Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-03 18:58
Hallo,

Ik heb een Asus N56VB laptop gekocht en nu wil ik er graag een SSD inbouwen.
Kan ik beter van een Crucial MX100 gaan of een Samsung 840 EVO?
De schrijfsnelheid van de Samsung is veel hoger alleen de leessnelheden zijn bijna hetzelfde, en dit lijkt mij toch het meest belangrijk (Opstarten, spel laden etc.)
Is de Samsung merkbaar sneller of maakt het niks uit?
De crucial is een stuk goedkoper voor het geld van een 120 GB EVO heb ik ook bijna een 250 GB MX100.
Ook ben ik van plan om de harde schijf die uit de laptop komt in plaats van de cd-speler te plaatsen.
Ik neem aan dat dit: http://www.ebay.com/itm/2...ddies&hash=item4178ec9da0
Net zo goed werkt als dit: http://hddcaddy.com/nl/as...53-n55-n56-hdd-caddy.html

Groet,

Wessel

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MX100 is theoretisch veiliger dan de Samsung. Zeker gezien het prijsverschil lijkt het me een non-issue. Het is niet alsof de hogere sequential write van de Samsung je iets nuttigs gaat brengen. Zeker voor een kleine SSD kan ik me geen situatie inbeelden dat je met 500MB/s aan het schrijven bent. Je zou er alleen een klein beetje baat bij hebben als je elke dag dingen van een andere SSD naar de systeem SSD zou kopiëren; iets wat heel zeldzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 16:12
hogere writes kunnen een voordeel zijn, als je bv veel swapped ;) maar ik zou zelf ook voor hetzelfde geld liever de 250GB hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Bedankt voor de snelle feedback!
Ik dacht zelf ook al dat de MX100 een betere keus zou zijn ivm. prijs en betere chips.
Maar ik dacht laat ik het maar even vragen voor het geval ik iets over het hoofd zie.
Toevallig nog iemand iets over de caddy's?

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Ik heb hem besteld!
Ik heb mijn laptop nog in de doos zitten en hij is nog nooit opgestart.
Is het handig om Windows eerst in te stellen op de laptop en de schijven dan te klonen en de HDD te verwisselen voor de SSD of juist niet of maakt het niks uit?

[ Voor 7% gewijzigd door weasel op 10-06-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vaak wordt aangeraden een compleet nieuwe windows te beginnen als je een SSD hebt, iets met optimalisaties, maar ik weet dat eerlijk gezegd niet 100% zeker.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06-2024

oscarw

Better be a geek than an idiot

Zelf zou ik een nieuwe schone Windows installatie doen, maar klonen kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Er staat op windows 8.1 op de harde schijf van de laptop en voor zover ik weet heb ik er geen code bij gekregen en ik heb ook geen windows cd erbij gekregen.
Wat ik bedoel is dat ik de nog niet aangeraakte harde schijf kloon met de sdd.
Er bestaat geen mogelijkheid neem ik aan om windows 8 gratis te downloaden en te installeren op de SSD (Ik heb ergens gelezen dat de code vaak ingebakken zit in de BIOS)

[ Voor 26% gewijzigd door weasel op 10-06-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-08 13:52
Met Windows 7 stelde Microsoft zelf iso's ter beschikking die je kon downloaden en dan branden naar dvd of USB, zonder een product key in te moeten geven (dat moet pas bij de installatie, niet het downloaden). Met Windows 8 zijn de zaken wat ingewikkelder geworden, je moet eerst een downloadtool "installeren" waarin je dan product key invoert en in die tool krijg je dan de keuze om een iso of usb boot disc te maken.

Maar volgens mij kun je wel de productcode van je Windows 8 licentie zien als je de computer opstart, installeert en dan in je configuratiescherm het Systeem onderdeel opent (is toch bij Windows 7 zo, ik heb even geen Windows 8 pc bij de hand). Op een andere pc (of die pc, die is nu toch geïnstalleerd) kun je vanop deze website die downloadtool downloaden:
http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only

Maak een installatieschijf, verwijder de HDD en installeer de SSD en installeer Windows 8.

Zo moet je wel 2 maal Windows 8 installeren maar het is geen Windows XP meer, dat heel snel en zeker met die SSD is dat een paar minuten in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ik zou ook graag een van deze twee SSD's willen aanschaffen.

Nu zijn denk ik de prizen veranderd:

Samsung 840 EVO 120GB - 67,80 € - pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
Crucial MX100 128GB - 67,70€ - pricewatch: Crucial MX100 128GB

Welke is de beste optie?

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De M500 of voor een paar tientjes meer de MX100 256GB. De M500 120GB is wat goedkoper dan de MX100.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:58

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat VasZaitsev zegt, koop voor een paar tientjes meer de 256 GB versie van de MX100, die zijn ook nog iets wat sneller (niet dat je dat merkt, maar daardoor heb ik je nu al bijna overtuigd ;)).
Pagina: 1