Ah, "Wil en weet". Ofwel je wil er geen moeite voor doen.
Mag ik je er even aan herinneren dat je je eigen billen eerst ook niet eens kon afvegen?
Heb je toch geleerd?
Je zult overal moeite voor moeten doen. That's life.
Sowieso vind ik je post een beetje dom. Je zegt feitelijk alleen maar dat Microsoft lekker kan kiezen wat ze willen, zonder rekening te houden met wat de consument wil. Dat zouden ze kunnen doen, en dat houden ze misschien een half jaar vol, maar niet langer. En zeg nou zelf, niemand kent ook maar één persoon die tevreden is met de Metro Interface op een non-touchscreen. Het werkt gewoon niet, en dat moet Microsoft zich eens gaan realiseren. En nee, touchscreens op een desktop werken ook niet. Veel te vermoeiend voor je armen.
Er zat een visie achter.
Die ze intern hebben weten te verkopen aan het management.
Dus Metro interface.
Dat de consument er niet blij mee is hebben ze intussen ook wel door.
En aan jou is het blijkbaar ook niet besteed. Prima.
Overigens snap ik je laatste punt. Wanneer dat zou gebeuren zouden alternatieven verdwijnen. Maar als Microsoft het voor elkaar krijgt om goede programma's te bouwen, who cares? Jij mag dan lekker je niche-programma's gaan gebruiken, maar als de bijgeleverde dingen gewoon werken en echt goed zijn ( net zo goed als de alternatieven) dan heb ik daar niks op tegen.
Wat is goed?
Er zit al jaren een Wordpad in Windows. Voldoet voor 80% van de bevolking waarschijnlijk.
Maar consumenten maken elkaar gek, willen de nieuwste versies hebben en bij voorkeur zonder te betalen. Dat gaat niet werken / is niet vol te houden.
Apple kiest voor een heel ander model. (te) Dure hardware, maar OS upgrade's voor nop of erg weinig.
En daar "vallen" ook genoeg consumenten voor blijkbaar.