en daar wel binnen 5 minuten ontvangen ?
Ja, speel het al sinds 3 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 18:22
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:03:
[...]
Had er 21 mei een bestelling gedaan, ging om de game wildstar. Heb de game inmiddels al ergens anders besteld.
Niet helemaal een helder antwoord op mijn vraag, maar vooruit ;) check dit topic eens Online Gamekeys kopen - Deel II, misschien dat hier al wat ervaringen over deze site staan.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb nog geen verzoeken gekregen voor die webshop in de TS lijst, maar mogelijk hebben individuele gebruikers er inderdaad wel ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op facebook staan ook erg vaak negatieve berichten (links), die worden vaak na een dag weer verwijderd.

https://www.facebook.com/naxugameshopnederland?fref=ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:11:
Op facebook staan ook erg vaak negatieve berichten (links), die worden vaak na een dag weer verwijderd.

https://www.facebook.com/naxugameshopnederland?fref=ts
Enkel de 'opgelost topservice' lijken te blijven staan. Zie dat media-sense hierachter zit, mogelijk via dat telefoonnummer verder komen TS?
Ircghost schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:10:
Ik heb nog geen verzoeken gekregen voor die webshop in de TS lijst, maar mogelijk hebben individuele gebruikers er inderdaad wel ervaring mee.
Waarom staat Offgamers daar eigenlijk niet tussen? Is toch 1 van de grootste.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Omdat ik er niet zovaak aan toekom om het up te daten, meestal krijg ik een DM als iemand vind dat het er echt bij moet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45
Heb je al in je spamfilter gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wittereus schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:39:
Heb je al in je spamfilter gekeken?
Hij zou in m'n account op de website komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ircghost schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:23:
Omdat ik er niet zovaak aan toekom om het up te daten, meestal krijg ik een DM als iemand vind dat het er echt bij moet komen :)
Was ook geen aanval, was meer benieuwd (beetje enige website waar ik mee werk :P).

Ze zitten btw bij webshop keurmerk, klacht indienen?
https://www.keurmerk.info/Home/Klacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staan ook alle contact gegevens bij als adres en mobiel telefoon nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

SinergyX schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:42:
[...]

Was ook geen aanval, was meer benieuwd (beetje enige website waar ik mee werk :P).

Ze zitten btw bij webshop keurmerk, klacht indienen?
https://www.keurmerk.info/Home/Klacht
Ik zag het ook niet als een aanval :), gaf gewoon een antwoord op een vraag :p

ON: Ik zou gewoon even bellen en als daar niks uitkomt pas een klacht indienen. Zodra je met een klachtprocedure begint hoef je weinig leniancy van hen te verwachten (dus in je eigen voordeel om nog even lief te spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:16
Ik heb een keer een dergelijk probleem gehad met een andere Key-shop (CDKeyhud)
Had hier SimCity besteld, maar nooit gekregen.
Contact was er nauwelijks en uiteindelijk een geschil geopend op Paypal (Dit kon bij mij ook voor digitale objecten, gewoon aangegeven dat het object niet ontvangen is)
Toen reageerde de verkopende partij ineens en ze zouden het oplossen, ik moest alleen het geschil sluiten en dan zou het geld teruggestort worden.

Ik natuurlijk een beetje dom bezig en het geschil sluiten -> Als je zelf het geschil sluit kan Paypal niets meer voor je betekenen.
Afijn, Paypal gemailed hierover en kreeg toen de volgende reactie terug:

Een geschil, meneer Flapperbol, is een fase waarin u kunt communiceren met de verkoper om samen tot een oplossing te komen. PayPal is niet betrokken in deze fase. De verkoper heeft u gevraagd het geschil te sluiten, daarna zou u de terugbetaling krijgen.

Het is niet de bedoeling een geschil te sluiten als de kwestie niet is opgelost. Mogelijk heeft de verkoper u bewust op het verkeerde been gezet. Nadat een geschil gesloten is, kan namelijk niet meer worden bemiddeld in deze kwestie.

In deze kwestie is het dan ook zo dat het geschil gesloten is en u niet aanspraak maakt op een terugbetaling. Echter, na het controleren van uw PayPal-rekening heb ik kunnen vaststellen dat u al ruim 5 jaar een trouwe gebruiker bent van PayPal als betaalmethode. Op basis van een eenmalige vergoeding heb ik u dan ook een terugbetaling toegekend van 30.11 EUR. Dit bedrag is gestort op uw PayPal-rekening. Deze kosten zijn niet verhaald op de verkoper, maar door PayPal aan u toegekend. Wel zullen wij contact opnemen met de verkoper om tot een oplossing te komen.

Bedankt voor het gebruik van PayPal.
Kwam ik daar even goed mee weg, top service van Paypal _/-\o_

Ik zou dus in ieder geval proberen een geschil te openen bij paypal, moet waarschijnlijk nog wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wow lekker bezig daar bij paypal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Flapperbol schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 07:57:
Ik heb een keer een dergelijk probleem gehad met een andere Key-shop (CDKeyhud)
Had hier SimCity besteld, maar nooit gekregen.
Contact was er nauwelijks en uiteindelijk een geschil geopend op Paypal (Dit kon bij mij ook voor digitale objecten, gewoon aangegeven dat het object niet ontvangen is)
Toen reageerde de verkopende partij ineens en ze zouden het oplossen, ik moest alleen het geschil sluiten en dan zou het geld teruggestort worden.

Ik natuurlijk een beetje dom bezig en het geschil sluiten -> Als je zelf het geschil sluit kan Paypal niets meer voor je betekenen.
Afijn, Paypal gemailed hierover en kreeg toen de volgende reactie terug:

[...]

Kwam ik daar even goed mee weg, top service van Paypal _/-\o_

Ik zou dus in ieder geval proberen een geschil te openen bij paypal, moet waarschijnlijk nog wel kunnen.
Als het om een legitieme verkoper gaat kan ik wel begrijpen dat je als verkoper graag het geschil gesloten ziet vanuit de klant, om dán pas een volledige refund te doen in plaats van een geschil accepteren.

PayPal vind het namelijk niet zo leuk als je claims hebt, dus als je er toevallig 3 (fictief getal) die maand hebt, dan kan het zijn dat PayPal je gaat beperken in bepaalde zaken. Als je als verkoper er dus akkoord mee gaat om te refunden, dan wil je het in dat geval doen door de consument de claim te laten sluiten en vervolgens een volledige refund toe te kennen buiten de claim om.

Maarr, zo te lezen is deze partij dus niet helemaal jofel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

thaan schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:28:
[...]

Als het om een legitieme verkoper gaat kan ik wel begrijpen dat je als verkoper graag het geschil gesloten ziet vanuit de klant, om dán pas een volledige refund te doen in plaats van een geschil accepteren.

PayPal vind het namelijk niet zo leuk als je claims hebt, dus als je er toevallig 3 (fictief getal) die maand hebt, dan kan het zijn dat PayPal je gaat beperken in bepaalde zaken. Als je als verkoper er dus akkoord mee gaat om te refunden, dan wil je het in dat geval doen door de consument de claim te laten sluiten en vervolgens een volledige refund toe te kennen buiten de claim om.

Maarr, zo te lezen is deze partij dus niet helemaal jofel ;)
Zeker niet, lees de Facebook maar eens: geen contact, geen gehoor, enz. enz.

Ik ga niet bij deze firma bestellen, geen zuivere koffie wat mij betreft...
Ze verkopen blijkbaar Russische versies van diverse spellen 8)7 Dat is iets voor Piraten, niet voor iets waar je volle pond voor betaald.

[ Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 11-06-2014 23:37 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ben blij dat ik mijn games niet daar gekocht heb.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooit een paypal claim sluiten op verzoek van de verkoper...

juist hiermee beschermd paypal de consument zodat inzichtelijk wordt welke bedrijven er een puinhoop van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Er staat al meteen een aantal spelfouten op de website. In dat soort gevallen haak ik al snel af. "Professionele" organisaties zouden geen spelfouten mogen maken.

Wel frappant dat de oudere reviews allemaal positief zijn, en dat de laatste reviews slecht zijn (en ook worden verwijderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niks ontvangen, is inmiddels al een maand overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kan je geen aangifte doen voor oplichting?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-10 11:20
Vorige maand nog twee keer een gamekey gekocht en die had ik binnen een paar minuten binnen. Toen waren de shopreviews overigens nog beduidend beter, anders had ik er zeker niet gekocht.
Pagina: 1