Laptop harde schijf gecrasht?

Pagina: 1
Acties:

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-01 09:28
Beste Tweakers,

De schoonouders merkte een aantal dagen geleden dat de laptop het niet meer deed dus er werd gevraagd of ik even kon komen kijken. Na dit gedaan te hebben bleek dat de laptop out of the blue de melding gaf dat er geen harde schijf meer aanwezig was en/of de kabel misschien niet goed vast zat.

Prima ik de harde schijf uit de laptop gehaald er weer even opnieuw erin geplaatst en kijken of er iets veranderd was. Dat was niet het geval en ik had de harde schijf meegenomen naar huis om te kijken of mijn eigen PC de harde schijf wel zou herkennen. Maar jammer genoeg herkend de PC (bios) ook de harde schijf niet.

Betekend dit dat de harde schijf gewoon hartstikke dood is en dat alle gegevens dus ook niet meer bereikbaar zijn of is er nog een sprankeltje hoop?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Ik neem aan dat je alle variabelen aan jouw zijde ook al hebt getest.

Dus dan trek ik ook de conclusie dat de schijf + data helaas naar de eeuwige bit velden is.
Want als je zelf geen communicatie ermee krijgt opgezet dan kun je ook helemaal niks van recovery uitvoeren.
Vanaf dat punt wordt het het speelveld van professionele recovery...

• DeEindbaas
Swordlord schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:34:
Ik neem aan dat je alle variabelen aan jouw zijde ook al hebt getest.

Dus dan trek ik ook de conclusie dat de schijf + data helaas naar de eeuwige bit velden is.
Want als je zelf geen communicatie ermee krijgt opgezet dan kun je ook helemaal niks van recovery uitvoeren.
Vanaf dat punt wordt het het speelveld van professionele recovery...
Dat is dan jammer en zullen ze dus een nieuwe HDD moeten kopen.

Wat ik gedaan heb:
- HDD uit de laptop en er opnieuw in gestoken.
- HDD eruit en in mijn PC gestopt.
- HDD eruit en in mijn PC gestopt en andere sata aansluiting gebruikt dan de vorige.

Geen van de gevallen werd de HDD meer herkend in de BIOS.

• Lethalshot
  • Laatst online: 20-01 09:24
Niet per ongeluk dezelfde sata kabel overal gebruikt (al neem ik aan dat in de laptop geen kabel nodig was)?
Als dat niet het geval is dan kan ik niets anders dan aansluiten bij de conclusie van Swordlord.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als een schijf niet meer gezien word in de BIOS en apparaatbeheer mag je er wel vanuit gaan dat ie defect is.

• DeEindbaas
Lethalshot schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:42:
Niet per ongeluk dezelfde sata kabel overal gebruikt (al neem ik aan dat in de laptop geen kabel nodig was)?
Als dat niet het geval is dan kan ik niets anders dan aansluiten bij de conclusie van Swordlord.
Neuh ik heb zelf 5 HDD's in de PC zitten dus ik had een overvloed qua kabels die ik kon proberen maar niets hielp jammer genoeg.

Bedankt voor jullie reacties verder. Zal doorgeven dat de patiënt overleden is en dat het tijd is om een andere HDD te kopen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 14:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dreamwire schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:24:

Betekend dit dat de harde schijf gewoon hartstikke dood is en dat alle gegevens dus ook niet meer bereikbaar zijn of is er nog een sprankeltje hoop?
Je zou even kunnen kijken of toevallig de power connectors nog wel goed bevestigd zitten op de printplaat. Dat is eventueel nog wel vrij eenvoudig te fixen. Andere dingen word lastiger.

[ Voor 42% gewijzigd door heuveltje op 10-06-2014 16:10 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 13:18

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maakt hij nog geluiden of rare geluiden?

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik had laatst ook 1 was dood. Heb even wat componentjes doorgemeten bleek dat er 2 componentjes stuk waren. Deze vervangen en de hdd werkt weer prima! Dus als je handig bent kun je het pcb er af halen en componentjes doormeten.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• DeEindbaas
rikadoo schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:18:
Ik had laatst ook 1 was dood. Heb even wat componentjes doorgemeten bleek dat er 2 componentjes stuk waren. Deze vervangen en de hdd werkt weer prima! Dus als je handig bent kun je het pcb er af halen en componentjes doormeten.
Dan heb je dus doormeet spul nodig en dat heb ik niet. Ik had daarbij al zitten Google op het type harde schijf (toshiba) en het blijkt dat het apparaat wel vaker kuren heeft. Er staat dan ook een guide op YT om de printplaat te vervangen maar daaraan ga ik mij niet wagen.
Mr_gadget schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:12:
Maakt hij nog geluiden of rare geluiden?
Nee dat doet hij niet je hoort het motortje spinnen maar verder geen tik geluiden of iets.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nee daarom zeg ik ook als je de kennis en de middelen hebt. Mocht je in de buurt wonen wil ik eventueel nog kijken voor je. Kom uit arnhem.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• DeEindbaas
rikadoo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:38:
Nee daarom zeg ik ook als je de kennis en de middelen hebt. Mocht je in de buurt wonen wil ik eventueel nog kijken voor je. Kom uit arnhem.
Bedankt voor het aanbod maar ik kom zelf uit het westen van het land (tussen Adam en Utrecht) dus dat is mij iets te ver. :-)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 15:08
Ideaal moment voor een SSD?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1