Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede router met bridge mode voor achter Cisco EPC 3928?

Pagina: 1
Acties:

• Champing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-11 14:25
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week maandag internet van Ziggo. Ik kreeg hierbij de Cisco EPC 3928. Het signaal van deze router/modem vind ik echter niet sterk genoeg. Ik heb op de bovenverdieping nauwelijks WiFi en hij valt steeds weg. Nu las ik dat het goed zou kunnen werken om boven, waar een netwerkaansluiting is, een tweede router te plaatsen die in bridge mode kan om het signaal uit te zenden van de eerste router.

Nu is mijn vraag, klopt dit? En hebben jullie advies voor een goede router? Ik weet echt niet waar ik moet beginnen en vind het best lastig om een goede router te vinden. Ik zag op internet al routers voor 150+ euro en dat leek mij iets te overdreven. Mijn internetabbo moet max 50mbs kunnen maar ik zou tevreden zijn met een router die tot ongeveer 100mbs in het geval dat ik mijn abbo nog wil verhogen.

Alvast bedankt!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Ik zou zeggen.... lees een paar threads terug en zoek daar in. Er staat al zat, wat een antwoord op jouw vraag geeft. (Deze vraag is wel heel veel gesteld)
En of het klopt? Als jij een bron aangeeft kan men daarop inspringen. Wij lezen ook wel eens wat, maar zonder bron moet je het maar geloven. Met andere woorden:' kies een router die jij denkt die goed is en laat het dan hier weten'. Maar ik vermoed dat je via de andere draadjes ook wel tot een conclusie komt.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
TP-Link WDR4300 erachter hangen en als acces point instellen. Je modemrouter van Ziggo hoeft dan niet in bridge mode.

edit: heb je dit als eens gedaan bij je modemrouter? het kanaal van de auto stand afhalen kan flink helpen! Probeer eens op 1 6 en 11.

[ Voor 36% gewijzigd door andy88 op 10-06-2014 12:36 ]

• Champing
Dank voor de reacties. Ga ik als ik thuis ben even proberen Andy!

• andy88
Laat je nog even weten wat de uitkomst is (mbit/s) nadat je een vrij kanaal hebt opgezocht op je Cisco? Zorg ook dat de channel width op 20 mhz only staat.

• Champing
Wanneer ik het kanaal op 6 zet met 20mhz width wordt mijn internet volgens speedtest.net 5Mbps sneller qua download en 1 Mbps upload. Dit is opzich wel een leuk resultaat door het enkel veranderen van het kanaal. Het signaal is echter nog steeds te zwak om voor mijn telefoon stabiel te zijn boven. Ik ga nu toch op zoek naar een goede router en zal ook kijken naar de TP-Link.

Ik heb geprobeerd om mijn oude fritz box als acces point in te stellen, maar dit ging niet zoals ik hoopte en het lukte dan ook niet.

• Champing
Bij de TP-Link vind ik reviews trouwens tegenvallen. Meerdere mensen spreken over een slecht bereik en ik wil juist een goed bereik krijgen.

• andy88
Bereik koop je niet in een winkel dat is vooral afhankelijk van je omgeving (isolatie, interferentie van andere netwerken etc). Ik zou de router / het acces point sowieso centraal in huis plaatsen, bijvoorbeeld op de 1e verdieping. Dan kan je Ziggo modemrouter beneden het WiFi verkeer afhandelen en het acces point op de 1e en 2e verdieping. Je kan er tegenwoordig niet meer overal van uit gaan dat één 'kastje' goede dekking in een gehele woning biedt.

[ Voor 14% gewijzigd door andy88 op 12-06-2014 12:34 ]

• Champing
andy88 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:32:
Bereik koop je niet in een winkel dat is vooral afhankelijk van je omgeving (isolatie, interferentie van andere netwerken etc). Ik zou de router / het acces point sowieso centraal in huis plaatsen, bijvoorbeeld op de 1e verdieping. Dan kan je Ziggo modemrouter beneden het WiFi verkeer afhandelen en het acces point op de 1e en 2e verdieping. Je kan er tegenwoordig niet meer overal van uit gaan dat één 'kastje' goede dekking in een gehele woning biedt.
Er loopt een verbinding voor de ziggo modemrouter naar boven voor de NAS. Daar wil ik dan die nieuwe router in doen. Ik hoop dat ik het aan de praat krijg aangezien het met fritzbox niet lukte ..

• andy88
Zou geen probleem mogen zijn;

De tweede router een IP geven wat in dezelfde range zit als het Ziggo kastje dus bijvoorbeeld 192.168.178.2. Dan de kabel in LAN1 steken op beide apparaten. Vervolgens DHCP uitzetten op router en klaar is kees. Wat betreft de WiFi zal je even moeten zorgen dat de kanalen van elkaar af staan bijv. Ziggo modemrouter op kanaal 1 en de router boven op 6 of 11.

[ Voor 90% gewijzigd door andy88 op 12-06-2014 18:44 ]

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Maar waarom in godsnaam een router als je niet gewoon een accespoint kan kopen? Ubiquiti heeft goede accesspoints echter hebben dezee wel een iets hogere prijs als andere. Maar ze zijn wel stabiel en kunnen veel.

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP Long Range
pricewatch: Ubiquiti UniFi Enterprise WiFi System UAP-AC - UniFi 3.0
Beetje duur maar ook wel heel leuk speelgoed (De laatste)

• Champing
TVH7 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:01:
Maar waarom in godsnaam een router als je niet gewoon een accespoint kan kopen? Ubiquiti heeft goede accesspoints echter hebben dezee wel een iets hogere prijs als andere. Maar ze zijn wel stabiel en kunnen veel.

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP Long Range
pricewatch: Ubiquiti UniFi Enterprise WiFi System UAP-AC - UniFi 3.0
Beetje duur maar ook wel heel leuk speelgoed (De laatste)
Op een forum van ziggo-gebruikers werd mij verteld dat een hoop van deze acces points niet legaal zijn in Nederland vanwege de hoge zending o.i.d. Mij leek een acces point inderdaad het meest handige om te installeren en ook niet zo moeilijk.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Je mag in Nederland niet op te hoog vermogen zenden, dat klopt (de gains en verliezen van kabels en antennes tellen ook nog mee trouwens), maar je kunt in al die accesspoints in de webinterface aangeven op welk vermogen ze moeten zenden :)

Winkel met UniFi's die niet in de PW staat: http://www.interprojekt.c...z-80211n-mimo-p-1119.html

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:22
Die unifi's zijn echt super geweldig, mooi apparaatje is het en werkt als een tiet!
Heb zelf de Unifi AP PRO in huis hangen 2x, volledig bereik en super stabiel.

[ Voor 32% gewijzigd door tcviper op 14-06-2014 12:37 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Bij de Unifi's kun je overigens ook je land instellen. Hierdoor past het vermogen zich zowieso aan.
De UAP-PRO en de UAP-AC vindt ik wel prijzig maar oh zo de moeite en het geld waard.

Ik heb ook 2 Unifi's thuis. De UAP-AC versies. Bereik is top van voor tot achterin de tuin, van beneden tot op zolder. En dan heb ik de TX power op "low" staan.

Als je alleen versterking op de boven verdieping(en) zoekt en geen intresse hebt in high performance, management en sleek design.... Dan zou ik iets simpelers zoeken. Iets wat veel minder geld kost.

U+

• Champing
Ik heb inmiddels een oude fritzbox boven neergezet. Dit lost mijn probleem ook op. De snelheid van downloaden en uploaden is iets achteruit gegaan maar dan kan ik later altijd nog kiezen voor een acces point of sterkere router. Dank voor het meedenken :)!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb eergisteren ook een EPC3928 mogen ontvangen, maar wat is het WiFi bereik (en snelheid) daarvan bedroevend zeg. Ik haal, op één meter afstand, maximaal 7 mb/s van de 22 mb/s die ik bedraad haal (Ziggo Z3 180mbit). Laat staan dat ik naar een andere kamer loop (8 meter verderop, hemelsbreed), dan blijft er nog maar zo'n 1mb/s over.

Nu zien die UniFi apparaten er veelbelovend uit, maar is mijn budget daarvoor niet toereikend, aangezien ik er wel één wil met 5ghz band.

Het gaat hier enkel om de benedenverdieping van een huis en ik heb al een UTP Cat5e kabel liggen naar het meest centrale punt van de etage toe.

Hebben jullie suggesties voor redelijk geprijsde (max €60,-) access points?
Deze Asus krijgt hier op Tweakers erg goede reviews bijvoorbeeld:
pricewatch: Asus RP-N53 N600

Net als deze D-Link router:
pricewatch: D-Link Cloud Gigabit Router N600 met SmartBeam (DIR-845L)

Of natuurlijk gewoon een TP-Link WDR4300:
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300

Suggesties worden erg op prijs gesteld!

• andy88
Majesty schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:32:
Ik heb eergisteren ook een EPC3928 mogen ontvangen, maar wat is het WiFi bereik (en snelheid) daarvan bedroevend zeg. Ik haal, op één meter afstand, maximaal 7 mb/s van de 22 mb/s die ik bedraad haal (Ziggo Z3 180mbit).

Suggesties worden erg op prijs gesteld!
Weet je zeker dat je wel met het 5 ghz netwerk van de EPC3928 verbind? Iets zegt me dat je op 2,4 ghz verbind en dan is 7 mb (= 56 mbit) een mooie snelheid. Mijn ouders hebben dezelfde modemrouter als jou en daar haal ik naast het modem 120-150 mbit over het LAN (WiFi).

Anders even inloggen (192.168.178.1 ziggo/draadloos) en een achtervoegsel bijvoorbeeld "-5g" aan het 5 ghz SSID toevoegen. Zo weet je op je client device namelijk zeker dat hij ook op 5 ghz verbind.

Is het dan nog niet snel genoeg dan zou ik inderdaad voor een WDR4600 gaan, lekker dual band en prima interface ook.

• Majesty
  • Niet online
Thanks voor je reactie!

Sorry, niet helemaal duidelijk geweest inderdaad. Die test snelheden die ik noemde waren met het 2.4ghz netwerk gedaan inderdaad. Wanneer ik 5ghz gebruik kom ik uit op zo'n 14 mb/s, mits ik naast de router zit. Diezelfde afstand (8m verderop) zwakt het af naar zo'n 6 mb/s.

Daar wij hier in huis niet allemaal over apparaten met 5ghz beschikken zou het wel fijn zijn als de 2.4ghz band ook een fatsoenlijke snelheid mee geeft (ook verderop op de etage).
dan is 7 mb (= 56 mbit) een mooie snelheid
Maar +/- 7 mb/s oftewel 60 mbit over WiFi in combinatie met een 180 mbit verbinding is toch niet normaal als je naast het modem zit?

Bedankt voor de tip in ieder geval.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik heb zelf de WDR4900, puik dingetje. Kachelt ook lekker door op 5Ghz.
Die is iets hoger in de doorvoer dan de 4300/4600 maar verder exact hetzelfde. 2.4 Ghz op 450Mhz ipv 350 en wifi max 900 ipv 750.
Makkelijk in te stellen, zelfs met 3 apparaten HD streaming over het netwerk loopt hij lekker door.

Tussen 2.4 en 5Ghz merk ik wel degelijk verschil 5Ghz loopt veel beter door minder storingen.

Ik had altijd last met Wifi streamen omdat we hier met 30 netwerken op 1 vierkante km zitten op 2.4Ghz. Nu met 5Ghz, alsof ik met een Ferrari over een lege A2 aan het knallen ben. :P

Tip: Cisco modem/router in bridge knallen, en gewoon een goede router ertussen zetten dan ben je van al het gezeur af. Die gecombineerde router/modems werken niet..
Dat werkt beter dan de router als accespoint en de modem/router alles laten regelen...
(Getest, uit ervaring)

[ Voor 4% gewijzigd door BAS80 op 26-06-2014 14:12 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Majesty
  • Niet online
Klinkt goed inderdaad!

Wat voor abonnement heb je zelf?
Een WDR4300 zal denk ik ook wel voldoen voor onze 180mbit verbinding, scheelt toch weer €30,-.

Bedankt voor de tip wat betreft bridge mode, dat gaat via Ziggo, toch?
Ik zag al dat de 'ie ook als accesspoint ingesteld kan worden inderdaad, maar als bridge mode beter werkt houd ik dat aan.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Jup, gewoon Ziggo bellen en binnen seconden staat hij in bridge mode.
Zelf heb ik alles in 1 extra, maar ik loop nog wel eens te schuiven met bestanden en streaming binnenin het netwerk. vandaar een iets snellere router.. Ik denk ook dat de 4300 afdoende is.

[ Voor 7% gewijzigd door BAS80 op 27-06-2014 09:22 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-10 10:17
Ik heb thuis ook de Cisco router/modem maar dan van UPC. Zijn WiFi is inderdaad slecht maar je kan wat tweaken met de kanalen. Op de bovenverdieping heb ik en TP-Link 4300. Daar staat DD-WRT op. En die staat momenteel als Access Point ingesteld. Hij draait pas twee dagen, maar wel twee dagen stabiel en constant WiFi snelheid.

Ik heb van UPC 60 MB / 6 MB (up). En op een iPhone 4 haal ik +/- 37 MB per seconde (getest met app Ookla Speedtest). Een iphone 5 haalt dezelfde snelheid, some 39 MB/s.

Verder moet ik wel zeggen dat ik ook gecharmeerd ben van de Sitecom WLR-4100. Deze router heb ik gekocht voor mijn buurman, zijn router heb ik op de begane grond bij de tv geïnstalleerd). En !#$%&#^ overal in mijn huis is ZIJN signaal best sterk! Zelfs op zolder krijg ik hem nog door, terwijl het huis goed geïsoleerd is en betonnen muren tussen zitten.

Gr Adis

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Bridge-mode bij Ziggo heeft wel als gevolg dat je niet meer meedoet aan het 'landelijke' Ziggo-wifi-netwerk. Of je dat een voor- of een nadeel vindt moet je voor jezelf bepalen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Majesty
  • Niet online
Dank voor jullie reacties.

Vandaag nog met Ziggo gebeld om te proberen er een Ubee uit te krijgen, maar volgens de medewerkster deed Ziggo daar niet aan, deze Cisco omruilen voor een Ubee, omdat het bij hen niet bekend was dat zij verschillende prestaties zouden leveren.
Haar conclusie bleef dan ook dat zij geen garanties bieden qua WiFi signaal en snelheid, enkel de snelheid middels UTP kabel direct in het modem.

Kortom, ze adviseerde me zelf een betere router/modem aan te schaffen. Daarin wilde ze me nog wel €20,- tegemoet komen, die wordt dan ingehouden op het volgende incasso.

Ik ga m'n kanaal nog even vastzetten op 1, aangezien 'ie nog steeds op auto staat geloof ik.
In de omgeving zitten er 3 andere mensen op 1, 4 op 6 en 5 op 11.
Maar aangezien ik de enige 5ghz ben en de snelheid daarvan ook dusdanig laag is neig ik er meer naar het modem zelf de schuld te geven dan de andere netwerken.
Paul schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:08:
Bridge-mode bij Ziggo heeft wel als gevolg dat je niet meer meedoet aan het 'landelijke' Ziggo-wifi-netwerk. Of je dat een voor- of een nadeel vindt moet je voor jezelf bepalen :)
Dat weet ik inderdaad, thanks voor de tip, maar dat maakt me niet zo uit :).

Verwijderd

Hallo. wil even inhaken op de vraag stelling van de router van ziggo en de router achter router. Na heel veel berichten gelezen te hebben en een hoop verwarring wil ik mijn ervaring er mee delen hoe het mij is gelukt om het aan de praat te krijgen. Had het zelfde probleem als de meeste die een ziggo modem hebbenen die niet sterk genoeg is. Ben geen prof maar een doe het zelfer die gewoon van uitproberen houd.

Heb de instructie's van ziggo website over genomen.
Wat ik wel verander heb is het kanaal van auto naar 11 maar kan natuurlijk ook naar een ander kanaal.

mijn oude modem heb ik aangesloten zo als beschreven op de ziggo website

heb de oude modem verbonden met een kabel op de laptop.
oude modemis een sitecom n 300
vervolgens ben ik naar de router pagina gegaan van de sitecom

daar heb ik de het kanaal op 11 gezet. issn naam gegeven zou als de modem van ziggo en het wachtwoord het zelfde gemaakt. vervolgens heb ik de dhcp uit gezet

en het werkte !!!

wat me opviel is dat als hij verbinding gaat maken met het netwerk dan duurt het wat langer dat hij verbonden is.

hoop dat jullie erwat aan hebben.

gr patrick

Verwijderd

Beste Champing ,

Misschien heeft u iets aan dit Topic zie : http://community.upc.nl/posts/2580e8de4d

het is dan wel belangrijk dat u uw EPC-3928 in Bridge modus zet/laat zetten

vriendelijke groet Takwan
Pagina: 1