Temperatuur CPU in met deze hitte???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-extreme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 21:35
Hallo allemaal,

Ik heb hier een "nieuw" opgebouwd setje staan.
Alleen heb ik nu mijn vraagtekens over de temperaturen die mijn CPU idle en stressed haalt....

Ik zal eerst mijn systeem even uitbeelden;

Moederbord : Gigabyte X58a-oc
CPU : Intel I7 (920 - Bloomdale) op stock frequentie (2,67 Ghz)
CPU koeler : Antec 25 - 620 Waterkoeling met 2 fans in Push - pull
Overige Fans : 1 x 14cm out, 1 x 12cm in
Geheugen : 4 GB DDR3 Kingston Hyperx 1600mHz
ATI Radeon XFX HD5830

Waar ik nu tegen aan loop, is dat ik vind dat hij ondanks de waterkoeling toch nog best warm word.
Idle loop hij rond de 49 - 50 graden, ga ik hem stressen komt hij rond de 70 graden.
Omgevingstemperatuur is rond de 26,5 - 27 graden overigens.

Hij liep voorheen niet warmer dan zo'n 40 graden idle en rond de 60 gestressed.... vreemd???

Mijn uiteindelijke vraag: Kloppen deze temperaturen of moet ik e.e.a gaan veranderen / vervangen??

Vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:52

oscarw

Better be a geek than an idiot

Temperaturen zijn niet extreem hoog, volgens mij klopt het wel. Misschien moet je de radiator en/of de fans eens van stof ontdoen, kijken of dat verschil maakt. Anders weet ik het.

[ Voor 48% gewijzigd door oscarw op 09-06-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 19:26
Als je omgevingstemperaturen stijgen, stijgt je cpu temperatuur en die van je andere componenten ook. Op mijn kamer is het nu ook bijna 30 graden (gericht naar het zuiden, jippie) en ik heb mijn cpu van 4.7 Ghz terug naar 4.5 moeten halen omdat hij te warm werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-extreme
Ok, dat wanneer het warmer wordt, dat dan ook de CPU temperatuur (en alle andere componenten hun temperatuur) stijgt dat snap ik. Waar het mij om ging, is dat hij helemaal stock loopt, en nu in ene keer "zo warm" wordt. ik lette er in de afgelopen periode niet speciaal op, maar nu het zo warm is, hield ik het toevallig even in de gaten. Ik begon aan mijn systeem te twijfelen......

Maar volgens jullie kloppen deze waardes dus wel.....?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Mijn temps zijn nog niet echt veranderd met dit weer. Die ene graad meer of minder valt hier wel te verwaarlozen. Vaak heeft t stof meer invloed op de temps van mijn pc dan het weer buiten.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stressed 70 is nog prima. Waardes zullen vast wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-extreme
Ok,

Na wat kleine aanpassingen zoals nieuwe koelpasta ( Artic Silver 5 ) en het verplaatsen van de radiateur van de waterkoeling, zit ik weer op de 37 graden. De radiateur was nog mooi schoon, dus daar heeft het niet aan gelegen. Persoonlijk wijdt ik het aan een onjuiste air-flow in de kast.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1