fx-6350 vs i5 4440

Pagina: 1
Acties:

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:52
Vanwege het verouderen van mijn huidige athlon II x3 445 processor probeer ik nu een nieuwe te kiezen. Ik begon met het kijken naar de laatste paar best buy guides en die deden mij denken dat ik met een i5 4440 wel goed zou zitten, maar na verder te kijken naar wat mijn opties zijn op onder andere logicalincrements.com kwam mijn zicht ook op de amd fx 6350. volgens cpuboss.com en logicalincrements.com liggen deze 2 cpu's qua vermogen best dicht bij elkaar, maar toch is de i5 50% duurder volgens tweakers, en ik vroeg mij af of hier een reden voor is en ik de i5 moet kopen of dat de 6350 echt een betere koop is. Ik speel sowieso meer cpu zware games zoals arma 2 en 3 en ook CS:GO wat voor zo ver ik weet grafisch niet heel zwaar is.

Verder heb ik in mijn computer tijdelijk een r9 280x (normaal een radeon 6850 maar ik heb de 280x tot deze verkocht is), en 10 gigabyte ram op 1333hz. Moederbord is momenteel een asrock 890gx maar wordt sowieso ook vervangen omdat ik hier al een tijdje problemen mee heb.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor jouw games is een i5 een betere keuze, gezien ARMA volgens mij maar op 2 cores loopt, en Intel is per core sneller.

Overigens is de FX-6300, en zijn hoger geclockte broer de FX-6350 niet echt een i5 killer, die dingen zijn erg leuk voor budget gamebakken. De FX-8320 en alles daarboven moet je zien als cpu's die i5's het moeilijk moeten maken, en met succes bij 8-core toepassingen.

overigens is een HD6850 wel een stevige bottleneck voor een i5.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Flamesz schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:31:

Verder heb ik in mijn computer tijdelijk een r9 280x (normaal een radeon 6850 maar ik heb de 280x tot deze verkocht is), en 10 gigabyte ram op 1333hz. Moederbord is momenteel een asrock 890gx maar wordt sowieso ook vervangen omdat ik hier al een tijdje problemen mee heb.
Waarom de 280X verkopen, die is veel beter 8)7.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:52
De 280x is niet van mij, die heb ik in bruikleen tot de eigenaar hem heeft verkocht.

De 8320 klinkt voor mij wel als een goede cpu en ik ben wel geneigd om deze te bestellen, maar hoe erg zou de bottleneck zijn als ik eenmaal de 6850 weer terug heb. Ik weet niet wanneer ik de 280x kwijt ben en ik ben wel van plan over een tijd als ik de 280x niet meer heb en 270x te kopen, maar dat kan even duren. Ook vroeg ik mij nog af of het verschil tussen de fx-8320 en de i5 4440 voor mij echt merkbaar zal zijn of dat dat slechts een klein verschil maakt qua fps.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bij de spellen die jij noemt zal een FX-8320 het best wel afleggen tegen een i5. Een FX-8320 is leuk als je bijvoorbeeld veel BF4 speelt en meer van dat soort spellen met erg moderne engines. Spellen zoals ARMA draaien op oudere engines die vaak maar 1 of 2 cores ondersteunen.

De bottleneck met een HD6850 gaat groot zijn, dat is nu een lowend kaartje. Misschien tweedehands kijken? HD6950's zijn een leuke stap vooruit en maar rond de 70-75 euro. Een HD7870 is ook een leuk ding en niet veel duurder.

People as things, that’s where it starts.