Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 18:35
Ik leef nu nog in het tijdperk van een beeldbuis maatje met je neus erop om het te kunnen zien.
Dit geeft dan ook meteen aan hoeveel tv ik kijk, vrij weinig.

Wat ik wel veel kijk is serie op mijn laptop. Dit zou ik dus mooi moeten kunnen combineren op een tv met een groter scherm en beter geluid.
Hiervoor ben ik al een tijdje aan het zoeken maar goedkope 40" en die ook een relatief goede kwaliteit scherm heeft.
Merken als Haier en Telefunken laten we voor het gemak maar achterwege.

Na het afwerken van de pricewatch heb ik een selectie gemaakt van drie toestellen.

Philips 40PFL4358H Zwart
pricewatch: Philips 40PFL4358H Zwart
Release in mei met op papier relatief goede specs. Ik ga vandaag in de winkel kijken of dit ook echt zo is.
Wat ik nergens terug vind: Inputlag ivm met eventueel gamen.
Geen smart tv. Iets dat ik toch eigenlijk niet gebruik.

Samsung UE40EH5300W
pricewatch: Samsung UE40EH5300W
Relatief oud al weer. Wellicht een trage smart tv.
Volgens de review een goede tv met een goed beeld en lage inputlag.

LG 42LN5204 Zwart
pricewatch: LG 42LN5204 Zwart
Een steady middenmoter. Kaal maar scherp geprijst.

Persoonlijk gaat de voorkeur uit naar de eerste tv
Als zal ik wel zelf eerst willen zien wat de kwaliteit van het beeld en geluid is voordat ik daar een oordeel over kan vellen aangezien er nog geen reviews beschikbaar zijn voor dit toestel.

Graag hoor ik wat de uitlopende meningen zijn over de toestellen.

Ik zal het topic een update gaven als ik meer weet over de Philips

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

De LG zou ik persoonlijk niet voor kiezen. Dan blijven de Samsung en Philips over. De grootse verschillen die ik zo 1 2 3 zie zijn: smart tv die wel aanwezig is bij de Samsung en dat de Philips meer Hz heeft. Ik zou persoonlijk voor de smart tv gaan, omdat ik nog wel regelmatig netflix kijk, daarnaast kun je vaak ook je video bestanden streamen(zonder dat je hoeft te hannesen met kabeltje aan je laptop ect.).

Al met al een lastige keuze, als je smart tv echt niet lintrestant vindt, dan zou ik gaan kijken in de winkel en die Philips ophalen als deze bevalt in de winkel.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het zullen allemaal wel 50hz paneeltjes zijn, dus dat probleem is ook direct opgelost.

In de winkel kijken naar beeldkwaliteit is niet het meest slimme idee ooit. Die dingen staan doorgaans kut afgesteld of hebben veel last van de verlichting, al heeft LCD daar weinig last van.

Ik zou gewoon wat reviews bekijken en opzoek gaan naar iets met goed contrast [voor LCD] en niet al te beroerde kleuren.

People as things, that’s where it starts.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In deze prijsklasse zul je inderdaad een 50 Hz paneel kopen dus wat dat betreft zal het allemaal niets uitmaken. Al die honderden Hz die je voorbij ziet komen, is marketing BS. Van de beeldkwaliteit moet je aan de onderkant van de markt natuurlijk geen torenhoge verwachtingen hebben. De geluidskwaliteit van een platte tv is per definitie matig.

Smart tv is een feature waar je in mijn ogen niet de veel waarde aan moet hechten; het werkt doorgaans niet zo geweldig. Je kan beter een htpc/mediaspeler/pc/laptop/tablet/smartphone gebruiken. Ik zag dat je het ook over input lag hebt. Als dat belangrijk is, zou ik je adviseren om naar de W-series van Sony te kijken. Dit zijn de tv's met de laagste input lag en ze hebben ook een prima beeld. Je zal waarschijnlijk wel iets meer geld kwijt zijn maar dan heb je wel een betere tv dan de modellen die je zelf uit de Pricewatch gehaald hebt.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

Bovenstaande modellen zijn allemaal 50Hz panelen inderdaad.

Bekijk ook zeker een Toshiba, hebben een pak modellen die er op papier heel goed uit zien (oa pricewatch: Toshiba 40L5333DG Zwart)

Heb ooit een Toshiba LCD 46" gehad waar ik uitermate tevreden van was!

[ Voor 16% gewijzigd door ScSi op 10-06-2014 22:18 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35

Sport_Life

Solvitur ambulando

Voor 100 euro meer heb je volgens mij aan de volgende veel meer:

pricewatch: Samsung UE40F6320 Zwart

Ben wel benieuwd wat men hier van vindt.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die is inderdaad een slag beter en scherp geprijsd nu het model eruit gaat.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Tip, hou de dagaanbiedingen in de gaten!
http://www.mediamarkt.nl/...10259,450691,1261157.html

Er komen elke week wel een paar mooie tv's voorbij.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het is nu zeker een mooie aanbieding ja, al was het maar voor de 3D optie. De F6320 heeft wel nog steeds voor ~€100 meer een sneller scherm en de Smart mogelijkheden die stiekem voor Netflix etc. toch vaak interessant zijn.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
mr.paaJ schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 03:03:
Het is nu zeker een mooie aanbieding ja, al was het maar voor de 3D optie. De F6320 heeft wel nog steeds voor ~€100 meer een sneller scherm en de Smart mogelijkheden die stiekem voor Netflix etc. toch vaak interessant zijn.
Een Chromecast lost dat probleem zeer snel op ;)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 21:49
Ik heb een Toshiba (meen 36"), en zweer erbij. Was twee jaar geleden exact 400 kwijt ervoor. Kan wel wat gegevens opgeven als je behoefte hebt eraan.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zag de 40PFL4358H ook voorbij komen, alleen ben ik benieuwd naar de input lag maar deze kan ik nergens terugvinden.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
In mijn ogen kun je voor minder dan 400 euro simpelweg geen fatsoenlijke 40 inch scherm kopen.

Zou zelf als het enigzins mogelijk is ook kijken naar de Sony W serie maar dat ga je met 400 euro niet redden.

• Nixo
Ik heb uiteindelijk toch een afweging moeten maken. Aangezien het budget gewoon niet hoger is.
Bij de Mediamarkt en BCC gekeken en toch weinig kunnen vinden. Bijna alles is €600+
Daar heb ik de Philips uit de topicstart vergeleken met de samsung.
Het beeld van de philips sprak me meer aan. Iets natuurlijkere kleuren.
Daarnaast zonder smart tv (iets wat ik toch verwacht niet te gebruiken) Maar wel genoeg HDMI aansluit mogelijkheden en goed een raspberry pi op aan te sluiten :).

Als alles opgezet is zal ik proberen een review te plaatsen.

Morgen komt de tv binnen als ik aanwezig ben.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Vraagje wat voor de TS misschien ook interessant is:

De Philips heeft in de specs 200Hz te staan, hoe kan deze dan een 50Hz paneel hebben?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Nixo
50Miles schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:30:
Vraagje wat voor de TS misschien ook interessant is:

De Philips heeft in de specs 200Hz te staan, hoe kan deze dan een 50Hz paneel hebben?
Wat ik begrepen heb is dat het paneel 50 Hz is. Dmv digitaal geklooi en vreemde rekenmethode weten ze er 200 Hz uit te persen (puur marketing BS)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Nixo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:46:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat het paneel 50 Hz is. Dmv digitaal geklooi en vreemde rekenmethode weten ze er 200 Hz uit te persen (puur marketing BS)
De specificatie is erbij gekomen zonder dat de techniek is veranderd, dat is nog het mooiste van deze marketingonzin.

Technieken zoals Backlight Blinking, Edge Enhancement, Digital Noise Reduction, Motion Interpolation, Dynamic Backlight etc. bestonden al. Nu worden deze technieken bij elkaar opgeteld en verkocht als een frequentie, terwijl het veelal niet eens met de frequentie te maken heeft.

Sommige technieken zijn leuk, maar aan het marketingcijfer moet je totaal geen waarde hechten. Daar kun je werkelijk niets mee.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Een optie waar ik niemand over hoor:
Een 2e hands plasma paneel van Panasonic (st/gt 10-20-30 serie) ? Ghehe niks wat daar in de buurt komt qua kwaliteit en waarschijnlijk steek je ook nog aardig wat centen in je zak.

Over hertz-frequentie en hdready of full hd (720p vs 1080p) hoef je je niet druk te maken, zwaar overrated (of digitaal bewerkstelligd en qua resolutieverschil zie ie je dat misschien pas op slechts 40cm van je scherm bij 40")

[ Voor 34% gewijzigd door ToFast op 19-06-2014 00:21 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
ToFast schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:12:
Over hertz-frequentie en hdready of full hd (720p vs 1080p) hoef je je niet druk te maken, zwaar overrated (of digitaal bewerkstelligd en qua resolutieverschil zie ie je dat misschien pas op slechts 40cm van je scherm bij 40")
De frequentie van het paneel is juist een koopargument. Er zit een heel groot verschil in een 50Hz LCD-televisie en een 100Hz of zelfs 200Hz LCD-televisie en dit is absoluut niet 'zwaar overrated'.

Alhoewel resolutie wel 'overrated' is, is het voor veruit het grootste gedeelte van de bevolking absoluut niet waar dat je op een 40" scherm het verschil tussen 1920 x 1080 en 1366 x 768 gaat zien. Iemand met 20/20 kan dit verschil op ruim 2 meter nog zien.

• Nixo
Ik besef goed dat ik een budget scherm heb gekocht. Maar in deze categorie heb ik wel een mooie aanbieding te pakken. Een 40" tv voor €350. Of ik heel erg ga merken dan ik naar 50Hz scherm kijk zullen we vanzelf moeten ontdekken.

Als ik er meer geld tegenaan had gegooid heb je snel een schermen met hogere refresh rate, smart-tv, iets beter geluid en nog een heleboel extra onzin. Maar aangezien we heel weinig tv kijken is het dat ons niet waard.

Hij is binnen. Eerste indruk. 40" is toch best wel groot!
Verder is de afstandbediening matig te noemen.
Het beeld en geluid goed.
Snelheid van de tv ook voldoende.

[ Voor 15% gewijzigd door Nixo op 20-06-2014 08:38 ]

Pagina: 1