Goed Gaming Beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:25
Hallo tweakers,

Graag zou ik wat suggesties/tips krijgen betreffende een beeldscherm wat goed is voor gaming.
De resolutie waarop ik wil draaien is gewoon full hd
Het budget wat ik er voor over heb is € 150-200
Verder heb ik als enige eis 2ms aan response tijd.
games wil ik draaien op minimaal 60fps
ik heb een MSI GTX 780 als videokaart.

Help me out!
Thanks _/-\o_

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zelf niet te doen, ik begrijp het.

http://tweakers.net/categ...CAl9AA_W4Ftf8sfl7-4FHKeUD

;)

[ Voor 60% gewijzigd door pafdaddy op 10-06-2014 13:06 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:25
Ik vraag niet om een lijst met schermen. Maar om ervaringen en tips van mensen ;)

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Waarom persé 2ms response tijd? Verschil met bijvoorbeeld 8ms is niet merkbaar.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Heb je zelf al een selectie gemaakt van beeldschermen die jou wat lijken en binnen jou budget vallen?
Uit het lijstje van Pafdaddy kan ik je aanraden de schermen van AOC, Samsung en Iiyama.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 07:13
Wes1987 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:57:
Hallo tweakers,

Graag zou ik wat suggesties/tips krijgen betreffende een beeldscherm wat goed is voor gaming.
De resolutie waarop ik wil draaien is gewoon full hd
Het budget wat ik er voor over heb is € 150-200
Verder heb ik als enige eis 2ms aan response tijd.
games wil ik draaien op minimaal 60fps
ik heb een MSI GTX 780 als videokaart.

Help me out!
Thanks _/-\o_
Ik snap dit nooit hé, videokaart van 430 euro en dan een schermpje kopen van €150,-. Had je net zogoed een GTX760 kunnen halen.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wes1987 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:56:
[...]

Ik vraag niet om een lijst met schermen. Maar om ervaringen en tips van mensen ;)
En dan heb je straks allemaal random tips met allemaal random criteria die iedereen persoonlijk heeft aangehouden. Begin eens voor jezelf wat meer criteria op te stellen. Handige tip is gewoon die PW link te pakken en kijken of je meer filters in kan stellen. Er zit nogal verschil tussen een 15" 4:3 scherm en een 22" 16:9. Ook is er nogal verschil in resoluties.

Als je dan vervolgens een lijstje hebt van een paar modellen kan er veel meer gericht worden geadviseerd.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
rolandos582 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:42:
[...]

Ik snap dit nooit hé, videokaart van 430 euro en dan een schermpje kopen van €150,-. Had je net zogoed een GTX760 kunnen halen.
Ben ik het wel mee eens inderdaad. Een dergelijk dikke videokaart kan alles zeer eenvoudig op 1920 x 1080 resoluties op ultra draaien, met vaak te veel FPS dan goed voor je refreshrate is (60 Hz). Het zou natuurlijk mooier zijn als je een game monitor aanschaft (96+ Hz) of bijv. een leuke 27" met 2560 x 1440p resolutie.

Maar als het budget niet toerijkend is dan zou ik kiezen voor een 23" of 24" monitor met 1080p resolutie en responstijd van 1 t/m 8 ms. Bedenk ook even goed welke eisen je verder hebt: goede kleurcalibratie? verstelbare voet (kantelbaar, roteerbaar)? etc etc.

Dan kunnen wij je verder helpen :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• commando1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-08-2025
http://www.iiyama.com/nl_nl/producten/prolite-e2773hs-1/

deze kan ik aanbevelen ,heb er zelf drie van in combinatie met 2 evga gtx 780 sc met acx koeler

monitor draait op 1920*1080 full hd 144 hertz en 1ms(27 Inch)
pricewatch: Iiyama ProLite E2773HS-GB1 Zwart
(correctie) het moet de prolite GB2773HS-1 zijn

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:53
Hecht je waarde aan kleur en kijkhoeken, ga dan voor een IPS paneel.
Eigenlijk alle Dell schermen van rond de 200 euro zijn uitgevoerd met een IPS scherm.
Hecht je daar geen waarde aan, ga dan voor TN paneel, bijvoorbeeld die Iiyama die hierboven geopperd wordt.

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-02 17:37
Is 27" niet veel te groot(commando1?)? Zeker met 1080p lijkt me dit onprettig gamen bij shooters (Of je moet een gigantisch bureau/stierennek hebben natuurlijk, je weet maar nooit)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Grote zucht, wanneer zullen mensen eens leren dat de door fabrikanten gespecificeerde inputlag niet klopt, en dat inputlag ook niet je grootste probleem is.

Je grootste probleem is ghosting, op de voet gevolgd door kijkhoek, contrast, kleurkwaliteit en daarna eens inputlag.

TN is een klote techniek die in alles inmiddels voorbijgestreefd is, ze hebben een zeer slechte kijkhoek, matig contrast en de kleurkwaliteit is slecht tot matig.

IPS is al heel veel beter, en veel volwassener geworden in vrij korte tijd. De Dells hebben weinig ghosting, geweldige kijkhoek, zeer goede kleurkwaliteit en weinig inputlag. Wel blijft contrast wat achter bij IPS

AMVA is ook in korte tijd veel beter geworden, waardoor er nu weinig ghosting is, en de kleuren verbeterd zijn. De kijkhoek is minder dan IPS, maar nogsteeds goed te noemen. Grootste voordeel tov IPS is contrast, waar IPS 1:1000 haalt, zit AMVA op 1:4000 ongeveer.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart = een erg goede AMVA voor een lage prijs. Behuizing is wat goedkoop, maar het paneel is erg goed. Geen [grote] backlightbleeding problemen, goed contrast, weinig ghosting en weinig inputlag.

pricewatch: Dell P2314H = een erg goed IPS scherm, de vernieuwde versie van de populaire ultrasharps, met voor IPS best goed contrast en weinig inputlag en ghosting.

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is ook leuk, wss hetzelfde paneel als de BenQ, maar met een wat betere behuizing.

People as things, that’s where it starts.

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:53
VasZaitsev schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:29:
Grote zucht, wanneer zullen mensen eens leren dat de door fabrikanten gespecificeerde inputlag niet klopt, en dat inputlag ook niet je grootste probleem is.

Je grootste probleem is ghosting, op de voet gevolgd door kijkhoek, contrast, kleurkwaliteit en daarna eens inputlag.

TN is een klote techniek die in alles inmiddels voorbijgestreefd is, ze hebben een zeer slechte kijkhoek, matig contrast en de kleurkwaliteit is slecht tot matig.

IPS is al heel veel beter, en veel volwassener geworden in vrij korte tijd. De Dells hebben weinig ghosting, geweldige kijkhoek, zeer goede kleurkwaliteit en weinig inputlag. Wel blijft contrast wat achter bij IPS

AMVA is ook in korte tijd veel beter geworden, waardoor er nu weinig ghosting is, en de kleuren verbeterd zijn. De kijkhoek is minder dan IPS, maar nogsteeds goed te noemen. Grootste voordeel tov IPS is contrast, waar IPS 1:1000 haalt, zit AMVA op 1:4000 ongeveer.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart = een erg goede AMVA voor een lage prijs. Behuizing is wat goedkoop, maar het paneel is erg goed. Geen [grote] backlightbleeding problemen, goed contrast, weinig ghosting en weinig inputlag.

pricewatch: Dell P2314H = een erg goed IPS scherm, de vernieuwde versie van de populaire ultrasharps, met voor IPS best goed contrast en weinig inputlag en ghosting.

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is ook leuk, wss hetzelfde paneel als de BenQ, maar met een wat betere behuizing.
Waarom prefereer je de P2314H boven de U2414h ? (dat maak ik op uit het feit dat je deze tweede hier niet neerzette)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Omdat de P 30 euro goedkoper is voor zo goed als hetzelfde scherm.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1