Welke processor en moederbord zou het best zijn?

Pagina: 1
Acties:

• Eskimotje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-11-2025
Hey mensen, ik heb weer een vraag.
Zoals de titel luid vraag ik me af welke mobo en processor moest kopen.
Ik heb het over dit topic eerder gehad maar toen had ik een lager budget.
Ik wil graag een nieuwe processor kopen (daar hoort natuurlijk een mobo bij)
omdat mijn huidige processor (Amd Phenom x4 955) bottleneckt op mijn videokaart. (GTX 760)
Ik wil de processor intensief gebruiken om te gamen en video editting. Mijn budget is ongeveer 300 euro voor de processor, ik dacht aan de Intel Core i7 4770k of de Intel Core i7 4790k de 4790k is nog niet uit maar ik wil pas gaan kopen over vier maanden en dan denk ik wel dat ie uit is. Ik dacht eerst alleen aan de 4770k die loopt 3.5 ghz en overclocken is dan 3.9ghz. De 4790k loopt 4.0 ghz en kan je maximaal 4.4 ghz laten lopen. Ik weet niet of dat iets uit maakt. En dan nog het moederbord, mijn budget voor het mobo is ongeveer 200-300 euro (Goedkoper mag ook) Het draait mij om goed te kunnen gamen en te editte.
Ik wil graag kunnen overclocken met het moederbord.Ik weet niet of je daar mee kan overclocken. Ik dacht aan de Asus TUF Sabertooth Z87 of de Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2).
Als jullie misschien nog een andere suggestie hebben voor het moederbord laat dat dan maar achter.

Hopelijk heb ik jullie genoeg info gegeven!
Mvg Mauritius :*)

Linkjes :

Intel Core i7 4770k : pricewatch: Intel Core i7 4770K Boxed

Intel Core i7 4790k : pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed

Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2) : pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2)

Asus TUF Sabertooth Z87 : pricewatch: Asus TUF Sabertooth Z87

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Als je kunt wachten lijkt me een 4790K wel het beste. Ik weet alleen niet hoe duur die gaat worden.
Ik neem aan dat je ook een degelijke koeler hebt? Anders houdt het wel erg snel op hé.

Qua moederborden, te duur. Tenzij ze echt met features komen die jij echt specifiek wilt hebben gaan die echt geen drol beter doen dan de onderstaanden.

http://tweakers.net/categ...EUW6sDFDVCEjW3NDEACtfWAgA