Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is macbook air geschikt voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-11 12:41
Ik ben aan het kijken om een nieuwe laptop te kopen. Mijn vader heeft een macbook air en ik ben van de bouwkwaliteit echt tevreden.

Daarom was ik eraan het denken om er ook een te kopen. Mijn vorige laptop doe ik eigenlijk enkel weg omdat het scharnier stuk is, niet omdat hij niet snel genoeg meer was (hoewel sneller wel fijn zou zijn). Het was een hp 6830s, om een vergelijking te maken. Hier is wel windows 7 op gezet en een SSD in gestoken geweest.

Nu was mijn vraag welke macbook ik volgens jullie het best zou nemen. Ik denk dat een macbook air krachtig genoeg os voor mij. Ik doe praktisch enkel tekstverwerking, browsing, YouTube, films kijken. Hoewel het ook fijn zou zijn als ieder team fortress 2 op zou kunnen draaien.

Het enige probleem is dat ik voor mijn werk een boekhoudprogramma moet gebruiken. Dus hiervoor moet ik ofwel Bootcamp of Parallels 9 gebruiken.

Ik was eraan het denken om de macbook air te nemen (weet nog niet 11 of 13 inch, op het werk wordt hij aangesloten op monitor). Nu vroeg ik me vooral af of ik met 4gb ram zou toekomen of toch beter 8gb zou nemen.

Ook ben ik op laptops best zuinig, heb 5 jaar gedaan met de hp 6830s, en hoop dat minstens even lang te kunnen met de macbook air. Of is deze in kwaliteit toch niet zo goed als bijvoorbeeld een macbook pro?

Ook heb ik horen zeggen dat met iedere updates van ios, de oudere generatie iphones niet meer zo vlot of zelfs traag werken. Is dit ook zo bij de macbooks?

Wat denken jullie, welke is voor mij de best keuze? De macbook moet ook iedere dag mee naar kantoor en terug naar huis.

Ik hoop dat jullie me in mijn keuze wat kunnen helpen of indien nodig iets beter aanraden of tips geven oid.

PS: Ik heb nog nooit eerder met Apple computers gewerkt.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

vankja schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 02:30:

Nu was mijn vraag welke macbook ik volgens jullie het best zou nemen. Ik denk dat een macbook air krachtig genoeg os voor mij. Ik doe praktisch enkel tekstverwerking, browsing, YouTube, films kijken. Hoewel het ook fijn zou zijn als ieder team fortress 2 op zou kunnen draaien.
Team Fortress 2 kan op eigenlijk elke Mac wel draaien (hier echter de systeemeisen: http://store.steampowered.com/app/440 ).
Het enige probleem is dat ik voor mijn werk een boekhoudprogramma moet gebruiken. Dus hiervoor moet ik ofwel Bootcamp of Parallels 9 gebruiken.
Dat is geen probleem, ik raad Bootcamp aan (hier kun je meer lezen: http://www.apple.com/nl/support/bootcamp/ .
Ik was eraan het denken om de macbook air te nemen (weet nog niet 11 of 13 inch, op het werk wordt hij aangesloten op monitor). Nu vroeg ik me vooral af of ik met 4gb ram zou toekomen of toch beter 8gb zou nemen.
11 of 13 inch moet je zelf weten, persoonlijke keuze, al raad ik de 13" aan aangezien je van 17" afkomt. Verder zou ik toch de 8GB RAM nemen, zeker omdat je aangeeft 5 jaar met je MacBook wilt doen en omdat je er Bootcamp op gaat zetten.
Ook ben ik op laptops best zuinig, heb 5 jaar gedaan met de hp 6830s, en hoop dat minstens even lang te kunnen met de macbook air. Of is deze in kwaliteit toch niet zo goed als bijvoorbeeld een macbook pro?
MacBook Air heb ik zelf geen ervaring, de bouwkwalitiet van de MacBook Pro en iMac is echter dik in orde. Mijn iMac loopt nu bijna 2 jaar en de MacBook Pro 3 jaar. Op de MacBook Pro (destijds de goedkoopste met 15") heeft echter constant zware taken gehad maar loopt nog steeds op 90% (geeft hij zelf aan). Het voelt ook niet alsof hij langzaam is geworden.
Ook heb ik horen zeggen dat met iedere updates van ios, de oudere generatie iphones niet meer zo vlot of zelfs traag werken. Is dit ook zo bij de macbooks?
Ik heb dit wel bij mijn iMac, maar alleen bij het opstarten. Om een of andere reden duurt het langer voordat hij klaar is met opstarten (ik zie dat wanneer een PSVita-logo in de balk verschijnt, dan is hij klaar). Dit was gekomen na de update naar OS X Mavericks. Eenmaal op gang loopt hij nog even snel als eerst.
Wat denken jullie, welke is voor mij de best keuze? De macbook moet ook iedere dag mee naar kantoor en terug naar huis.
Ik raad je deze aan: 256GB RAM en de standaard i5 is snel genoeg. Wel een RAM-upgrade selecteren (€100,-), en een Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter voor €29,- . Totaal: €1387,-

http://store.apple.com/nl...duct=MD761N/B&step=config

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tip voor je Windows: ik gebruik zelf om een enkele Windows app te gebruiken een VM, in mijn geval Parallels, zodat ik Mac OS niet uit hoef. Als je het niet te bont maakt, werkt dat ook prima op een Air.

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-11 12:41
Zou de macbook pro (non retina) misschien een betere keuze zijn?

Hier zou ik dan de i7 processor voor nemen om wat langer futureproof te zijn, met 4gb ram en 500gb hard schijf (geen ssd).

Ik heb nu in mijn laptop (hp 6830s) een ssd zitten, maar weet niet of dit verschil heel erg groot gaat zijn, omdat de i7 processor veel sneller is dan diegene die ik nu in mijn HP heb zitten (of niet?).

Mijn rede hiervoor is omdat ik deze later nog zou kunnen upgraden, een grote ssd erin en tot 16gb ram. Echter zou ik dit wel pas na 2 jaar doen, nadat de garantieperiode is verlopen. Zitten er hier trouwens grote risico's aan om dit zelf te doen?

De reden dat ik naar de macbook pro ben aan het kijken is door de snellere kloksneheid van de processor, het feit dat deze upgradebaar is, en omdat ik bang ben dat de macbook air sneller stuk zal gaan omdat deze warmer wordt (of misschien wordt deze helemaal niet warm met het gebruik dat ik ermee doe).

PFF, geen simpele keuze

Info/hulp/tips zijn altijd welkom :)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Sneller stuk zou die niet gaan. Hij is natuurlijk wel een stuk(je) trager als een pro. Zelf upgraden kan prima, gewoon voorzichtig doen. Het verschil tussen een SSD en HDD merk je ongeacht welke processor je heb.

Ik ga niet zeggen neem een pro of een air, want ze voldoen zover ik zie beide aan jou eisen voor de komende jaren.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met betrekking tot de duurzaamheid zit het wel goed. Beide MacBooks zijn gemaakt van duurzame materialen en worden duurzaam in elkaar gezet.

Waarom zou je de Macbook Pro Retina kiezen?
- Hoge resolutie scherm (Retina)
- Hoge kwaliteit scherm (IPS techniek)
- Hogere snelheid, dus gaat langer mee.

Waarom zou je de Macbook Air kiezen?
- Superdun en licht
- Werkt 3 uur langer op de batterij ten opzichte van Macbook Pro (13 uur ipv 9).
- Goedkoper

Beide MacBooks hebben een goede snelheid, de Pro nog sneller. Wegens toekomstgerichtheid zou ik minimaal 8GB geheugen erin plaatsen.

Zie ook
https://www.apple.com/mac/compare/notebooks.html

Zelf zou ik de Macbook Pro kiezen, mits het budget het toelaat. Want ook die batterij is bizar goed en de Pro is echt niet dik.

🌞🍃

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Datafeest schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:43:
Met betrekking tot de duurzaamheid zit het wel goed. Beide MacBooks zijn gemaakt van duurzame materialen en worden duurzaam in elkaar gezet.

Waarom zou je de Macbook Pro Retina kiezen?
- Hoge resolutie scherm (Retina)
- Hoge kwaliteit scherm (IPS techniek)
- Hogere snelheid, dus gaat langer mee.

Waarom zou je de Macbook Air kiezen?
- Superdun en licht
- Werkt 3 uur langer op de batterij ten opzichte van Macbook Pro (13 uur ipv 9).
- Goedkoper

Beide MacBooks hebben een goede snelheid, de Pro nog sneller. Wegens toekomstgerichtheid zou ik minimaal 8GB geheugen erin plaatsen.

Zie ook
https://www.apple.com/mac/compare/notebooks.html

Zelf zou ik de Macbook Pro kiezen, mits het budget het toelaat. Want ook die batterij is bizar goed en de Pro is echt niet dik.
Let wel op, hij twijfelt tussen een NIET retina pro en een air.

• sschalkwijk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-10 06:55
Ik zou eigenlijk in geen geval voor een normal MBP gaan. Voor € 100 minder heb je een 500GB 5400 rpm harde schijf in plaats van een 128GB SSD. Wil je toch een SSD in de MBP dan betaal je 200 euro bij. Voor dat geld heb je een veel betere MBPr.

MBA is eigenlijk voor de meeste taken ook gewoon geschikt. En de accuduur kan echt een pré zijn.

Naar mijn ervaring wordt een iMac niet trager door het updaten. Heb nog een iMac staan uit 2007 waar eigenlijk leopard op stond. Sinds 2011 in mijn bezit, in 2012 geupdate naar snow leopard. Toen werd die wel na ander half jaar traag. Heb er dus een schone installatie van Mavericks op gezet en nu is de iMac eigenlijk sneller dan ik hem ooit heb meegemaakt.
Pagina: 1