[iPad] iPad2 geeft geen geluid, foute settings of kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Heb hier een iPad2 waar ik met geen mogelijkheid geluid uit krijg.

Bij Settings > General staat Use Side Switch to: Mute. De side switch (op de zijkant van de iPad, naast de volume buttons) staat op normaal ("niet rood"), als ik deze aan en uit schakel komt er "Ringer [belletje] Silent" respectievelijk "Ringer [belletje] [volume bar]" in beeld. Beide standen maken geen verschil. Volume al omhoog en omlaag gedaan, ook geen effect.

Heb in Settings > General ook Use Side Switch veranderd naar Lock Rotation (als ik dan de side switch schakel komt er een rotation locked c.q. unlocked dingetje in beeld, maar uiteraard geen effect op het geluid). Er staat dan "Mute is available in Control Center" maar als ik naar Settings > Control Center ga staat daar niets over Mute, noch iets anders dat met geluid te maken heeft (alleen "Access on Lock Screen" en "Access Within Apps").

Om geluid te proberen heb ik filmpjes bekeken (zelf opgenomen en youtube), klik ik op geluidseffecten bij sound settings, ik typ dingen (bij Settings > Sounds staat 'Keyboard Clicks' aan) maar het blijft overal 100% stil.

Nou begin ik te denken dat de speaker gewoon kapot is, maar met earphones (die het elders wel doen) er in hoor ik ook niets. En het lijkt me toch stug dat zowel de earphone plug als de speaker kapot zijn. Dus vandaar dat ik aan een software instelling of fout denk, maar geen idee hoe/wat/waar (dit is mijn eerste apple device ooit).

Ter info: iPad2 16GB WiFi model MC769NF/A met iOS 7.1.1 (11D201). Software Update geeft geen nieuwe updates. Heb het hele ding al gereset naar factory settings.

Iemand enig idee, of tijd om hem te ruilen?

(edit) sorry zie nu dat dit onder iPads had gemoeten ipv hier, kan iemand hem verplaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jace / TBL op 10-06-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Ik heb hem verplaatst. Verder zou ik je aanraden om even te kijken of er geen vuil in de koptelefoonaansluiting zit. Vaak kan dat de oorzaak zijn van geluidsproblemen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

talin

ES-MA

heb je boven in je scherm toevallig een half maantje zichtbaar?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Hoedje schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:46:
Ik heb hem verplaatst. Verder zou ik je aanraden om even te kijken of er geen vuil in de koptelefoonaansluiting zit. Vaak kan dat de oorzaak zijn van geluidsproblemen.
Even leeggeblazen, geen verschil. Voor de goede orde: noch uit de speaker, noch met een koptelefoon krijg ik er geluid uit (vandaar dat ik dacht aan een softwarematig probleem).

Overigens merk ik nu pas dat als ik mijn earphones er in plug en dan aan de volumeknoppen zit, dat er dan "Headphones" + volume bar in dat vakje in het midden komt te staan. Zonder earphones ingeplugd staat er gewoon "Volume". Dus hij herkent wel correct of er wel/geen earphones zijn ingeplugd (maar goeie tip, want misschien had hij door vuil ten onrechte kunnen denken dat er earphones zijn ingeplugd, waardoor hij het geluid naar een koptelefoon stuurt die er niet is).

Gisteravond gaf hij tot mijn verbazing wel even geluid, ik begon te typen en ik hoorde de bekende tikjes, ook geluidseffecten e.d. deden het. Althans, even. Daarna wat gekraak / soort ruis uit de speaker en daarna weer niks. Klinkt dus toch alsof ie retour mag :{
talin schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:26:
heb je boven in je scherm toevallig een half maantje zichtbaar?
Die van "do not disturb" bedoel je? Nee staat er niet.

Heb trouwens nu pas gevonden wat er bedoeld wordt met "Control Panel", ik dacht die tab in het Settings menu, maar het is dat ding wat je krijgt als je van onderaf je vinger het beeld in veegt, daar staan wat instellingen zoals volume, mute, en do not disturb, airplane mode e.d. maar die staan allemaal uit (en volume hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Staat ie niet per ongeluk gekoppeld aan een bluetooth device? [speaker, dock, headphone, receiver]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThAZiP schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:28:
Staat ie niet per ongeluk gekoppeld aan een bluetooth device? [speaker, dock, headphone, receiver]?
Of kijk eens met die notivicaiebalk of je niet AIRPLAY aan hebt staan;
die moet op IPAD staan en niet op een airplaydevice elders in je huis... ;-)
Pagina: 1