Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
je moet ook even kijken naar de chipset op je moederbord erg grote kans dat je een lx chipset erop hebt zitten. Deze gaat officieel maar tot 333mhz, maar met de fsb verhogen kun je de 350-375 zonder extra koeling wel halen. Gewoon kijken of ie stabiel blijft lopen
www.altavista.com
capiche,
het is namelijk een beetje vervelend als 5000 leden van god gaan vragen hoe ze hun cpu kunnen overklokken, terwijl veel mensen gewoon te lui zijn om ff ergens op te zoeken, kost echt niet veel moeite hoor!!!
capiche,
het is namelijk een beetje vervelend als 5000 leden van god gaan vragen hoe ze hun cpu kunnen overklokken, terwijl veel mensen gewoon te lui zijn om ff ergens op te zoeken, kost echt niet veel moeite hoor!!!
Hermes heeft wel een beetje gelijk, maar omdat het zo ontzettend makkelijk is:
Als je een BX mobo hebt, zet je de FSB op 100 MHz, en tadaa... 450 MHz. In 95% van de gevallen issie dan 100% stabiel, en kun je verder... Ik ben bij 103 MHz FSB blijven steken (volgende stap was 112, en dat was te veel..) 464 MHz met een proc die me 2ehands 100 piek heeft gekost
Als je een BX mobo hebt, zet je de FSB op 100 MHz, en tadaa... 450 MHz. In 95% van de gevallen issie dan 100% stabiel, en kun je verder... Ik ben bij 103 MHz FSB blijven steken (volgende stap was 112, en dat was te veel..) 464 MHz met een proc die me 2ehands 100 piek heeft gekost
de multiplier is gelockt dus je mot met de fsb kloten. probeer anders es softfsb te downloaden. zoek zelf maar ff waar dat kan
Verwijderd
Ja, multipler zit vast, of heb je weer eens geluk, en dan is je multipler niet gelocked, en kan je dus de multipler gebruiken, én de FSB, dat is ook wel fijn!
Zolang je mobo maar goed is. Mijn mobo was niet goed, voltage kon niet omhoog, dus kwam ik niet boven de 338 uit.
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
mijn probleem is vooral:
gaat er niet iets kaput als ik de multiplier ophoog gooi ? mijn multiplier is btw niet gelockt
Maar brandt de chip niet door of het interne
geheugen en is er iets met dat ram op 133 of 100 als ik overklok ?
maar heeft er iemand nog antwoord op ?
gaat er niet iets kaput als ik de multiplier ophoog gooi ? mijn multiplier is btw niet gelockt
Maar brandt de chip niet door of het interne
maar heeft er iemand nog antwoord op ?
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
hjs, iedereen weet wat hij bedoeld, dus hoef je niet te posten
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Je geheugen moet bij voorkeur PC100 zijn als je je FSB naar 100 haalt. Anders zou ik de multilier verhogen, maar dan houd je een langzame geheugenbus. misschien is 5.5*84 MHz iets? is ook dik 460 MHz...
Ik kan het bios de cpu clock frequency aanpassen naar max 83 dan draait mijn systeem op 374 MHZ als ik hem op de volgende zet (100) dan start ie niet meer goed op. Die 83 is dus mijn FSB ?
ik heb een BX-440B pentium II AGP ATX moederbord
Maar hoe kan ik het systeem verder omhoogkrikken ? moet ik dan een extra koelsysteen hebben ?
ik heb een BX-440B pentium II AGP ATX moederbord
Maar hoe kan ik het systeem verder omhoogkrikken ? moet ik dan een extra koelsysteen hebben ?
Pagina: 1