Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Om eerlijk te zijn ben ik geen echte "audiofiel", maar ik hou gewoon van goed geluid, en het enige wat (naar mijn idee) nog mist bij mijn set-up is een subwoofer.

Zou iemand een advies kunnen geven voor een leuke (en ook betaalbare) subwoofer voor mijn set-up. Natuurlijk hoor ik wel eens wat over REL subwoofers, maar woofers van €800 ligt echt buiten mijn budget. Is €400-€500 redelijl/goed voor een goede subwoofer?

Bij deze mijn huidige set-up:
#ProductPrijsSubtotaal
1Marantz SR5007 Zwart€ 599,-€ 599,-
4Dali Zensor 1 2.0 (Bruin)€ 129,-€ 516,-
1Dali Zensor VOKAL 2.0 (Zwart)€ 279,-€ 279,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.394,-

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat is een goede subwoofer... Ik kan me wel voorstellen dat je een sub wil plaatsen bij de Zensor 1. Met een budget tot de € 500 kun je best wel een aardig model kopen. Voor dat geld kun je ook een REL krijgen als je dat zou willen; een T-zero of T-5 zal wel lukken. Ze zijn niet allemaal buiten budget. Kijk ook eens naar de subs van bijvoorbeeld Klipsch of SVSound.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

EricNL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:45:
Is €400-€500 redelijl/goed voor een goede subwoofer?
Rond die koers zou ik gaan voor een BK XXLS400 of een SB-1000 (dan wel PB-1000 om er een gepoort model bij te zetten).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• EricNL
Bedankt voor de adviezen. Het oog wil natuurlijk ook wat, en dan moet ik zeggen dat ik de 2 optie's van FeaR niet geweldig er uit vind zien.

Btw, is de kwaliteit minder als je de subwoofer achter je zet? In dit geval achter m'n bank.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:45
FeaR schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:14:
[...]

Rond die koers zou ik gaan voor een BK XXLS400 of een SB-1000 (dan wel PB-1000 om er een gepoort model bij te zetten).
Helemaal mee eens, ik heb zelf een SVS PB-1000, voor bij mijn Dali Zensor 5's en is een hele fijne combinatie met echt genoeg power voor bij films, en doet met muziek aardig mee. Ik zou zeggen luister je vooral muziek, ga dan voor de SB-1000 want die is iets "sneller" en responsiever dan de gepoorte versie, kijk je ook veel films dan gaat de PB-1000 dieper en geeft deze meer punch bij LFE effecten.

Met BK zit je trouwens ook nooit verkeerd. Dan heb je iets meer opties qua afwerking weliswaar, en heb je ook nog de keuze front-firing of down-firing, dus iets meer keuze mogelijkheden. Het blijft wel dat zowel SVS als BK oerdegelijke subwoofers maken, die kwalitatief echt goed uitgevoerd zijn.
EricNL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:39:
Bedankt voor de adviezen. Het oog wil natuurlijk ook wat, en dan moet ik zeggen dat ik de 2 optie's van FeaR niet geweldig er uit vind zien.

Btw, is de kwaliteit minder als je de subwoofer achter je zet? In dit geval achter m'n bank.
Eehm een subwoofer is nagenoeg altijd een zwart, wit of hout kleurig blok, daar zal qua merk tot merk niet zoveel verschil inzitten.

HD4Life @ Full-HD

• EricNL
Bij nader inzien vind ik de PB-1000 toch wel erg strak. Het hout is ook nog eens van het zelfde soort hout als mijn tv-meubel, en als ik me niet vergis krijg je ook een frontje bij de PB-1000 toch?

Rest nog wel de vraag: verlies je kwaliteit als je de subwoofer achter de bank zet? Ik bedoel dan niet direct tegen de bank aan, maar ongeveer een meter achter je?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:45
EricNL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:05:
Bij nader inzien vind ik de PB-1000 toch wel erg strak. Het hout is ook nog eens van het zelfde soort hout als mijn tv-meubel, en als ik me niet vergis krijg je ook een frontje bij de PB-1000 toch?

Rest nog wel de vraag: verlies je kwaliteit als je de subwoofer achter de bank zet? Ik bedoel dan niet direct tegen de bank aan, maar ongeveer een meter achter je?
Ja er zit gewoon een frontje bij de PB-1000, real-life ziet hij er zo uit, met frontje:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v703/ttyler/svs/svs5_zps353bed98.jpg

Plaatsing van de subwoofer in de ruimte moet je altijd een beetje mee experimenteren. Houdt er rekening mee dat wanneer je hem in een hoek zet het meer zal resoneren en ook wat meer geluid gaat geven en soms een beetje "boomerig" gaat worden. Omdat het vooral bij films toch vooral LFE effecten zijn waarbij plaatsing niet zo belangrijk is, want het gaat er meer om dat je het gewoon voelt, kun je hem best achter je bank neerzetten. De PB-1000 is een front-firing exemplaar dus ik zou hem alleen niet met de woofer tegen de bank aanzetten maar of met de zijkant tegen de bank of de achterkant.

HD4Life @ Full-HD

• EricNL
Top! Bedankt voor je advies. Ik denk dat het de PB-1000 gaat worden!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

EricNL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:05:
Bij nader inzien vind ik de PB-1000 toch wel erg strak.
Niets tegen de PB-1000 maar je vind de subwoofer die niet symmetrisch is strakker :?

• EricNL
FeaR schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:37:
[...]

Niets tegen de PB-1000 maar je vind de subwoofer die niet symmetrisch is strakker :?
Wat bedoel je precies? Wat is er niet symmetrisch aan de PB-1000 (tenzij je het frontje er afhaalt dan)?

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:15
EricNL schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:07:
[...]

Wat bedoel je precies? Wat is er niet symmetrisch aan de PB-1000 (tenzij je het frontje er afhaalt dan)?
Niets, maar uit eigen ervaring halen de meeste mensen dat 'doek' juist weg. Voor de rest moet het niet uitmaken. Geheel toevallig krijg ik vandaag - eindelijk - mijn SVS PB1000 binnen.

Ik gebruik hem, toevallig, met Zensor 7's als fronts en 1's als rears, met de Vokal als center op een Denon AVR-2113.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

EricNL schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:07:
[...]
Met doek is het symmetrisch, maar je noemt de genoemde opties eerder "er niet geweldig uit vindt zien" terwijl de nu gekozen PB-1000 mij minder oogt dan een BK XXLS400.

Pagina: 1