Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke laptop te kopen? ( zie beschrijving ajb)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een laptop bij een prijs tot ongeveer 1000 euro, maar t liefst minder :). Het liefste 15 inch. En de laptop moet ik echt als desktop kunnen gebruiken. Ik ben een student en moet veel essays enzo schrijven. Dat moet er dus wel allemaal op kunnen. Ik heb zelf niet zo een ervaring met laptops. Ik heb op het internet gelezen dat vooral Asus en lenovo wordt aangeraden.

TOEVOEGING

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil Microsoft Office gebruiken vooral Word en Powerpoint. Voor de rest veel internetten om info op te zoeken. En ik zou ook wel gewoon series etc willen kijken als dat kan. Maar het belangrijkste is dat ik er goed op kan werken, dus researchen en typen. Meerdere applicaties tegelijk gebruiken ook.

•Wat mag je laptop gaan kosten?
Tot de 900 euro

•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ik wil mn laptop vooral thuis op mn bureau zetten. En af en toe wel is mee nemen. In eerste instantie echter moet het een vervanger voor mn desktop pc zijn. Dus hoef ik m niet heel veel mee te nemen. Als grootte het liefst 15' inch.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb er niet veel verstand van maar deze merken lijken mij wel goed Asus, Levando. En liever geen compaq of acer ( mindere evaring mee).

Ik ben geïnteresseerd in deze laptops:
- Lenovo IdeaPad S510P-01551
- ASUS VivoBook S551LB-CJ046H
- ASUS R553LA-XX142H

Bij voorbaat bedankt 8)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 16:23 ]

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11 19:42
Lenovo in zijn algemeen heb ik goede ervaringen mee, maar dit is veel te weinig informatie voor ons om je te kunnen helpen. Lees het beleid van dit forum eens door en geef ons wat meer info, dan zijn er genoeg mensen die je willen helpen ;)

Linkje naar beleid: LAA beleid

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:06:
Ik wil graag een laptop bij een prijs tot ongeveer 1000 euro, maar t liefst minder :). Het liefste 15 inch. En de laptop moet ik echt als desktop kunnen gebruiken. Ik ben een student en moet veel essays enzo schrijven. Dat moet er dus wel allemaal op kunnen. Ik heb zelf niet zo een ervaring met laptops. Ik heb op het internet gelezen dat vooral Asus en lenovo wordt aangeraden. Wat raden jullie mij aan?

Bij voorbaat bedankt 8)
Dus je bent student en je moet veel essays schrijven. Meer dan Office heb je dus niet nodig? Dan heb je al genoeg aan een laptop in de 300-500 euro prijsrange, lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
hyptonize schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:21:
[...]

Dus je bent student en je moet veel essays schrijven. Meer dan Office heb je dus niet nodig? Dan heb je al genoeg aan een laptop in de 300-500 euro prijsrange, lijkt me.
Nou Office heb ik op zich wel nodig. Voor Word en Powerpoint enzo. En ik wil graag dat die lang mee gaat. Ik heb slechte ervaringen met laptops rond de 400 euro omdat ze gewoon niet lang mee gingen. Volgens mij is het dan beter om een iets duurdere te kopen die langer mee gaat.

Verwijderd

Topicstarter
maikel124 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:19:
Lenovo in zijn algemeen heb ik goede ervaringen mee, maar dit is veel te weinig informatie voor ons om je te kunnen helpen. Lees het beleid van dit forum eens door en geef ons wat meer info, dan zijn er genoeg mensen die je willen helpen ;)

Linkje naar beleid: LAA beleid
Dankjewel ik zal het even lezen

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:37

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:15:
[...]

Nou Office heb ik op zich wel nodig. Voor Word en Powerpoint enzo. En ik wil graag dat die lang mee gaat. Ik heb slechte ervaringen met laptops rond de 400 euro omdat ze gewoon niet lang mee gingen. Volgens mij is het dan beter om een iets duurdere te kopen die langer mee gaat.
De bouwkwaliteit van de behuizing van goedkopere laptops zal inderdaad minder zijn, maar als je goed met zo'n ding omgaat, dan hoort die prima jaren mee te kunnen. De interne onderdelen, processor, geheugen, enz... zijn allemaal redelijk standaard en de low-end versies horen niet sneller op te geven dan de high-end hardware.

Hoe dan ook, als je vooral van plan bent om te gaan typmiepen en dan ook vooral in een vaste desktop-achtige omgeving, zou ik zeker aanraden om ruimte in je budget te maken voor een extern toetsenbord, muis en eventueel monitor. Goede randapparatuur heb je in zo'n situatie veel meer plezier van dan een paar honderd extra MHz of een paar extra GB. En als je op pad gaat, koppel je de boel los en kun je alsnog verder werken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Topicstarter
Rannasha schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:30:
[...]

De bouwkwaliteit van de behuizing van goedkopere laptops zal inderdaad minder zijn, maar als je goed met zo'n ding omgaat, dan hoort die prima jaren mee te kunnen. De interne onderdelen, processor, geheugen, enz... zijn allemaal redelijk standaard en de low-end versies horen niet sneller op te geven dan de high-end hardware.

Hoe dan ook, als je vooral van plan bent om te gaan typmiepen en dan ook vooral in een vaste desktop-achtige omgeving, zou ik zeker aanraden om ruimte in je budget te maken voor een extern toetsenbord, muis en eventueel monitor. Goede randapparatuur heb je in zo'n situatie veel meer plezier van dan een paar honderd extra MHz of een paar extra GB. En als je op pad gaat, koppel je de boel los en kun je alsnog verder werken.
Dankjewel voor t antwoord!
Ik ben niet echt bekend met zo'n extern toetsenbord. Het lijkt me wel handig maar hoe kan je 2 toetsenborden hebben dan?

• krs-1
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-10 13:42
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:33:
[...]

Dankjewel voor t antwoord!
Ik ben niet echt bekend met zo'n extern toetsenbord. Het lijkt me wel handig maar hoe kan je 2 toetsenborden hebben dan?
Elke laptop heeft een aansluiting voor een muis/toetsenbord/headset, deze plug je gewoon in en mits je geen software hoeft te installeren kun je er meteen gebruik van maken.
Pagina: 1