BTO 15M39 gefrituurde batterij

Pagina: 1
Acties:

• NathanJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-02 22:10
Beste Tweakers,

2 jaar geleden heb ik een BTO 15M39 laptop gekocht. Sindsdien ben ik nu al een tijdje woonachtig in China. Mijn laptop had sinds een paar weken last van de ingang van de stroomvoorziening. Alleen als ik het in een bepaalde hoek de kabel in de laptop stak werkte het. Helaas is vanochtend iets doorgebrand. Ik was bang dat het de laptop zelf was, maar op de batterij werkt het nog. Alleen kwam er letterlijk rook uit de uitgang van de stroom ingang (ik weet dat electronische apparaten op rook werken en als dat ontsnapt je machine op is). Ik moet dus de batterij/stroom ingang vervangen.

Omdat ik in China woon wil ik graag weten wat voor type er in mijn BTO laptop moet, zodat er genoeg stroom is voor games en dergelijke. Kunnen jullie mij vertellen welk onderdeel moet worden vervangen en wat de specificaties zijn? Dit gaat het een STUK gemakkelijker maken om bij een niet Engels sprekende medewerker het te laten vervangen.

Met vriendelijke groet,

Nathan

P.S. Ik hoop dat dit het goede forum is, anders mag het uiteraard worden verplaatst.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou eens contact opnemen met deze gasten, zij kunnen je alle info geven en desgewenst een pakketje naar China sturen. Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om originele onderdelen te krijgen voor je apparaat.

[ Voor 0% gewijzigd door sypie op 10-06-2014 06:57 . Reden: Typo. ]

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 11:24
je zou een keer met com europe kunnen bellen, die weten niet precies welke dc jack je moet hebben maar kunnen je er wel mee helpen. je moet de laptop wel eerst loshalen om de afmetingen te hebben.

www.com-europe.nl/contact

• NathanJ
Sypie en Skipe,

Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik heb BTO gemaild, misschien dat die inderdaad kunnen helpen. Op een pakketje wachten hoop ik eigenlijk niet, want dat kan nogal lang duren naar China. Daarom hoop ik het hier te kunnen vervangen.

En originele onderdelen hoef ik niet. Ik ben heel blij met mijn Chinese televisie en mijn Xiami Mi3. De helft goedkoper, maar tot nu toe zeker geen duurkoop!

Nathan

[ Voor 23% gewijzigd door NathanJ op 10-06-2014 07:54 ]

• NathanJ
Dubbele post

[ Voor 92% gewijzigd door NathanJ op 10-06-2014 07:54 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als ik het zo lees is je batterij in orde, maar (aansluiting of het laadcircuit op) je moederbord niet meer zo goed. Als het je batterij was zou je laptop nu niet werken, en net wel zonder batterij, op de netvoeding.
Als het moederbord vervangen moet worden en daar geen garantie/coulance/vergoeding voor krijgt ben je vaak voordeliger uit met een nieuwe laptop, al is dat afhankelijk van de leverancier.

[ Voor 7% gewijzigd door BèR op 10-06-2014 07:58 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zoiets moet toch ook wel in china te krijgen zijn.

Volgens mij komt alles zowat uit China (of Korea). Zou raar zijn om dan in NL te bestellen, die halen het spul dan uit China en sturen het met een duur pakketje weer terug naar China 8)7

• NathanJ
Ja, het klinkt alsof de aansluiting of het laadcircuit niet goed is. Zijn die makkelijk te vervangen?

In China is alles te krijgen gelukkig. En anders gaan we naar Hong Kong (3 uurtjes hier vandaan), daar hebben ze alles zonder belasting!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 11:24
ik bedoelde eigenlijk meer dat je weet welke dcjack je moet hebben;)

waar je het dan weghaalt zal mij een zorg zijn om het maar zo te zeggen.

als je een beetje soldeerskilzz hebt zijn ze vrij simpel te vervangen. soldeerpuntjes lossolderen, tin verwijderen en je pakt hem eruit, vervolgens soldeer je de nieuwe vast.

• NathanJ
Mijn soldeerskillzz zijn niet meer verbeterd sinds handarbeid groep 8 van de basisschool. Dus ik denk dat zij het voor mij moeten doen. Ik hoop dat dat het is, ik denk het wel. Maar gezien mijn soldeerskillzz niet hoog zijn en ik niet eens weet hoe het onderdeel heet, laat ik het toch maar even door hen checken.

• NathanJ
Bedankt iedereen. Het bleek inderdaad de DC jack te zijn. Bij een locale Chinees is het voor 40 euro gefixt. Stuk duurder dan als ik een CHinees was geweest, maar ja dat zijn problemen van het land en niet voor jullie.
Pagina: 1