Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geel blokje bij inloggen (gebruikersnaam/wachtwoord) website

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd ondervind ik op zowel mijn laptop als desktop een geel vakje wanneer ik wil inloggen.
Vb: wanneer ik wil inloggen voor tweakers verandert het gebruikersnaam vakje naar geel. (zelfde bij hotmail, schoolaccount etc.) Mijn vraag is of dit normaal is of dat er mogelijk iemand meekijkt o.i.d.
Alvast bedankt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk niet dat er iemand echt kan helpen met zo weinig informatie. Welke Windows versie, welke browser, wat heb je al uitgeprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25

Famous

R 400+

Gebruik je Google Chrome?
Grote kans dat dit het automatisch aanvullen van Google Chrome is namelijk :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Verwijderd

Welke browser
Welk OS

Meer details, want hier kunnen we niks mee.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:30

TommieW

Numa numa.

Screenshot?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:23
Famous schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:46:
Daar zet ik ook mijn geld op in idd! ;)

My favorite programming language is solder.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als bovenstaande gok (auto-invullen) niet klopt:

Zo zonder enige informatie kunnen we niets meer dan gokken. Geef dus veel meer informatie over de situatie (incl bovenstaande vragen) en je eigen pogingen op tot een antwoord te komen (zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen). Als je malware vermoedt, dan wil je natuurlijk ook wat zeggen over malwarescans die je hebt gedaan.

(En als de gok klopt en het gaat over de standaardfunctionaliteit van die browser, laat het even weten).

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 09-06-2014 19:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Het gaat om een Windows 8.1 systeem, met avira geïnstalleerd
, malwarebytes en Windows firewall.
Jaa het gebeurt alleen wanneer ik mijn eigen inlog naam gebruik (dus niet als ik gewoon random wat invoer). En ik gebruik inderdaad chrome!
Ik heb al gegoogeld op dit gele inlog vak, maar kon niets vinden. Heb ook gescand op malware.
Maar ik denk zelf dan ook, na jullie reacties, dat het inderdaad autoaanvullen is :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 00:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit misschien enigzins offtopic is, mocht dit zo zijn mijn excuses daarvoor. Ik ontving onlangs een mail die verzonden zou zijn van een ander emailadres van mij (Gmail-hotmail) aangezien ik beide met een 2-way heb beveiligd en mijn wachtwoord regelmatig verander ga ik er niet vanuit dat het gehackt is o.i.d. ik kwam er na veel zoeken achter dat het mogelijk zou zijn om een mail uit iemand anders zijn naar te sturen, dit door de slechte beveiliging van SMTP. Ik begreep het niet helemaal, klopt het dat iemand een mail kan versturen van zijn mailadres met mij als afzender? (En dat de enige manier om hier achter te komen dat het nep is, de header informatie te raadplegen?) Is hier ook iets aan te doen? (Dit kon ik zelf niet vinden).
Alvast bedankt

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is inderdaad totaal off-topic voor jouw eigen topic, maar goed...

Ja, het is supersimpel om een mail namens jouw adres te sturen. Echter worden de spamfilters wel steeds beter in het controleren van de authenticiteit van de mail.

Check waarvan de mail komt (IP-adres). Een handige tool hiervoor is deze Email Header Analyzer.

Heb je een eigen domein? Check je SPF-records! Maar let op, het is beter om geen SPF-record te hebben dan een foute. Lees je in over SPF als je niet weet wat dit is. Of koop de kennis in, natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 10-06-2014 00:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25

Famous

R 400+

Famous schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:46:
;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bedoel je dat dit door het auto-aanvullen van Chrome komt?

[ Voor 131% gewijzigd door Room42 op 10-06-2014 01:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nu ga je wel heel erg offtopic (ik sluit dit topic voor het verder offtopic gaat). Ik stel voor dat je voor die vraag even een los topic opent, als dat nodig is na Room42 in "Geel blokje bij inloggen (gebruikersnaam/wachtwoord) website". Maar dan natuurlijk eerst even [google=send mail from different address] en varianten daarop.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.