Toon posts:

Gewicht Tranquillo rev. 2- ondersteunen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

zoals zovelen ben ik bij mijn nieuwe build voor een Gelid Tranquillo rev. 2 gegaan als koeler. Het ding weegt echter niet niks, en je leest genoeg verhalen over kromgetrokken mobo's. Ik het een pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD3 .

Dan nu mijn vraag: moet ik me zorgen maken over een kromgetrokken mobo, gebroken sporen, enzovoorts? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Een paar tiewrapjes zijn snel geknoopt, dus als jullie zeggen dat het echt nodig is om dat te doen doe ik dat natuurlijk even.

En nu we toch bezig zijn over gewicht: ik heb er een R9 280x inzitten met een flinke koeler erop. Dat ding lijkt ook maar vrij gammel in zijn slot te zitten. Is het wijs om hieronder een stukje hout of iets dergelijks te plaatsen of zit het wel goed?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Volgens mij mag je behoorlijk je best doen wil je een mobo slopen, die dingen zitten met 9 schroeven vast, en die koeler is nog vrij licht vergeleken met monsters zoals de Silver Arrow of de NHD15, en die bungelen ook vrolijk aan hun backplate.

En videokaarten kunnen wel tegen een beetje doorbuigen. Wel hebben sommige merken een backplate of een metalen strip geplaatst op de videokaart, maar, mijn HD5870 is ondertussen best krom, maar heeft nergens last van.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
de makers van de Gelid Tranquillo rev. 2 leveren er geen tairips of touw bij dus zou het goed moet gaan. als de fabrikant het meelevert is het nodig. anders niet is mijn moto. ze hadden anders heel veel klachten gehad van gedupeerden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

Nemesizz

Untouchable

Over het algemeen kan een moederbord aardig wat hebben, zelfs met Intel boxed koelers kan een bord soms al aardig krom trekken (ja ik weet het, je hebt een AMD systeem, maar is even als voorbeeld).

Enige waar je rekening mee moet houden met een zware koeler is als je de PC kast regelmatig vervoerd. Het kán dan wat stressen zijn voor het bord, maar je moet het denk ik wel heel bont maken wil je daadwerkelijk je moederbord slopen.

'Vroeger' had je vaak van die plastic brackets en/of kleine uitsteeksels aan de socket zelf, en als je dan een zware koeler (meer dan 500 gram) kon je heel gemakkelijk de boel slopen (de bevestiging van de koeler, niet eens het bord zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik transporteer hem helemaal niet, dus dat zou geen probleem moeten zijn. In een uiterste geval kan ik hem nog altijd platleggen natuurlijk, maar voor nu hoef ik me dus geen zorgen te maken, als ik het goed begrijp. Bedankt voor de reacties :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 23:17 ]